Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-06, 10:41
  #1
Medlem
Gregor-Samsas avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...lm--fem-gripna

Jahaja... På´t igen då. Någon som vet mer?
Citera
2018-02-06, 10:41
  #2
Moderator
v50s avatar
Lite citat

Citat:
Klockan 08.11 kom det första larmet om bråk vid en vårdcentral i Skärholmen i Stockholm. Bland annat är det en patient som larmat, enligt polisen.– Det är flera som har ringt om det. En som skulle dit som patient och sedan är det väktare som har varit där och larmat, säger polisens presstalesperson Sven-Erik Olsson.
Två personer ur personalen har skadats, uppger polisen och ambulans har kallats till platsen. Det ska inte handla om allvarliga skador, enligt polisen.

Citera
2018-02-06, 10:44
  #3
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Med tanke på det geografiska och demografiska läget samt att impulskontroll uppenbarligen inte är gärningsmännens paradgren är det väl en inte allt för vildsint gissning att det rör sig om människor från varmare nejder.
Citera
2018-02-06, 10:46
  #4
Medlem
Skrattgrabbens avatar
Jahaja, då var det dags igen då. Afghaner som inte är nöjda med hjälpen dom får, Sverige i vanlig ordning omsagt. Blir inte förvånad över något längre
Citera
2018-02-06, 10:48
  #5
Medlem
Gizurs avatar
En läkare som tidigare verkat i lokalen tycks vara inblandad:

https://www.dn.se/sthlm/fem-gripna-e...-i-skarholmen/
Citat:
Till en början var det oklart vad som orsakat bråket. Men polisen uppger att det var en läkare som tidigare haft tillgång till lokal på den aktuella adressen, som kom dit med fyra andra personer.

– De hade inte tillgång till den här lokalen längre och blev avvisade och då uppstod det bråk, säger Sven-Erik Olsson.
Citera
2018-02-06, 10:52
  #6
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
En läkare som tidigare verkat i lokalen tycks vara inblandad:

https://www.dn.se/sthlm/fem-gripna-e...-i-skarholmen/
Kan det vara en inkompetent läkare som fått sparken som inte fattat att han fått sparken?
Citera
2018-02-06, 10:54
  #7
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Inkvoterad läkare med bristfälliga språkkunskaper och oklar kompetens. En av Löfvens kompetensförstärkning?
Citera
2018-02-06, 10:56
  #8
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Kan det vara en inkompetent läkare som fått sparken som inte fattat att han fått sparken?
Något sådant verkar ju ligga nära till hands. Kan man vidare tänka sig att någon av de övriga i släptåg tarvade läkarvård och att det var därför den gode doktorn våldgästade sin forna arbetsplats? En av MGM togs ju till sjukan för omplåstring och jag har svårt att tro att det var syster Berit som orsakade skadan så han hade nog hål i huvudet redan när de anlände...
Citera
2018-02-06, 10:57
  #9
Avstängd
vera.os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Inkvoterad läkare med bristfälliga språkkunskaper och oklar kompetens. En av Löfvens kompetensförstärkning?
Allt tyder ju på kaozblattar även om en läkare verkar inblandad. Skulle jag ha fel ska jag käka upp min hatt!
Citera
2018-02-06, 11:00
  #10
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vera.o
Allt tyder ju på kaozblattar även om en läkare verkar inblandad. Skulle jag ha fel ska jag käka upp min hatt!
Tja...kan ju vara så här: en inkvoterad läkare var så dålig så att han fått sparken. Sedan tog han med sig sina bruschor för att visa var stetoskåpet skulle stå
Citera
2018-02-06, 11:00
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Kan det vara en inkompetent läkare som fått sparken som inte fattat att han fått sparken?

Jag får nästan känslan av att det är någon som har drivit hälsocentralen tidigare och sedan förlorat tillståndet.

"Fem män har nu gripits, misstänkta för grov misshandel. En av de gripna är en läkare som tidigare arbetat vid vårdcentralen.
– Det verkar vara en tidigare läkare som har haft en lokal där tidigare som han inte har tillgång till längre och det har upprört känslorna, säger polisens Sven-Erik Olsson."


https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...lm--fem-gripna
Citera
2018-02-06, 11:01
  #12
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vera.o
Allt tyder ju på kaozblattar även om en läkare verkar inblandad. Skulle jag ha fel ska jag käka upp min hatt!
Skulle vilja se en svensk läkare komma instormande på en VC där han inte arbetar med fyra handgångna män och kräva att få sy ihop sin polare.
Nej, detta handlar om sydröna. Även jag ämnar kalasa på en vällagrad borsalino om doktorn är blond och blåögd.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback