Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-04, 05:00
  #1681
Medlem
heropsychodreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mandelbiskvier
Hittade ett tumblr konto som verkar tillhöra Jonas Berring, SVT Profil. Finns mängder av bilder där han gay snuskar och runkar i public mm.

Är detta i enlighet med SVT och Public service?

Användare på tumblr: hotdaddy4hot

https://www.tumblr.com/safe-mode?url...ot.tumblr.com/

Någon kanske kan spara ner bilder då jag antar att dom försvinner illa kvickt.

Alltså så länge han är säker på att han inte exponerar sig för någon som inte vill se, och inte lämnar sin sats någonstans i allmänt utrymme så är det väl ok?
Citera
2018-02-04, 07:10
  #1682
Medlem
Fast varför har ni låst fast er så vid hans sädesvätska är det inte större sannolikhet att det han har i röven innehåller mer bakterier och har större smittorisk?

Jag har svårt att tänka mig att han kunnat hantera den där monsterdildon hela vägen från urtagning ur röven till nerpackning i väskan utan att den vid något tillfälle har varit tvungen att läggas ner eller på annat sätt vidrört fast eller lös inredning i omklädningsrummet.

Det räcker ju med att man målar om kåken och en så enkel sak som att försöka lägga i från sig en sketen liten pensel utan att gägga ner för att förstå att det är nära nog omöjligt att hantera ett 30cm långt föremål som till sin fulla längd är fullt med rövsmör utan att det kontaminerar något i omgivningen.

Och om han nu lyckats få ut den där ur röven och haft den i munnen, mellan tänderna, under tiden han tog fram sin väska och la ner den där så har ju hans bajs och rövsmörs -besudlade händer tagit i att allt från bänkar till handtag och dörrar.

Tänk bara en så enkel sak som när man har varit och fiskat och ska försöka lägga fisken i en plastpåse utan att det ska bli ett spår av fiskslem på utsidan av påsen och samtidigt som man vill hålla händerna rena.

Vill det sig riktigt illa så har han bara ploppat ur den ur röven, slängt i väg den ungefär som man gör med en deodorant på nån bänk där, kanske råkat stöta till så den ramlat runt lite på golvet också, lagt den på handfatet eller i den där tvålkorgen i duschen när han tvättat av den osv.

Sen kan det väl ha ramlat ut grejer ur röven också när han börjat gräva med den där staven, små torkade bajsflarn som suttit i rövens öppning osv.

Har man dammsugit upp alla bajsflarn och är alla ytor som det varit rövsmör på våttorkade nu??
Citera
2018-02-04, 07:16
  #1683
Medlem
Missplacedgunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drama-Llama
Jag undrar på vilka grunder du kommit fram till att beteendet skulle vara sjukt. Om den enda grunden är att en majoritet som hittills bara verkar befinna sig i din fantasi påstås tycka det är din slutsats kanske inte så mycket att skryta med, särskilt inte då medicinen har hunnit utveckla en rätt omfattande systematik för att fastslå vad som är sjukt och vad som inte är det. Vill du inte svara står det dig förstås fritt; då kan vi avfärda ditt påstående som en papegojas pladder.

Och återigen, hur hoppar du från slutsatsen att JB är sjuk till att han därför rimligen bör förlora jobbet?

I ICD-10, diagnosystemet som svensk sjukvård ställer diagnos efter är t.ex. exhibitionism eller fetischism ett avikande sexuellt beteende och räknas då som en parafili. Det faller under kategorin psykiska sjukdomar, personlighets och beteende störningar hos vuxna, störningar av sexuell preferens.
__________________
Senast redigerad av Missplacedgunk 2018-02-04 kl. 07:20.
Citera
2018-02-04, 10:02
  #1684
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gollumn
Jag har förstått att du har roligt och att det troligen också är ditt primära syfte när du skriver här
Du, däremot, skriver här för att du tycker att det är så... tråkigt? Jag föreslår att du börjar se dig om efter en mer tillfredsställande hobby i så fall.

Citat:
Ursprungligen postat av Gollumn
Vill du citera ditt eget inlägg där du svarar nej på frågan?
Jag kan till och med länka till det: (FB) Jonas Berring - SVT Profil onanerar öppet mm - Bilder!
Här framgår att svaret på frågan huruvida jag vill svara på frågan är nej. Varsågod, du behöver inte tacka för servicen
__________________
Senast redigerad av Drama-Llama 2018-02-04 kl. 10:09.
Citera
2018-02-04, 10:07
  #1685
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Fast varför har ni låst fast er så vid hans sädesvätska är det inte större sannolikhet att det han har i röven innehåller mer bakterier och har större smittorisk?

Jag har svårt att tänka mig att han kunnat hantera den där monsterdildon hela vägen från urtagning ur röven till nerpackning i väskan utan att den vid något tillfälle har varit tvungen att läggas ner eller på annat sätt vidrört fast eller lös inredning i omklädningsrummet.

Det räcker ju med att man målar om kåken och en så enkel sak som att försöka lägga i från sig en sketen liten pensel utan att gägga ner för att förstå att det är nära nog omöjligt att hantera ett 30cm långt föremål som till sin fulla längd är fullt med rövsmör utan att det kontaminerar något i omgivningen.

Och om han nu lyckats få ut den där ur röven och haft den i munnen, mellan tänderna, under tiden han tog fram sin väska och la ner den där så har ju hans bajs och rövsmörs -besudlade händer tagit i att allt från bänkar till handtag och dörrar.

Tänk bara en så enkel sak som när man har varit och fiskat och ska försöka lägga fisken i en plastpåse utan att det ska bli ett spår av fiskslem på utsidan av påsen och samtidigt som man vill hålla händerna rena.

Vill det sig riktigt illa så har han bara ploppat ur den ur röven, slängt i väg den ungefär som man gör med en deodorant på nån bänk där, kanske råkat stöta till så den ramlat runt lite på golvet också, lagt den på handfatet eller i den där tvålkorgen i duschen när han tvättat av den osv.

Sen kan det väl ha ramlat ut grejer ur röven också när han börjat gräva med den där staven, små torkade bajsflarn som suttit i rövens öppning osv.

Har man dammsugit upp alla bajsflarn och är alla ytor som det varit rövsmör på våttorkade nu??
Det du uttrycker så oerhört träffsäkert & poetiskt har faktiskt en viktig poäng. Det kan spridas en uppsjö av sjukdomar via fekalier, för att inte tala om rövsmöret.
Citera
2018-02-04, 10:09
  #1686
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missplacedgunk
I ICD-10, diagnosystemet som svensk sjukvård ställer diagnos efter är t.ex. exhibitionism eller fetischism ett avikande sexuellt beteende och räknas då som en parafili. Det faller under kategorin psykiska sjukdomar, personlighets och beteende störningar hos vuxna, störningar av sexuell preferens.
Fetischism togs ur ICD-10-SE för nio år sedan.

ICD-10-SE definierar exhibitionism så här:
Exhibitionism
En återkommande eller ständigt
förekommande önskan att visa könsorganen
för främlingar (oftast personer av motsatt
kön) eller för människor på offentliga
platser, utan inviter till närmare kontakt.
Handlingen är ofta, men inte alltid,
ledsagad av sexuell upphetsning och
efterföljes vanligen av masturbation.
...och det är alltså inte det det är fråga om här, då JB runkat i sin ensamhet eller haft sex med andra som verkar ha varit med på noterna. Jag undrar därför fortfarande enligt vilka diagnoskriterier JB ska anses vara sjuk.
Citera
2018-02-04, 10:26
  #1687
Medlem
Missplacedgunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drama-Llama
Fetischism togs ur ICD-10-SE för nio år sedan.

ICD-10-SE definierar exhibitionism så här:
Exhibitionism
En återkommande eller ständigt
förekommande önskan att visa könsorganen
för främlingar (oftast personer av motsatt
kön) eller för människor på offentliga
platser, utan inviter till närmare kontakt.
Handlingen är ofta, men inte alltid,
ledsagad av sexuell upphetsning och
efterföljes vanligen av masturbation.
...och det är alltså inte det det är fråga om här, då JB runkat i sin ensamhet eller haft sex med andra som verkar ha varit med på noterna. Jag undrar därför fortfarande enligt vilka diagnoskriterier JB ska anses vara sjuk.

Där hade jag fel ang fetischism, my bad.

Nu har jag inte sett några filmer utan endast bilder men onanerade han inte samtidigt som någon som tränade?

Om han nu kallar sig själv exhibitionist antar jag att han utövar handlingar som blottning osv. Och som du citerade faller det under störningar av sexuell preferens.

Men sure, det finns personer som utför sexualbrott eller snuddar i beteenden som faller under dessa diagnoser men de behöver inte automatiskt lida av en av dessa diagnoser.
__________________
Senast redigerad av Missplacedgunk 2018-02-04 kl. 10:30.
Citera
2018-02-04, 10:29
  #1688
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drama-Llama
Fetischism togs ur ICD-10-SE för nio år sedan.

ICD-10-SE definierar exhibitionism så här:
Exhibitionism
En återkommande eller ständigt
förekommande önskan att visa könsorganen
för främlingar (oftast personer av motsatt
kön) eller för människor på offentliga
platser, utan inviter till närmare kontakt.
Handlingen är ofta, men inte alltid,
ledsagad av sexuell upphetsning och
efterföljes vanligen av masturbation.
...och det är alltså inte det det är fråga om här, då JB runkat i sin ensamhet eller haft sex med andra som verkar ha varit med på noterna. Jag undrar därför fortfarande enligt vilka diagnoskriterier JB ska anses vara sjuk.
Han visar könet för främlingar via nätet...exhibitionism...!!!
Citera
2018-02-04, 10:29
  #1689
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missplacedgunk
Där hade jag fel ang fetischism, my bad.

Nu har jag inte sett några filmer utan endast bilder men onanerade han inte samtidigt som någon som tränade?

Om han nu kallar sig själv exhibitionist antar jag att han utövar handlingar som blottning osv. Och som du citerade faller det under störningar av sexuell preferens.
Diagnoser enligt ICD-10 baseras inte på hur patienten kategoriserar sig själv, utan på hens beteende och/eller symptom. Det finns inget stöd för påståendet att han skulle ha blottat sig för främlingar. Däremot har han lagt upp filmer där han onanerar, vilka folk har kunnat titta på om de vill. Det må utgöra exhibitionism i folkmun, men inte enligt ICD-10-SE.
Citera
2018-02-04, 10:30
  #1690
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Han visar könet för främlingar via nätet...exhibitionism...!!!
Det här kan bli en liten övning i läsförståelse för dig: Läs definitionen och jämför med det vi vet om JB. Det kommer att gå upp för dig att det handlar om två olika saker.
Citera
2018-02-04, 10:34
  #1691
Medlem
Missplacedgunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drama-Llama
Diagnoser enligt ICD-10 baseras inte på hur patienten kategoriserar sig själv, utan på hens beteende och/eller symptom. Det finns inget stöd för påståendet att han skulle ha blottat sig för främlingar. Däremot har han lagt upp filmer där han onanerar, vilka folk har kunnat titta på om de vill. Det må utgöra exhibitionism i folkmun, men inte enligt ICD-10-SE.

Som jag förstår det har personer sagt att han onanerar när en person tränar i gymmet?

Men som jag sa, nä vi vet inte om han endast runkat framför en cam. Men jag antar att personen i fråga vet vad exhibitionism är om han kallar sig det. 9 av 10 personer vet att runka framför en cam där frivilliga personer tittar inte handlar om exhibitionism.
Citera
2018-02-04, 10:41
  #1692
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missplacedgunk
Som jag förstår det har personer sagt att han onanerar när en person tränar i gymmet?

Men som jag sa, nä vi vet inte om han endast runkat framför en cam. Men jag antar att personen i fråga vet vad exhibitionism är om han kallar sig det. 9 av 10 personer vet att runka framför en cam där frivilliga personer tittar inte handlar om exhibitionism.
Som sagt, diagnostisering utgår inte från hur patienten kategoriserar sig själv, så det är onödig info. Utifrån rådande kunskapsläge tyder inget på att JB har ägnat sig åt det beteende som beskrivs i ICD-10-SE under punkten F65.2. Att man kan kalla det exhibitionism utifrån andra definitioner är förstås möjligt, men inte relevant för frågan huruvida beteendet är "sjukt" eller inte.
__________________
Senast redigerad av Drama-Llama 2018-02-04 kl. 10:43.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback