Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-01, 22:09
  #1
Medlem
Har en tatuering på hela min vänstra under arm. Undrar om det funkar att tatuera över hela under armen helt i svart sedan tatuera något mönster i vitt på den svarta armen ??
Citera
2018-02-01, 22:10
  #2
Medlem
Svart går inte att tatuera över. Om du gör som planerat så kommer det inte att bli bra. Lasra bort det istället.
Citera
2018-02-01, 22:18
  #3
Medlem
Inte med vit färg ? Googlade White på black tatuering o fick upp en massa snygga bilder ?
Citera
2018-02-01, 22:20
  #4
Medlem
Aja får väl isåfall bli en helt svart arm istället då.
Citera
2018-02-01, 22:21
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spoekfaella
Inte med vit färg ? Googlade White på black tatuering o fick upp en massa snygga bilder ?
Nej, ingen färg kan täcka över svart. Gå och prata med en tatuerare om du nu funderar på att tatuera dig.
Citera
2018-02-01, 22:21
  #6
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spoekfaella
Aja får väl isåfall bli en helt svart arm istället då.

Jösses!
Citera
2018-02-01, 23:33
  #7
Moderator
Nospheratus avatar
Vitt går att tatuera över svart. Men det är mycket arbete. Du kommer bli tvungen att fylla i det minst en gång, antagligen två.
Citera
2018-02-01, 23:45
  #8
Medlem
Vitt går att använda över blackwork men kräver en del jobb. Kolla exempelvis på Lucky diamond rich. Annars kan blackwork och scarification bli ruggigt snyggt om man är ute efter mkt svärta och mönster.
Citera
2018-02-02, 07:55
  #9
Avstängd
HMBPTOLEMAJOWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rooccoo
Nej, ingen färg kan täcka över svart. Gå och prata med en tatuerare om du nu funderar på att tatuera dig.
Jag kan ha missuppfattat hur du menar, men jag har gått över en svart tatuering med en ny, svart tatuering.
Citera
2018-02-02, 13:39
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Jag kan ha missuppfattat hur du menar, men jag har gått över en svart tatuering med en ny, svart tatuering.
Svart täcker ju svart, men ingen färg täcker svart. Man kan ju som flera skrivit i tråden täcka svart någorlunda men det kräver mycket arbete.
Citera
2018-02-13, 20:54
  #11
Medlem
smileos avatar
haha, jag har en svart tattuering, tro mig, det går inte att tattuera över...
Citera
2018-02-14, 10:52
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smileo
haha, jag har en svart tattuering, tro mig, det går inte att tattuera över...
Klart det går. Det är däremot inte så vanligt i just Sverige, men har börjat bli mer populärt de senaste åren.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback