Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-07, 20:53
  #697
Avstängd
Finns det någonstans i tråden bilder på asen?
Citera
2018-02-07, 20:57
  #698
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smokes-Lets-go
Finns det någonstans i tråden bilder på asen?

https://www.nordfront.se/pedofilbrod...valdtakter.smr
Citera
2018-02-07, 21:17
  #699
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Inget annat att vänta med tanke på straffen, det måste ha varit en självklarhet för advokaterna. Jag hoppas och tror att målsägarbiträden förberett offren på att det kommer till hovrätten och att offer och vittnen har orken att gå igenom detta en gång till.

Ja, det var väntat. Jag tror inte att ReclaimeYourMind är vare sig oförberedd eller tvekar.

Icke alls.
Citera
2018-02-07, 22:09
  #700
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReclaimYourMind
Inte samma inslag tror jag, det som visades ikväll (har inte sett det än) är som jag har förstått hela inslaget av detta:

https://www.svtplay.se/video/1692485...-05?start=auto

Eller så var det samma? Aja, för det har varit fyra inslag totalt, två kortare igår och idag på morgonen samt två lite längre igårkväll samt nu för ca 30 minuter sedan.

Givet att ge cred och beröm till Flashback, ni påverkade beslutet att anmäla i allra högsta grad!

Jag var mycket tydlig med SVT innan vi började spela in att mina ord ang FB:s inverkan på mig samt påverkan det har haft för hela detta fallet skulle visas. Uppenbarligen så lyssnade dem. 🙂

Edit: Kan lika gärna vara öppen med att det är jag då SVT i stort sett redan har outat mitt konto, b.la genom att visa första tråden jag skapade med rubrik och allt när jag först bad om hjälp samt en halvbra blurrning av min profilbild. 😆 Spelar dock ingen större roll för mig.

Jag såg reportaget på nyheterna och lyckades leta upp tråden du startade. Jag blir fullständigt rörd och enormt berörd efter att ha läst igenom din kamp för rättvisa och upprättelse. Du har gått igenom en svår kamp, med, som du skriver, många kluvna känslor, men med din styrka och det varma stödet från flashbackarna har du gjort det sanna rätta. En helt fantastisk insats av dig och sjysst att du stod på dig för att ge cred åt Flashback i gammelmedian.
Både sådana som sluppit bli utnyttjade och sådana som blivit utnyttjade och nu ser att de inte varit ensamma har du säkert räddat från årtionden av plågor. Mycket mer hjälte än dig blir det inte!
Citera
2018-02-08, 00:42
  #701
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Containment
Inget att känna någon typ av skuld för. Ingen av oss målsägandes föräldrar visste ens någonting förrän i princip då de häktades, eller lite efter.
Så att du inte "insåg det", var ju beräknat av oss alla på något sätt. Jag personligen ville ju inte berätta det för någon, och det var ju alla "icke-involverade" det gällde, då jag inte ville bli "stämplad" som homosexuell, eller ens bisexuell på något sätt, då jag visste med mig själv redan då att det, i den åldern, var något lite "tabu".

Jag försökte skriva till dig idag men det går tyvärr inte längre att skicka PM till varandra om man har för få inlägg. Det var synd. Och du kan nog inte heller längre svara på mina PM av samma anledning.
Jag ville bara veta om allt var bra med dig, jag har inte hört från dig så jag antar att du har haft annat på gång. Det är okej, jag mår bättre nu än jag gjorde då, även om problemet kvarstår, men försöker inte tänka på det så mycket.
Citera
2018-02-08, 09:54
  #702
Medlem
ReclaimYourMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimur
Jag såg reportaget på nyheterna och lyckades leta upp tråden du startade. Jag blir fullständigt rörd och enormt berörd efter att ha läst igenom din kamp för rättvisa och upprättelse. Du har gått igenom en svår kamp, med, som du skriver, många kluvna känslor, men med din styrka och det varma stödet från flashbackarna har du gjort det sanna rätta. En helt fantastisk insats av dig och sjysst att du stod på dig för att ge cred åt Flashback i gammelmedian.
Både sådana som sluppit bli utnyttjade och sådana som blivit utnyttjade och nu ser att de inte varit ensamma har du säkert räddat från årtionden av plågor. Mycket mer hjälte än dig blir det inte!

Tack för dina fina ord. 🙂
Citera
2018-02-08, 09:57
  #703
Medlem
Europolitans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Jag förstår inte priset för FUP-en. Självklart ska alla brottsoffer maskas osv, men hur kan det ta bortåt en arbetsmånad(?) att åstadkomma det?

De känner väl inte till OCR-behandling, vissa arbetslag är slöa inom det statliga etc.
Citera
2018-02-08, 11:01
  #704
Medlem
ReclaimYourMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersLDenStore
Hur mår du? Är du okej? Få du det stöd och den hjälp du behöver för att klara dig igenom den här vidriga soppan?
Jag mår sådär, värst just nu är det ekonomiska dock. Men pratar med psykolog varje vecka och skall snart börja någon slags terapi som verkar lovande. 🙂
Citera
2018-02-08, 11:09
  #705
Medlem
Mulla Krekars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
https://www.nordfront.se/pedofilbrod...valdtakter.smr
Tycka vad man vill om Nordfront, men dom behöver ju inte lajva för att se ut som orcher...
Citera
2018-02-08, 11:21
  #706
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Tycka vad man vill om Nordfront, men dom behöver ju inte lajva för att se ut som orcher...

Efterbliven? Bilderna föreställer pedofilbröderna.
Citera
2018-02-08, 11:26
  #707
Medlem
Mulla Krekars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Efterbliven? Bilderna föreställer pedofilbröderna.
Ja, det är ju det jag menar, dom ser ut som orcher! Han överst verkar ju hålla på med någon form av lajv, med svärdet.
Citera
2018-02-08, 12:37
  #708
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ReclaimYourMind
Givet att ge cred och beröm till Flashback, ni påverkade beslutet att anmäla i allra högsta grad!

Fyfan vad du är bra... Även om flashback fick dig att lyfta på arslet så var det ditt eget beslut att börja röra på benen. Och för det så förtjänar du all jävla cred du kan få..

Jag hoppas verkligen att systemet hjälper dig ur det här nu och att du får verklig proffesionell hjälp... Jag vet att det är långa kötider och man kan få gå lång tid innan något börjar hända..

Men vi har tur att vi bor i Sverige där det finns system som ska hjälpa en på fötter och dessutom internet där det finns gott om människor som vill hjälpa och stötta. Så var inte rädd för att räcka ut handen om du undrar något, det är svårt att veta själv vilken hjälp som finns eller vilka råd man får om man inte vågar fråga
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback