Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-17, 19:47
  #325
Medlem
A-party-with-martys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sparvsylt
Var kan man vända sig för att anmäla konsten som hänger i tunnelbanan? Är det allmäna klagomål eller finns det en specifik linje för just detta ändamål?

Jag mejlade SLs kundavdelning. Bra om många gör det så kanske dom får sig en tankeställare.

Kan för övrigt meddela att min son(mellanstadiet) helt oberoende av mina åsikter (som jag är anonym med) frågade när han kom hem "va fan är det för jävla konstiga affischer i T-bannan?"

Dvs barn reagerar på att det har blivit upp o nervända världen.
Citera
2017-11-17, 19:53
  #326
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A-party-with-marty
Jag mejlade SLs kundavdelning. Bra om många gör det så kanske dom får sig en tankeställare.

Kan för övrigt meddela att min son(mellanstadiet) helt oberoende av mina åsikter (som jag är anonym med) frågade när han kom hem "va fan är det för jävla konstiga affischer i T-bannan?"

Dvs barn reagerar på att det har blivit upp o nervända världen.

Varför förklarar du inte för din son vad affischerna föreställer? Det är bland annat därför dom hänger där och även för att avdramatisera kvinnlig menstruation. Det är trots allt något fullständigt natuligt. Vi lever inte på 1800-talet.
Citera
2017-11-17, 20:58
  #327
Medlem
A-party-with-martys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Varför förklarar du inte för din son vad affischerna föreställer? Det är bland annat därför dom hänger där och även för att avdramatisera kvinnlig menstruation. Det är trots allt något fullständigt natuligt. Vi lever inte på 1800-talet.

Helt naturlig? Va fan tror du att han vill få info om fitttblod för? Måste mellanstadie tjejer lära sig om nattlig utlösning också? Dessutom är det bilder på homohångel där också fy fan för SL. Är ju för fan inte deras sak att ta upp dom prylarna offentligt. Varför måste Vänsterlobbyn köra ner feministisk & HBTq propaganda i halsen på folk via SL? SD fick ju inte ens ha affischer som tog upp det organiserade tiggeriet ju. Så jävla skevt alltså. Varför har dom inte den där skiten i Rinkeby föresten(dom förtjänar ju uppläxning i ämnet iaf)? Jag är en vit hetro sexuell man som är så jävla artig mot kvinnor hela tiden varför i helvete skall jag o min familj drabbas? Verkligen bra sätt att få vanligt folk till Pride & feminism.

Det är för fan vår T-banna också. Kan också påverka Konservativa nationalister som villigt har betalat för sig till skilnad mot vänster anarkisters på planka.nu
Citera
2017-11-26, 18:42
  #328
Medlem
Sympatisörer till Nordfront har kastat färg på konstverket.

https://www.nordfront.se/aktion-mot-...-stockholm.smr
Citera
2017-11-27, 10:41
  #329
Medlem
A-party-with-martys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fb17
Sympatisörer till Nordfront har kastat färg på konstverket.

https://www.nordfront.se/aktion-mot-...-stockholm.smr

Hahaha det får man ju ge dom cred för. Tror i övrigt att det är planerat att ha affischerna där då dom är svåra att komma åt. Nästan gång kanske dom är inpansarglasade el dyl.
Citera
2018-02-05, 11:11
  #330
Medlem
Är det okej om jag skapar "konst" där folk skiter? Lägger en fet kabel så att säga.
Det är ju naturligt och jag tycker folk borde prata om att skita lite mer. Det är fan lite tabu över att skita när man tar upp det i fikarummet.. jävligt konstigt, det är fan 2018 , nog måste vi kunna prata om att skita utan att rynka på näsan.
Citera
2018-02-05, 11:27
  #331
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patrick Bateman
Är det okej om jag skapar "konst" där folk skiter? Lägger en fet kabel så att säga.
Det är ju naturligt och jag tycker folk borde prata om att skita lite mer. Det är fan lite tabu över att skita när man tar upp det i fikarummet.. jävligt konstigt, det är fan 2018 , nog måste vi kunna prata om att skita utan att rynka på näsan.

Jämförelsen haltar en aning. Det finns inget äckligt över dom snygga teckningarna på tunnelbanan.
Och det är väl lite det som är poängen. Ett par små röda fläckar på dom söta flickornas underbyxor Hur chockerande är det?
Varför är Nordfront och andra högernissar såna hysteriska moralkärringar?

Edit

Det är för övrigt den talangfulla Liv Strömquist som har gjort teckningarna.

https://static-cdn.sr.se/sida/images...b44c21b717.jpg
__________________
Senast redigerad av Slottsherre 2018-02-05 kl. 11:45.
Citera
2018-02-05, 17:36
  #332
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Jämförelsen haltar en aning. Det finns inget äckligt över dom snygga teckningarna på tunnelbanan.
Och det är väl lite det som är poängen. Ett par små röda fläckar på dom söta flickornas underbyxor Hur chockerande är det?
Varför är Nordfront och andra högernissar såna hysteriska moralkärringar?

Edit

Det är för övrigt den talangfulla Liv Strömquist som har gjort teckningarna.

https://static-cdn.sr.se/sida/images...b44c21b717.jpg


Därför att de flesta killarna från Nordfront har brist på kvinnor i sina liv (förutom mamma som passerat klimakteriet). Det röda är främmande och äckligt och förekommer inte i porrfilmerna..
Citera
2018-02-05, 18:32
  #333
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Varför förklarar du inte för din son vad affischerna föreställer? Det är bland annat därför dom hänger där och även för att avdramatisera kvinnlig menstruation. Det är trots allt något fullständigt natuligt. Vi lever inte på 1800-talet.
De flesta söner har inte mens och därför behöver de ingen närmare förklaring av varför det rinner blod ur slidan med jämna mellanrum... Underliga pojkar du dras till.
Allt är naturligt - men även du har en avgränsade vägg mellan toaletten och köket, eller hur? Endast fyrklöverhusen byggdes så man kunde röra i spagettin samtidigt som man satt och sket, ytterst få uppskattade det. Inser du nu hur fånigt argumentet om "naturlighet" är.

Och nej - vi lever inte på 1800-talet. Det är ju precis därför vi inte längre uträttar våra behov i köket hållandes i en stång. Av samma anledning behöver kvinnor inte gå runt med bloddrypande underliv, vi har liksom lämnat det bakom oss och uppfunnit bindor och tamponger.
__________________
Senast redigerad av martinator 2018-02-05 kl. 18:38.
Citera
2018-02-06, 15:08
  #334
Medlem
När jag ser de dekadenta konstverken i tunnelbanan så går mina tankar till Sodom och Gomorra. Hur tänker SL med att låta det offentliga utrymmet befläckas av identitetspolitrukers perversa fantasier. Jag har alltid stört mig på reklamens sexualiserande budskap i tunnelbanan. Men istället för att nu låta någon värdig och vacker konst ställas ut så väljer dom att trycka upp fler kön i ansiktet på folket, den här gången dessutom blodiga. Och sexbilder med män som ligger med varandra. Försöker SL vinna nåt pris i hur snuskig man kan vara i det offentliga rummet. Finner knappt ord. Nåt är ruttet i det här landet tyvärr.
Citera
2018-02-06, 16:11
  #335
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ouzuo
När jag ser de dekadenta konstverken i tunnelbanan så går mina tankar till Sodom och Gomorra. Hur tänker SL med att låta det offentliga utrymmet befläckas av identitetspolitrukers perversa fantasier. Jag har alltid stört mig på reklamens sexualiserande budskap i tunnelbanan. Men istället för att nu låta någon värdig och vacker konst ställas ut så väljer dom att trycka upp fler kön i ansiktet på folket, den här gången dessutom blodiga. Och sexbilder med män som ligger med varandra. Försöker SL vinna nåt pris i hur snuskig man kan vara i det offentliga rummet. Finner knappt ord. Nåt är ruttet i det här landet tyvärr.


Du har inte funderat på att flytta tillbaka till Saudiarabien?
Citera
2018-02-06, 17:12
  #336
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Du har inte funderat på att flytta tillbaka till Saudiarabien?

Jag tror skarpt på att kvinnor och män ska kunna använda sina potentialer på bästa sätt, med sitt fria val. Nej saudiarabien försöker att stänga in kvinnor, avskyvärt. Om en snubbe visade sekret från sitt kön skulle det vara ännu värre, spykänslan total. Inget fel med mens i sig, men snälla håll det privat. Det är ovärdigt att trycka upp i jobbpendlares ansikten. Det finns badrum min gode feminazist! Saknar vacker konst, varför förfula det gemensamma utrymmet med toalettsnusk?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback