Citat:
Ursprungligen postat av
GenesisP
Varför skulle han få stanna? Han hade jobbat i flera länder, hade fru och barn, var inte politiskt förföljd eller överdrivet fattig, och saknade helt skäl för asyl. Ska människor få UT godtyckligt för vad de annars kan tänkas hitta på av ren hämnd?
Hade det varit okej att köra samma stil ner på privatnivå?
Jag vill bo hemma hos dig och ta del av alla dina resurser, om du säger nej måste jag tyvärr kniva ihjäl dig och familjen. Svenskt fängelse är ju bättre än guds fria natur.
Eller hade du främst klandrat en familj som blev mördad för att de inte tillät en främling flytta in i deras gästhus?
Sluta försvara muslimers nöjesdödande och kaosande.
OnT: AH känns inte trovärdig och för politisk flack, men det går inte att förneka att boken hon ska skriva behövs, för samhällsdebatten och hur vänstern generellt pratar om invandrarnas våldtäkter.
Nu finns det en liten risk att jag blir ohövlig, eftersom du inte läser innantill vad jag skriver. Nej jag tycker inte att Sverige får skylla sig själv (för att sammanfatta det lite klatschigt) pga utvisningsbeslutet, och jag tycker långtifrån att alla som söker uppehållstillstånd ska få det - Akilovs avslag var väl helt korrekt som jag förstår saken (även om det lär finnas politisk förföljelse även i Uzbekistan, men det kan vi strunta i). Däremot tror jag att det var den utlösande faktorn, och att hans ideologiska övertygelse inte var speciellt stor.
Muslimers "nöjesdödande och kaosande", du menar alltså att det inte var av ideologisk övertygelse utan för skojs skull. Det tror inte jag, även om jag antar att han var rejält påtänd vid tillfället. Upplys mig gärna om jag har fel.
Men det är egentligen off topic. On Topic:
Med tanke på hur många experter hon kan avlöna nu så behöver boken inte bli så tokig, den kan "väcka debatt" o.s.v. Men hela upplägget är tendentiöst från början (vill inte upprepa mig så jag får hänvisa till mina tidigare inlägg i frågan).
Hennes SD-svans hoppas nog att SD ska öka explosionsartat när boken släpps. Heberlein å sin sin sida hoppas väl att hon ska vinna sin personvalskampanj, få stå i centrum, få säga "vad var det jag sa", eller "så här synd var det om mig", och i sista hand att moderaterna ska öka (obrottsligt lojal för tillfället och tillåter ingen kritik mot M, men det kunde nog lika gärna vara n¨got annat parti).