Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-07, 21:56
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenkolrot
Ja för det är ju procent som man betalar med i affären....

I moms ja. Det är skatter som avses här, inte priset på varor. Du verkar inte helt 100 ärligt talat.
Citera
2018-02-08, 05:49
  #62
Medlem
svenkolrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
I moms ja. Det är skatter som avses här, inte priset på varor. Du verkar inte helt 100 ärligt talat.
100% eller 100kr?
Citera
2018-02-08, 07:42
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenkolrot
100% eller 100kr?

100% i mental fullvärdighet.
Citera
2018-02-08, 08:15
  #64
Medlem
musttomtes avatar
Det är bara att slappna av - Folk säljer allt på börsen i panik och människor får mer pengar vilket konverterar till högre inflation. Alltså det blir lättare att få tag i snabba cash vilket folket inte ska ha. Borde inte inflationen backa då vid goda tider.

Ju mer man snålar ju högre värde på kronan.. Tagit mig något år att förstå om jag nu gör det
Citera
2018-02-08, 08:37
  #65
Medlem
svenkolrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
100% i mental fullvärdighet.
Vad är mental fullvärdighet?
Citera
2018-02-08, 09:40
  #66
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenkolrot
Vad är mental fullvärdighet?

Fullt värde, alltså 100% av din mentala kapacitet. Din kapacitet är inte helt hundraprocentig.
Citera
2018-02-08, 10:17
  #67
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Fullt värde, alltså 100% av din mentala kapacitet. Din kapacitet är inte helt hundraprocentig.

100% av vad? Vad är mental kapacitet i 100%?

Man kan nog tänka att en låginkomstagare betalar med pengar i kronor på en affär. Det är ju summan som de får eller är tänkt ska få extra som är intressant för dem. De ska köpa för pengar, en summa pengar i affären. Så att vilja veta en summa i kronor eller dollar eller vilken valuta man nu har är ju bara helt rätt tänkt utifrån scenariot att kunna köpa mer saker till sig och sin familj i en affär.
Citera
2018-02-08, 10:19
  #68
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Men du anser att det borde sänkas i procent och inte fasta summor antar jag?

Jag anser att det för den lille låginkomsttagaren är vad de får i pengar som är vad som betyder något.

https://www.youtube.com/watch?v=xxcsvB8E6uM

Så vad får låginkomsttagaren är vad som är intressant. En mjölk extra i veckan för lönen?
Citera
2018-02-08, 10:37
  #69
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terge
Jag anser att det för den lille låginkomsttagaren är vad de får i pengar som är vad som betyder något.

https://www.youtube.com/watch?v=xxcsvB8E6uM

Så vad får låginkomsttagaren är vad som är intressant. En mjölk extra i veckan för lönen?

Men vad de får i lön har ju ingenting med skatten att göra.
Citera
2018-02-08, 14:09
  #70
Medlem
Köp Uranaktier, det brukar jag göra vid varje ras.
Citera
2018-02-08, 17:30
  #71
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terge
Jag anser att det för den lille låginkomsttagaren är vad de får i pengar som är vad som betyder något.

https://www.youtube.com/watch?v=xxcsvB8E6uM

Så vad får låginkomsttagaren är vad som är intressant. En mjölk extra i veckan för lönen?

Så om du har en månadslön på 30k och får välja mellan en löneförhöjning på 30% eller en höjning med 100kr så väljer du självklart en löneförhöjning med 100kr. För det går inte att betala med procent i affären. GLHF
Citera
2018-02-08, 22:18
  #72
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenkolrot
Ja för det är ju procent som man betalar med i affären....

Det är inte höginkomsttagarnas fel att låginkomsttagarna slösar bort sina pengar.
Dessutom har vi redan ett system i Sverige där vi betalar mer i skatt ju mer pengar vi tjänar.

Självklart gäller det motsatta när skatter sänks.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback