2018-02-01, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
hade Akilov ens svenskt körkort så han kunde åka till XL och handla material?
Nåja, det fungerade att köra utefter Drottninggatan med eller utan svenskt körkort så jag tror inte att just ev. avsaknade av körkort hindrade honom från att åka till XL.

En sådan där bryr sig nog inte om sådana petitesser som ett giltigt körkort.
Citera
2018-02-01, 20:10
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emminator
Fick 150 000 överfört till mig förra året. Ingen granskning där.
Lånade pengar av en släkting.
Ajajaj då har din bank gjort fel. De flesta svenska bankerna har ett slags larm för allt över 100 000.
Citera
2018-02-01, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
FÅR verkligen "medhjälpare till målare" och "grovrengörare" och "rivstädare" som Akilov själv sagt sig jobba som, så mycket som 200 kr timmen SVART!?!?

Ja
Citera
2018-02-01, 20:20
Medlem
braatthas avatar
Om nu Akilov får 200 i timmen va får då målaren??
Nä ingen får det svart om du inte gör något speciellt typ el eller vvs. med behörighetsutbildning.
Citera
2018-02-01, 20:20
Medlem
Citat:
FÅR verkligen "medhjälpare till målare" och "grovrengörare" och "rivstädare" som Akilov själv sagt sig jobba som, så mycket som 200 kr timmen SVART!?!?

Citat:
Ursprungligen postat av JohnSanJuro
Ja
Herregud, hoppas ni inte har något som helst ansvar över era egna pengar om ni anser det vara normalt att betala odugliga "hantverkare" 200:- i timmen. För dom pengarna får man utbildade och dugliga europeiska hantverkare.
Citera
2018-02-01, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emminator
Fick 150 000 överfört till mig förra året. Ingen granskning där.
Lånade pengar av en släkting.

Samma här. För några år sedan lånade jag 400 000 av en familjemedlem under en kortare tid för att slippa ta lån mellan köp och sälj av bostad. Ingen som frågade om vad det var för pengar.
Citera
2018-02-01, 20:22
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:
Du har helt rätt. Självklart inte.
Citat:
Ja
Lägg ner skoaffären. Sluta ljuga. En springpojke/städare får inte ens 200 vitt!!

Han får inte ens 150 spänn vitt.
Citera
2018-02-01, 20:23
Medlem
Citat:
Ajajaj då har din bank gjort fel. De flesta svenska bankerna har ett slags larm för allt över 100 000.

Skönt för mig!
Känner dock igen det där med 100k. Att 85k automatiskt skulle vara suspekt, inom svenska banker, känner jag dock inte igen alls.
Citera
2018-02-01, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lauper
Herregud, hoppas ni inte har något som helst ansvar över era egna pengar om ni anser det vara normalt att betala odugliga "hantverkare" 200:- i timmen. För dom pengarna får man utbildade och dugliga europeiska hantverkare.

Det var väl det Özz trodde han fick duktiga utbildade europeiska hantverkare.
Visst stockholmspriser men det är det ju troligt att Özz betalade. Det är högst troligt att de 85 000 kr är betalning för Akilov tjänster inom bygg. Han har ju säkert lagt ut för material också.
Citera
2018-02-01, 20:29
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:

Folk som jobbar åt Nujen och JohnSanJuro får tydligen hålla sig med assistenter, lärlingar, massörer, kockar och PT, men annars är svaret ett rungande nej. Endast (någorlunda) kvalificerade hantverkare gör sig besvär. Ingen jävla lallare får stå bredvid och luta sig mot en kvast. Och Gotlands-uppdraget var ju omfattande, så det borde ha varit extra viktigt att ha ordentligt folk.
Citera
2018-02-01, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Le-Hericon
Tack för info, missade det i hastigheten

Exakt. 85000, uppdelat eller ej, är en ganska stor summa pengar för en illegalt vistandes människa.
Jag säger absolut inte att Özz visste om vem det var eller vad han skulle göra senare; men att det här är svartarbete är ställt bortom all rimlig tvivel. Frågan som infinner sig är mer: "hur mycket mer av den sorten finns det inom den familjen"?

Fick han inte utvisningsbeslut först 2016?
Citera
2018-02-01, 20:35
Citat:
Det var väl det Özz trodde han fick duktiga utbildade europeiska hantverkare.
Visst stockholmspriser men det är det ju troligt att Özz betalade. Det är högst troligt att de 85 000 kr är betalning för Akilov tjänster inom bygg. Han har ju säkert lagt ut för material också.

Du vill påskina att detta är normalt förfarande i Sthlm, men sörrö, icke sa nicke, om du skall bella upp ett par hundra i näven per timme så har jobbet garanterat lags på någon s k "byggare" med någon form av verksamhet eller renommé som sedan ev skickat dit Akilov som hantverkare på plats. Problemet med den tesen är att jag har aldrig i hela mitt Sthlmsliv hört talas om någon som betalar underhuggaren direkt, utan det betalas då till byggledaren som sedan fördelar kontanterna till de olika gubbarna som joxat på bygget...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in