Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-13, 04:14
  #1465
Medlem
ExtremParanoias avatar
Sluta skinhissa och börja träna.
Citera
2017-12-13, 09:13
  #1466
Medlem
anjoh66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anxietyboi
Jag vet inte vad det är, men när man går i skolan längtar man hem. Oj va skönt det ska bli att få dra hem och koppla av tycker man. Jag drar ned till bussen med massa folk på och drar hem. Men när jag väl stänger dörren blir jag genast skit uttråkad, vet inte vad som hänt men det var inte så förr. Jag vill nog ha socialt umgänge nästan hela tiden, kanske beror på att jag varit så ensam tidigare. Har funderat på att ta gitarrlektioner, inte i syfte om att mastra gitarren direkt utan mera för att få träffa folk med samma intresse, däremot krockar detta med mina dagliga scheman samt att det kostar pengar.

Vad har ni för tips? Jag har så tråkigt på min fritid så det finns inte. Inte bara socialt umgänge utan även lite mera fritidssysselsättningar kanske skulle hjälpa.

Trådar sammanfogade /Mod
Citera
2017-12-13, 14:41
  #1467
Medlem
Ratozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anxietyboi
Jag vet inte vad det är, men när man går i skolan längtar man hem. Oj va skönt det ska bli att få dra hem och koppla av tycker man. Jag drar ned till bussen med massa folk på och drar hem. Men när jag väl stänger dörren blir jag genast skit uttråkad, vet inte vad som hänt men det var inte så förr. Jag vill nog ha socialt umgänge nästan hela tiden, kanske beror på att jag varit så ensam tidigare. Har funderat på att ta gitarrlektioner, inte i syfte om att mastra gitarren direkt utan mera för att få träffa folk med samma intresse, däremot krockar detta med mina dagliga scheman samt att det kostar pengar.

Vad har ni för tips? Jag har så tråkigt på min fritid så det finns inte. Inte bara socialt umgänge utan även lite mera fritidssysselsättningar kanske skulle hjälpa.

Mitt tips är att om du inte är intresserad av aktiviteten utan det sociala så postar du under relationer istället.
Citera
2017-12-15, 19:39
  #1468
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-Gjuten
Som Freebirdseed säger.
Gymma är ett intresse som kan fylla upp mycket av din tid
Du kan även hänga här på Flashback om du vill att tiden ska gå!
Du kan börja ta diverse roliga droger, då ska du se att mycket spännande saker kommer hända
Droger kommer ju bara fucka med mitt belöningssystem, jag söker efter riktig njutning
Citera
2018-01-07, 16:13
  #1469
Medlem
Det ar njutbart att ata glass! Spara alla pinnarna och kop ett par tuber karlssons klister sa kan du borja pilla med sadant har:

https://www.google.se/search?q=popsi...iw=360&bih=511
__________________
Senast redigerad av Fejder 2018-01-07 kl. 16:15.
Citera
2018-01-08, 16:24
  #1470
Medlem
Ska vi starta upp en kreativ verksamhet i skaraborg??

Halloj!

Här sitter jag nu i Skaraborgs lägenheten hos min sambo, uttråkad.. Rastlös och klättrar på väggarna(Älskar min sambo). Jag vill starta upp något, vad som..! Jag är en mycket kreativ och nördig individ som ständigt söker nya uppgifter och upplevelser.. Vad kan vi tänkas hitta på?

Pyssla, rita, måla, bygga? Vi skulle kunna pussla ihop allt till en enda verksamhet för kreativa individer?

Lokal?
Samlar vi ihop ett gäng intresserade individer så borde vi väll komma på nåt??

Framåt våren/sommaren så skulle vi ju kunna sitta ute och pyssla..

Men just nu är tanken att vi börjar här i tråden.

//Vargen
Citera
2018-01-08, 16:30
  #1471
Medlem
Bluebeast72s avatar
Låter som du är 9 o sugen på o leka med mekano.
Citera
2018-01-08, 16:38
  #1472
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Låter som du är 9 o sugen på o leka med mekano.

haha, det är ju faktiskt tillåtet att vara alternativ och kreativ nu år 2018, alla i Skaraborg gillar ju inte sport
Citera
2018-01-08, 18:32
  #1473
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallaMigVargen
haha, det är ju faktiskt tillåtet att vara alternativ och kreativ nu år 2018, alla i Skaraborg gillar ju inte sport

Nej, alla gillar inte sport, självklart, men jag tror du är på helt forum för att ställa en sån fråga, för jag tror inte att du får med dig så många härifrån Flashback. Det här är ju ett forum som hårt skyddar användarens anonymitet så därför rekommenderar jag dig att hitta ett annat forum, där du kan hitta dina vänner.

Facebook är ett bra alternativ, börja där och eftersom du påstår att du är mycket kreativ så bör det inte vara några problem.
Citera
2018-02-06, 21:50
  #1474
Medlem
Annorlunda, djupa och intressanta hobbys

Hej allihopa.
Jag letar febrilt efter en hobby/fritidsaktivitet som jag kan börja engagera mig i, då alla mina dagar ser i princip likadana ut. Problemet är att en "vanlig" hobby, såsom en sport eller kvällskurs av något slag inte intresserar mig. Har någon erfarenhet av en lite speciellare hobby som inriktar sig på djupa saker, såsom livsfrågor, hypnos, tankesätt och liknande. Det ända jag hittat som matchar in lite på mina önskemål är utbildningar/kurser. Men jag vill ha det som aktivitet, där människor är där för att lära sig saker som inte är meriterande och snyggt att ha i sitt CV.

Har ni tips på andra lite annorlunda hobbys får ni gärna dela med er. Det ska passa mig som är en hyfsat ung tjej, social, djupa tankar och spenderar hellre en lördagkväll i soffan med prat och diskussioner än framför TV:n.

En fråga till - HUR hittar man likasinnade människor som är hyfsat unga?! Är så trött på ytligt, osäkert och opersonligt storstadsliv där ingen vågar sticka ut...
Citera
2018-02-06, 21:55
  #1475
Medlem
Är inne på samma banor som dig och vad jag har tänkt på en möjligtvis någon form utav klubb. Typ en förening för intellektuella samtalsämnen. Antingen försöker man hitta en eller så startar man en själv och ser om folk kommer att haka på.
Citera
2018-02-06, 21:59
  #1476
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie
Är inne på samma banor som dig och vad jag har tänkt på en möjligtvis någon form utav klubb. Typ en förening för intellektuella samtalsämnen. Antingen försöker man hitta en eller så startar man en själv och ser om folk kommer att haka på.

Ja precis, men problemet är att det ju hade varit så mycket roligare om man sågs i verkligheten för att samtala med varandra. Känns dock som att de flesta som skulle dyka upp är ensamma, lite socialt "handikappade" personer som har svårt att skaffa vänner. Jag kan ha fel, men de som faktiskt är trevliga och öppna, och som går att klicka med har ofta sina vänner och hobbys och ser ingen anledning till att gå med i en klubb där ingen känner ingen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback