Flashback bygger pepparkakshus!
2018-02-03, 14:33
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQpizzasallad
[/b]

Förlåt mig bareback, sökte bara lägga fram några fler alternativ till Merwinna. Eller var KW en allt fulare satanist som hängde på BDSM-klubbar nätterna i ända? I think not. Snart är väl hennes artikel om voodoo också inblandad i detta?

När du nu säger det... Hon hade verkligen bisarra intressen. Och så var det det där att hon hade retat upp Idi Amins son... Kunde han ha gjort något på avstånd..? För att voodoo ska funka måste ju offret vara öppen för att det är möjligt. (Nej, nu skojar jag bara, om ni inte förstod det.)

Citat:
Ursprungligen postat av Fårfällen
Mängden ungdomar som via Madsen kommer rädda oss som art är nog relativt begränsad. Madsen blir istället en symbol för det mörkaste hos människan, egenskaper som är det största hotet mot vår art.

Hur ser du annars, som journalist och värnare av vårt art, på Kim Walls för tidigt avbrutna gärning? Hennes spikraka journalistiska karriär och humanistiska hjärta som har och kunde fått fortsätta inspirera och upplysa så många genom sin person och sina texter i de största tidsskrifterna. Håll inte tillbaka!

Fast inget av det där är ju sant, du har bara gått på propagandan från hennes familj och vänner. Läs hennes artiklar själv med öppna ögon. Därmed inte sagt att det inte är hemskt att hon mördades, OM det var så - lika hemskt som om vilken annan 30-årig kvinna som helst mördas (med undantag av en mor som lämnar småbarn efter sig, det är värre).

Citat:
Ursprungligen postat av IQpizzasallad
Kanske sökte sig till naturen? New Age-are? Behöver inte vara det raka motsatta vettu. Asatro?

Asatro tror jag absolut inte, det brukar vara nationalister som ägnar sig åt det, och K var inte nationalist, hon var något slags vänstergenusfeminismmångkulturkramare.

Men medge att det var en konstig sak av prästen att säga? Enda gången jag hört en präst säga något liknande, har varit typ när någon ökänd brottsling, eller byns ökända alkis-hustrumisshandlare-good for nothing ska begravas. "Som alla vet slet NN inte precis ner våra trösklar" (försiktigt fniss från församlingen), men han var ändå ett Guds barn och idag ska vi tänka på det fina som fanns någonstans längst inne i NN". Det är den tonen jag uppfattar, sorry.
Senast redigerad av Merwinna 2018-02-03 kl. 14:45.
Citera
2018-02-03, 14:44
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
När du nu säger det... Hon hade verkligen bisarra intressen.

Fast inget av det där är ju sant, du har bara gått på propagandan från hennes familj och vänner. Läs hennes artiklar själv med öppna ögon. Därmed inte sagt att det inte är hemskt att hon mördades, OM det var så - lika hemskt som om vilken annan 30-årig kvinna som helst mördas (med undantag av en mor som lämnar småbarn efter sig, det är värre).

Asatro tror jag absolut inte, det brukar vara nationalister som ägnar sig åt det, och K var inte nationalist, hon var något slags vänstergenusfeminismmångkulturkramare.

Men medge att det var en konstig sak av prästen att säga? Enda gången jag hört en präst säga något liknande, har varit typ när någon ökänd brottsling, eller byns ökända alkis-hustrumisshandlare-good for nothing ska begravas. "Som alla vet slet NN inte precis ner våra trösklar" (försiktigt fniss från församlingen), men han var ändå ett Guds barn och idag ska vi tänka på det fina som fanns någonstans längst inne i NN". Det är den tonen jag uppfattar, sorry.

Menar du att du har bättre överblick av Walls liv och gärning än vad hennes familj har? Vad har du konkret som pekar på att Wall inte hade ett humanistiska åsikter, samt att hennes karriär gick dåligt? Jag menar utöver dina personliga uppfattningar.

Inte konstigt alls ju. Det är ju uppenbart vad du fiskar efter när du implicit jämför Wall med ökända brottslingar och hustrumisshandlare. Man undrar inte ens över varför du besöker kriminella losers begravningar till den grad att du har ett statistiskt underlag. Det är så präster kan säga när den avlidne inte var känt religiös och kyrkobesökare.

Skulle vara intressant förresten om du har en källa till att de asatroende brukar vara nationalister. eller är det något du kastar in för att i stunden stödja ditt argument, utan att egentligen veta? Eller det var kanske ett av dina skämt?
Senast redigerad av Clay Allison 2018-02-03 kl. 14:47.
Citera
2018-02-03, 15:05
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Haha. 'Madsen kan mycket väl komma ut direkt efter rättegången...'. Tjena. Det var ju väldans troligt.

Och: att jämföra dom där två fallen är lite weird. Har PM yttrat ett enda ord om att det handlar om en ömsesidig bdsm-lek som 'gått snett'? Finns det några objektiva bevis som pekar mot detta (Nej, att KW skrivit en artikel om ett bdsm-konvent är inget bevis. Ej heller att hennes pojkvän ser tråkig ut enligt dig, eller att PM är den charmigaste, sexigaste man du sett) ? Finns det några bevis som ö h t pekar på något sexuellt mellan de tu, bdsm borträknat?

Och: hade snubben i Umeå också försökt dölja det hela genom att stycka kroppen och dumpat den på olika ställen? Ljög han och gav alternativa förklaringar tills han var överbevisad? Hade hon också ett sönderskuret underliv?

Du jämför inte ens äpplen och päron här. Bdsm-vinkeln existerar inte i det här fallet annat än i din fantasi. Finns ingenting som öht tyder på att det kortet spelas. Det säger rätt mycket om ditt intellekt att du tror att det är 'nyckeln' som får rätten att pusta ut och ba 'ah...varför sa du inte det från början, din lille skoje-dreng? Seså, løb nu ud i samfundet!' ?
Det är inte lönt att diskutera med personer som går igång på att vara motvalls, helt utan någon som helst substans.
Skulle PM få ett mindre kännbart straff vore det vara en skandal utan dess like. Vanligt sunt förnuft verkar vara en bristvara nuförtiden.
Citera
2018-02-03, 15:09
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Peter Madsen kommer med all säkerhet bli dömd för mord samt med den "farlighetsstämpel" som finns "all over him", mest troligt en förvaringsdom.

Inga vittnen är ingen fördel för Madsen, tvärtom. Madsen var den som bestämde helt på den skutan, KW var helt maktlös, precis enligt plan. Jag tror att åklagaren även får planeringen i hamn.

Den Grandiosa Madsen var inte så särskilt noga med hanteringen med eller av hennes kropp eller annat han dumpade över bord.

Fanns liksom ingen anledning, allt skulle för evigt begravas på Öresunds botten för alltid.

Det kommer han få betala dyrt för. Även döda kroppar och nedsänkta verktyg kan berätta vad som faktiskt hände.

De är deras vittnesmål han kommer att konfronteras med i rätten.
Jag är mest nyfiken på hur han kommer uppträda i rätten. Antar att han har väldigt kort stubin
Citera
2018-02-03, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Jag är mest nyfiken på hur han kommer uppträda i rätten. Antar att han har väldigt kort stubin
Han blev ju rejält irriterad på åklagaren vid en av häktningsförhandlingarna. Och höjde rösten: "Ta in fakta! Jag begravde henne hel!!". Jodå, det kan bli rafflande. Grisen har inte minsta lilla kort i rockärmen förutom sin ilska och temperament. Lär ju inte funka. Sen handlar det om ifall Betina kan hålla honom från att göra bort sig för mycket.
Citera
2018-02-03, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten

Svårt att veta i vilket "stämningsläge" han befinner sig i nu, när allt ligger i öppen dager, vad han gjort med Kim Wall.

Eftersom rättspsykiatrin betecknat honom som fortsatt Farlig betraktar Madsen det snarast som "ett experiment" som gick lite fel (dvs att han åkte fast). Till nästa gång skulle han "rätta till felen", småsaker. Om han sa det rent ut är osäkert, men tolkningen de gjorde låg nog i den riktningen.

Peter Madsen har, som jag fattat det, alltid arbetat enligt modellen "Trial and Error".

Han kommer nog att lägga allt sitt krut på att få så lågt straff som möjligt. Exakt vad det innebär är svårt att sia om. Men dålig impulskontroll, lättkränkthet och ilska är ingen bristvara direkt hos Madsen. Dessutom är han Grandios vilket ofelbart leder till att han överskattar sin egen förmåga och underskattar Åklagarens. Vilket är den främsta anledningen till att han nu befinner sig i denna situation.

Skall onekligen bli intressant att följa detta. Kommer sitta som klistrad vid TVn!
Senast redigerad av Remark 2018-02-03 kl. 16:11.
Citera
2018-02-03, 16:33
Medlem
Citat:
Svårt att veta i vilket "stämningsläge" han befinner sig i nu, när allt ligger i öppen dager, vad han gjort med Kim Wall.

Eftersom rättspsykiatrin betecknat honom som fortsatt Farlig betraktar Madsen det snarast som "ett experiment" som gick lite fel (dvs att han åkte fast). Till nästa gång skulle han "rätta till felen", småsaker. Om han sa det rent ut är osäkert, men tolkningen de gjorde låg nog i den riktningen.

Peter Madsen har, som jag fattat det, alltid arbetat enligt modellen "Trial and Error".

Han kommer nog att lägga allt sitt krut på att få så lågt straff som möjligt. Exakt vad det innebär är svårt att sia om. Men dålig impulskontroll, lättkränkthet och ilska är ingen bristvara direkt hos Madsen. Dessutom är han Grandios vilket ofelbart leder till att han överskattar sin egen förmåga och underskattar Åklagarens. Vilket är den främsta anledningen till att han nu befinner sig i denna situation.

Skall onekligen bli intressant att följa detta. Kommer sitta som klistrad vid TVn!

Och till detta, det fetade, kan vi lägga till en oerfaren brottmålsadvokat som helt måste byta tänk från att ha varit åklagare. Ibland kan det vara en fördel att kunna tänka i båda barnorna, men Betina verkar ganska hjärnklen så Madsen borde nog valt en annan advokat. En med längre erfarenhet. Men jag är tacksam, hon kommer inte kunna rädda honom från ett livstidsstraff.
Citera
2018-02-03, 16:44
Medlem
Citat:

Ja, det är bra sammanfattat, och allt annat är "förvaring" skulle överraska mig. Men, det ska göras, och det danska rättsväsendet kommer nog att klara att låsa in PM.

Som du säger, det ska bli intressant att höra vad och hur PM går in och försöker.
Citera
2018-02-03, 18:10
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Och till detta, det fetade, kan vi lägga till en oerfaren brottmålsadvokat som helt måste byta tänk från att ha varit åklagare. Ibland kan det vara en fördel att kunna tänka i båda barnorna, men Betina verkar ganska hjärnklen så Madsen borde nog valt en annan advokat. En med längre erfarenhet. Men jag är tacksam, hon kommer inte kunna rädda honom från ett livstidsstraff.

Inte ens Perry Mason on fire hade kunnat rädda Madsen från livstid. Så Betina blir nog inte sämre än någon annan.

Drar lite paralleller till Johanna Möller och hennes advokat, Amanda Hikes. Inte omöjligt att den här rättegången blir lite snarlik. En ständigt ljugande och slingrande klient som tror sig kunna manipulera sig fri, och en toppriden advokat som tvingas driva den ena absurda linjen efter den andra.

PM:s humör lär också visa sig. Kommer åklagaren få höra (såsom åklagare Wenna fick under rättegången mot möllerskan) att han är 'den elakaste människan i världen'? Kommer PM slå näven i bordet och kräva att rätten lyssnar när han förklarar 'hur det egentligen ligger till!'?
Förmodligen. Och alla som följer rättegången kommer möta hans krumbukter med hånskratt och förakt, förutom tråd-mongot som kommer skrika om 'korruption!' och 'kulturmarxistisk skenrättegång!'...
Citera
2018-02-03, 19:21
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negerhate
Du är verkligen en låg människa med ett enormt ego. Du kan bara erkänna att jag fullständigt pulveriserade ditt dravel. Du vet själv att själen sitter i hjärnan, nu bara slingrar du dig!

Du kan även påstå att själen svävar utanför hjärnan men då är du just en batikhäxa av rang.

Dina länkar är säkert jättebra, jag föredrar dock att läsa vetenskapliga studier om psykopati, då diagnosen är omtvistad föredrar jag eegentligen att prata om antisocial. Din länk är dock inte dålig, den brännmärker psykopater.
... och den här tråden tycks excellera i att dra till sig psykopater. Sluta käbbla och låt andra förbli obildade, det gäller er båda och alla andra egon här. Nu är det någon annan vi tittar på: Peter Madsen! och så glad han blir när han får veta det.
Vad blir det som knäcker honom. inte fäller honom, för det blir en lång kedja av omöjliga sammanträffanden, utan vad är det som kan knäcka hans ego?
Citera
2018-02-03, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Inte ens Perry Mason on fire hade kunnat rädda Madsen från livstid. Så Betina blir nog inte sämre än någon annan.

Drar lite paralleller till Johanna Möller och hennes advokat, Amanda Hikes. Inte omöjligt att den här rättegången blir lite snarlik. En ständigt ljugande och slingrande klient som tror sig kunna manipulera sig fri, och en toppriden advokat som tvingas driva den ena absurda linjen efter den andra.

PM:s humör lär också visa sig. Kommer åklagaren få höra (såsom åklagare Wenna fick under rättegången mot möllerskan) att han är 'den elakaste människan i världen'? Kommer PM slå näven i bordet och kräva att rätten lyssnar när han förklarar 'hur det egentligen ligger till!'?
Förmodligen. Och alla som följer rättegången kommer möta hans krumbukter med hånskratt och förakt, förutom tråd-mongot som kommer skrika om 'korruption!' och 'kulturmarxistisk skenrättegång!'...

Han kommer dessutom att ha lika lite framgång som JM, om inte än mindre, han åker ut i första ronden av Byretten med tre juridiska domare.
Citera
2018-02-03, 19:42
Medlem
Har vi fått någon samlad bild av hur själva mordet troligtvis gick till? Det troliga är väl att han gjorde det i samband med första dyktet. Undrar hur han kontrollerade eller övermannade henne från början. Han kanske kickade på att få henne att ”gå med på” att bli bunden. Något i stil med att nu är vi på botten, nu gör du som jag säger annars dör vi båda två och att hon trodde att hon ”bara” skulle bli våldtagen. Undrar om hon fick reda på att hon skulle dö direkt när hon var bunden?

Det måste krävas ett jävla sjukt och ”starkt” psyke för att genomföra något sådant här bestialiskt. Han funderade säkert på något liknande ända sedan han började planera sin första ubåt. Det här är inte en störning som kommer i vuxen ålder, den har funnits där i stort sett hela livet tror jag.

Det skedde alltså där sängen är i ubåten? Hon var bunden liggandes? Kan tänka mig att han skulle ha föredragit att ha henne stående ”spred eagle”. Hur lång tid tog det fem eller 15 minuter eller ännu längre, ju längre tid desto sjukare tänker jag.

Tror att det han berättade om hur hon dog när han sa att hon fått luckan i huvudet stämmer, blödde mycket, kramper och nåt gurgel/blod från munnen. Då visste han väl att de bärgat ubåten.

Det är kusligt och se honom när han kommer i land och man tror sig veta vad han gjort.
http://nyheder.tv2.dk/2017-08-17-det-sagde-peter-madsen-lige-efter-ubaaden-sank

Hur lång tid är det från att man ser honom på bryggan tills det blir ett klipp när han står vid helikoptern? Det finns foton på när han har en blå overall, var är det någonstans? Antar att polisen satt på honom den för att inte förstöra bevis.
Senast redigerad av Benny Blue 2018-02-03 kl. 19:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in