Citat:
När du nu säger det... Hon hade verkligen bisarra intressen. Och så var det det där att hon hade retat upp Idi Amins son... Kunde han ha gjort något på avstånd..? För att voodoo ska funka måste ju offret vara öppen för att det är möjligt. (Nej, nu skojar jag bara, om ni inte förstod det.)
Citat:
Mängden ungdomar som via Madsen kommer rädda oss som art är nog relativt begränsad. Madsen blir istället en symbol för det mörkaste hos människan, egenskaper som är det största hotet mot vår art.
Hur ser du annars, som journalist och värnare av vårt art, på Kim Walls för tidigt avbrutna gärning? Hennes spikraka journalistiska karriär och humanistiska hjärta som har och kunde fått fortsätta inspirera och upplysa så många genom sin person och sina texter i de största tidsskrifterna. Håll inte tillbaka!
Hur ser du annars, som journalist och värnare av vårt art, på Kim Walls för tidigt avbrutna gärning? Hennes spikraka journalistiska karriär och humanistiska hjärta som har och kunde fått fortsätta inspirera och upplysa så många genom sin person och sina texter i de största tidsskrifterna. Håll inte tillbaka!
Fast inget av det där är ju sant, du har bara gått på propagandan från hennes familj och vänner. Läs hennes artiklar själv med öppna ögon. Därmed inte sagt att det inte är hemskt att hon mördades, OM det var så - lika hemskt som om vilken annan 30-årig kvinna som helst mördas (med undantag av en mor som lämnar småbarn efter sig, det är värre).
Citat:
Asatro tror jag absolut inte, det brukar vara nationalister som ägnar sig åt det, och K var inte nationalist, hon var något slags vänstergenusfeminismmångkulturkramare.
Men medge att det var en konstig sak av prästen att säga? Enda gången jag hört en präst säga något liknande, har varit typ när någon ökänd brottsling, eller byns ökända alkis-hustrumisshandlare-good for nothing ska begravas. "Som alla vet slet NN inte precis ner våra trösklar" (försiktigt fniss från församlingen), men han var ändå ett Guds barn och idag ska vi tänka på det fina som fanns någonstans längst inne i NN". Det är den tonen jag uppfattar, sorry.
Senast redigerad av Merwinna 2018-02-03 kl. 14:45.
Senast redigerad av Merwinna 2018-02-03 kl. 14:45.