Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-01, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sarrowrevoman
Hur fungerar det med undertext ? Är det text på alla svenska kanaler ?

När jag kollar på film på tillexempel c more stars osv så kan jag välja svensk text
2018-02-02, 05:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hishulta
Hej!

Körde för någon månad sedan med ett abbonemang från IPTVKing, vilket jag var supernöjd med, tills det inte funkade en dag, och jag märkte att det var för att dom har bannat mig. Dom själva påstår att det är cloudflare som gett mig en ban, men det står att det är ägaren av siten, men skit samma. Hittade en annan leverantör (iptv.community), men när jag ska gå in på deras sida så får jag samma varning där som jag får hos IPTVKing.
"Error 1006 Ray ID: 3e673bd86c367636 • Access denied, What happened?
The owner of this website (iptv.community) has banned your IP "

Letar nu efter en ny tjänst, gillade skarpt MrMc klienten till AppleTV för IPTVKing, så vill kunna använda den, men hittar inga andra leverantörer som skriver att den går att använda hos dom, men det kanske det gör ändån?

Sen så, kanalerna jag egentligen mest är ute efter är 3 och 6an, samt Discovery-kanalerna i första hand. Samt undertext vill jag gärna ha på alla kanaler som är engelsktalande, engelska är helt ok.

Vilken leverantör skulle ni rekomendera?

Pm mig så får du en annan leverantör som inte är rapid
2018-02-02, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sarrowrevoman
Hur fungerar det med undertext ? Är det text på alla svenska kanaler ?

Det beror på vilken enhet du använder dig av ...

En MAG box fixar att spela upp undertexter för alla kanaler som har undertexter.
2018-02-02, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paerra
Ladda ner vlc portable. Den kan du ha på ett usb minne eller liknande.

Den behöver ej installeras. Bara packas upp i en mapp.

Vlc fungerar på stickan men vill inte spela upp nån sändning.
Är nog blockat för allt som inte hör till jobbdator. 🤔
2018-02-02, 14:07
Medlem
Citat:
Hej!

Körde för någon månad sedan med ett abbonemang från IPTVKing, vilket jag var supernöjd med, tills det inte funkade en dag, och jag märkte att det var för att dom har bannat mig. Dom själva påstår att det är cloudflare som gett mig en ban, men det står att det är ägaren av siten, men skit samma. Hittade en annan leverantör (iptv.community), men när jag ska gå in på deras sida så får jag samma varning där som jag får hos IPTVKing.
"Error 1006 Ray ID: 3e673bd86c367636 • Access denied, What happened?
The owner of this website (iptv.community) has banned your IP "

Letar nu efter en ny tjänst, gillade skarpt MrMc klienten till AppleTV för IPTVKing, så vill kunna använda den, men hittar inga andra leverantörer som skriver att den går att använda hos dom, men det kanske det gör ändån?

Sen så, kanalerna jag egentligen mest är ute efter är 3 och 6an, samt Discovery-kanalerna i första hand. Samt undertext vill jag gärna ha på alla kanaler som är engelsktalande, engelska är helt ok.

Vilken leverantör skulle ni rekomendera?

Sorry kunde inte svara på pm då jag inte får skicka ännu lol

Men mailen är iptvglobe@protonmail.com

Ang. Icke rapid server

Prova deras, mer än så kan jag inte hjälpa

Hur ser rapids server ut, hade den förrut men har glömt, funkade dåligt för mig dock
2018-02-02, 19:10
Medlem
hishultas avatar
Citat:
Hej!

Köpte för ett tag sedan ett 3månaders abb från iptvking till AppleTV. Allt funkade kanon i cirka 2veckor, tills jag inte fick upp några kanaler alls. Mailade fram och tillbaka med deras support, som bad mig starta om routern och allt detdär, utan något resultat.

Sedan så sa dom att dom skulle maila till cloudflare för att se så jag inte hade blivit bannad eller något, gått över en vecka nu, och har fortfarande inte fått något svar.

Någon annan som har haft samma problem med iptvking? Känns surt när allt funkade så bra i början.

Får på riktigt snart psykbryt.

Skummat igenom tråden här till och från, och fick en invite till iptv.community, när jag trycker på aktiveringslänken så får jag samma fel som m3u-länken hos iptvking gav mig:

"Error 1006 Ray ID: 3e6f0Xafcaf3059a3 • Datum UTC
Access denied
What happened?
The owner of this website (XXXXXXXXX) has banned your IP address (XXX.x.XXX.XX)."

Jag vet på riktigt inte heller vad det är jag skulle kunnat gjort att jag blev bannad från första början av iptvking, men antar att iptv.community använder samma leverantör, därav jag är bannad där också.

Enligt någon i iptvkings support så är det cloudflare själva som bannat mig tydligen, känns troligt när jag kommer åt en drös med andra sidor hos cloudflare.

"Ett nytt konto kommer inte hjälpa din IP ban som du har satt dig själv i från Cloudflare. Vi har ej fått något svar ang detta ärende. Om det gäller missbruk så lägger dom inte ner någon tid på sånt"
2018-02-02, 19:42
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Får på riktigt snart psykbryt.

Skummat igenom tråden här till och från, och fick en invite till iptv.community, när jag trycker på aktiveringslänken så får jag samma fel som m3u-länken hos iptvking gav mig:

Access denied
What happened?
The owner of this website (XXXXXXXXX) has banned your IP address (XXX.x.XXX.XX)."

Jag vet på riktigt inte heller vad det är jag skulle kunnat gjort att jag blev bannad från första början av iptvking, men antar att iptv.community använder samma leverantör, därav jag är bannad där också.

Enligt någon i iptvkings support så är det cloudflare själva som bannat mig tydligen, känns troligt när jag kommer åt en drös med andra sidor hos cloudflare.

"Ett nytt konto kommer inte hjälpa din IP ban som du har satt dig själv i från Cloudflare. Vi har ej fått något svar ang detta ärende. Om det gäller missbruk så lägger dom inte ner någon tid på sånt"
Kolla med din ISP om min IP är NAT:ad eller inte.
2018-02-03, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kuvben
Tror han menar att det inte skiljer sig någonting, eftersom det är precis samma sak :P

Helt riktigt
2018-02-03, 13:54
Medlem
Citat:
Access denied
What happened?

Det kan bli sådär om du använder nån form av proxy eller VPN med shared IP så kan man få såna där meddelanden.
Jag höll själv på bli bannad för att jag gick in på iptv.community genom min telefon med 4G eftersom den delar samma IP tillsammans med många andra då med.
Vart anklagad för att ha skapat en massa konton och fattade noll.
Senast redigerad av FreddyK666 2018-02-03 kl. 14:01.
2018-02-04, 09:33
Medlem
När jag kollar på C more golf så är det bara danskt tal. Finns bara danska eller disable i listan.
Finns det nån inställning som jag kanske har missat? Har testat med ett flertal olika appar, men bara danska som ljud på alla.
Tips mottages mycket tacksamt.
2018-02-04, 09:40
Medlem
Anti-WOGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ice.
När jag kollar på C more golf så är det bara danskt tal. Finns bara danska eller disable i listan.
Finns det nån inställning som jag kanske har missat? Har testat med ett flertal olika appar, men bara danska som ljud på alla.
Tips mottages mycket tacksamt.
Om du kör i Kodi med en Androidbox så går du in i meny när du är inne på golfkanalen och väljer inställningar > välj språk >ok.
2018-02-04, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-WOG
Om du kör i Kodi med en Androidbox så går du in i meny när du är inne på golfkanalen och väljer inställningar > välj språk >ok.

Har inte kollat med Kodi, men har testat med IPTV Extreme, Smart IPTV och VLC. Och alla har bara Danska som enda språk att välja på.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in