Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-02-01, 08:18
  #25
Medlem
WhaleMales avatar
Nu kör jag bikarbonat (i form av bakpulver) i duschen. Låter det sitta en minut innan sköljer.
Det svider pyttelite och fräser lite när det kommer i kontakt med vatten.
Skulle vara intressant att veta exakt vad det är som gör att bikarbonat är bra för detta. Hur det fungerar.
Sedan undrar jag om det kan vara onyttigt ifall man gör det var dag. Att det liksom går in genom porerna och in i kroppen.

Bakpulver följt av parfymfri deo från apoteket är lösningen nu.
Absolut torr upplevde jag täppte till helt och då tyckte i alla fall jag att jag luktade skumt från kroppen istort ist. som en motreaktion. Eller så handlade det bara om att jag åt massa konstig mat den veckan.
Vet inte.
Citera
2018-02-01, 08:30
  #26
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhaleMale
Nu kör jag bikarbonat (i form av bakpulver) i duschen. Låter det sitta en minut innan sköljer.
Det svider pyttelite och fräser lite när det kommer i kontakt med vatten.
Skulle vara intressant att veta exakt vad det är som gör att bikarbonat är bra för detta. Hur det fungerar.
Sedan undrar jag om det kan vara onyttigt ifall man gör det var dag. Att det liksom går in genom porerna och in i kroppen.

Bakpulver följt av parfymfri deo från apoteket är lösningen nu.
Absolut torr upplevde jag täppte till helt och då tyckte i alla fall jag att jag luktade skumt från kroppen istort ist. som en motreaktion. Eller så handlade det bara om att jag åt massa konstig mat den veckan.
Vet inte.

Bikarbonat är harmlöst. Är till och med godkänt för att äta, och innan Omeprazol fanns, så tog folk bikarbonat mot sur mage. Själv har jag bara fått utslag av två deodoranter: Något skit jag köpte på Rusta för 25 år sedan samt apotekets Absolut torr. Utslagen av Rustas Axe-kopia var hemska, fick röda värkande utslag som tjejtuttar (A-kupa) i armhålorna.. Använder Niveas klara roll-on sedan flera år, funkar fin-fint, luktar aldrig svett, och svettas inte med Nivean. Inte parfymfri, men nästan.
Citera
2018-02-01, 09:04
  #27
Medlem
WhaleMales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Bikarbonat är harmlöst. Är till och med godkänt för att äta, och innan Omeprazol fanns, så tog folk bikarbonat mot sur mage. Själv har jag bara fått utslag av två deodoranter: Något skit jag köpte på Rusta för 25 år sedan samt apotekets Absolut torr. Utslagen av Rustas Axe-kopia var hemska, fick röda värkande utslag som tjejtuttar (A-kupa) i armhålorna.. Använder Niveas klara roll-on sedan flera år, funkar fin-fint, luktar aldrig svett, och svettas inte med Nivean. Inte parfymfri, men nästan.


Tjejtuttar hihi :P

Kan du länka den där Nivean?

Mvh!
Citera
2018-02-01, 09:06
  #28
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhaleMale
Tjejtuttar hihi :P

Kan du länka den där Nivean?

Mvh!

Givetvis, fast mina burkar har blå kork, annars samma: https://www.nivea.se/produkter/fresh...774150068.html

Edit: Kostar bara typ 15 spänn på Willys.
__________________
Senast redigerad av kraftfoder 2018-02-01 kl. 09:09.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback