• 1
  • 2
2018-01-31, 18:23
Medlem
Ok, så för det första har jag ett gravt spelberoende, höga skulder, kronofogden tar typ halva lönen. Jag har inte betalat hyra nu på 2 mån, ej el och bredband...det knackar oavbrutet på dörren.

Men försöker jobba ihop till kassan, tar extra nätter osv. Min ex-sambo jobbar ej utan är sjukskriven sen flera år tillbaka (p.g.a lathet)....Så i Lördags så tog jag mig an en till natt för att tjäna extra pengar, näe då går han ut och är otrogen, så har precis kastat ut honom. Ångest ångest och jag själv åker väl ut snart. Ingen är villig att hjälpa mig ekonomiskt, vet ej vad jag ska göra!
Citera
2018-01-31, 18:27
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knappsats
Ok, så för det första har jag ett gravt spelberoende, höga skulder, kronofogden tar typ halva lönen. Jag har inte betalat hyra nu på 2 mån, ej el och bredband...det knackar oavbrutet på dörren.

Men försöker jobba ihop till kassan, tar extra nätter osv. Min ex-sambo jobbar ej utan är sjukskriven sen flera år tillbaka (p.g.a lathet)....Så i Lördags så tog jag mig an en till natt för att tjäna extra pengar, näe då går han ut och är otrogen, så har precis kastat ut honom. Ångest ångest och jag själv åker väl ut snart. Ingen är villig att hjälpa mig ekonomiskt, vet ej vad jag ska göra!

Kan du inte ansöka om skuldsanering?
Citera
2018-01-31, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Kan du inte ansöka om skuldsanering?
Har varit och snackat m kommunen om det, och det är tydligen ovanligt att man blir beviljad..Mina skulder är mot 300.000 och de beräknar väl att jag ska betala tillbaka de inom 3 år medan skuldsanering är inom 5 år
Citera
2018-01-31, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banangurkazz
är detta sm i att skapa nya trådar?
När man mår piss så gör man, skönt att skriva av sig även om jag inte brukar det
Citera
2018-01-31, 18:33
Medlem
Zaedrewss avatar
Du har ju tagit första steget. Blivit av med odåga n 1.

Sedan kommer liksom ingen hjälpa om du inte tar han om den andra odågan. Spelmissbruket. Om inte kommer det liksom kvitta hur mycket mer du pengar du får in för de försvinner ändå på annat än hyra och primära saker.
https://www.stodlinjen.se

300.000 är inte jättemycket skulder heller. Så lös detta med spelet så ska du se att det ordnar sig. Hemlös kommer du inte bli för då griper socialen in. Det om du då faktiskt vill bli fri från ditt missbruk.
Citera
2018-01-31, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Du har ju tagit första steget. Blivit av med odåga n 1.

Sedan kommer liksom ingen hjälpa om du inte tar han om den andra odågan. Spelmissbruket. Om inte kommer det liksom kvitta hur mycket mer du pengar du får in för de försvinner ändå på annat än hyra och primära saker.
https://www.stodlinjen.se

300.000 är inte jättemycket skulder heller. Så lös detta med spelet så ska du se att det ordnar sig. Hemlös kommer du inte bli för då griper socialen in. Det om du då faktiskt vill bli fri från ditt missbruk.

Tack för klokt svar...Yes ska ta itu med missbruket å.
Citera
2018-01-31, 18:39
Medlem
ElvisFans avatar
Citat:
Har varit och snackat m kommunen om det, och det är tydligen ovanligt att man blir beviljad..Mina skulder är mot 300.000 och de beräknar väl att jag ska betala tillbaka de inom 3 år medan skuldsanering är inom 5 år

Är det inte mer än 300k? Det fixar du! Se till att inte ta tillbaka det lata äcklet som verkat leva på dig.

* Fundera på om du kan bo billigare.
* Gör det till en sport att laga mat snålt. Tipsade precis om en blogg där de påstår det går att äta 4 personer för 300 kronor per vecka. (FB) Kan man leva på 500:- /mån (MAT)
* Sälj dig av med sådant du inte behöver
* Säg upp abonnemang på tidningar, Netflix, bredband.

Jobba på och gör vad du kan. Finns det möjlighet att samla lånen till ett större med bättre ränta så gör det! Om 3 år kommer du vara lycklig att du tog dig i kragen och du vet då att du kan spara 100k per år. Fortsätter du har du 1M inom 13 år + avkastning!

Ta tag i livet!
Citera
2018-01-31, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElvisFan
Är det inte mer än 300k? Det fixar du! Se till att inte ta tillbaka det lata äcklet som verkat leva på dig.

* Fundera på om du kan bo billigare.
* Gör det till en sport att laga mat snålt. Tipsade precis om en blogg där de påstår det går att äta 4 personer för 300 kronor per vecka. (FB) Kan man leva på 500:- /mån (MAT)
* Sälj dig av med sådant du inte behöver
* Säg upp abonnemang på tidningar, Netflix, bredband.

Jobba på och gör vad du kan. Finns det möjlighet att samla lånen till ett större med bättre ränta så gör det! Om 3 år kommer du vara lycklig att du tog dig i kragen och du vet då att du kan spara 100k per år. Fortsätter du har du 1M inom 13 år + avkastning!

Ta tag i livet!

Jo det låter ju lätt Nämen måste gå in nån stödgrupp för detta. Sjukt men det är som ett drogberoende, och man lär sig aldrig
Citera
2018-01-31, 18:47
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Tack för klokt svar...Yes ska ta itu med missbruket å.

Fint! Var inte rädd för att just söka hjälp med detta om du inte klarar det på egen hand. Spelmissbruk är som vilket missbruk som helst. Det viktiga är ju att du tar steget att du ska bli fri från detta.
Citera
2018-01-31, 18:50
Medlem
Sök in till Lyxfällan? Däremot är väl 300.000 i skulder för lite kanske kontrat mot deras sökande som oftast är närmare 1 miljon i skulder.
Citera
2018-01-31, 18:52
Medlem
Jag föreslår att du skaffar dig några generösa älskare. Då kan du säkert få ihop minst 5000 kr extra per månad.
Citera
2018-01-31, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie
Sök in till Lyxfällan? Däremot är väl 300.000 i skulder för lite kanske kontrat mot deras sökande som oftast är närmare 1 miljon i skulder.

Jo, men de som är med i lyxfällan har egendom att jobba med...sälja bilen lr lägenheten osv...har ingenting, förutom min kropp:/
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in