2018-01-31, 15:51
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Politiker och media talar nu öppet om att det finns problem med flyktingar och EU-migranter. Gränsen är hårfin till "die Juden sind under ungluck", om den inte redan är passerad.

För övrigt vet vi inte vad de eventuella pengarna var till, vi vet inte ens om det var en terrorist på Drottninggatan. Det kan ha varit en desperat man som hatade Sverige för att hans asylskäl oskäligt hade ogiltigförklarats, men som föredrog svenskt fängelse framför utvisning. I så fall har alliansens och sverigedemokraternas åtstramning av flyktingpolitiken fem oskyldiga människors död på sitt samvete, oräknat alla de som utvisas till krig, svält, misär och död.

Nej det är ju din politik som gjort att han var här och gjorde det. Hade inte samhällsskadliga asylaktivister som du funnits så hade han utvisats men ni stoppar ju alla utvisningar av illegala invandrare. Han har rest runt i världen efter att han sökte asyl, han är ingen flykting i över huvud taget. Om inte Özz firma försörjt honom så kanske han hade rest hem.

Du vill muta människor för att inte hata oss och döda oss. Det är den muslimska skatten på otrogna. Försörj oss eller dö.

Varje asylmord och asylvåldtäkt är du medskyldig till.

Är du ironisk med sin jude-jämförelse? Det är ju just judar dina illegala invandrare hatar mest.
Citera
2018-01-31, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimbo7
On Topic: ja jag håller med om att Heberleins tonfall och vinklingar ofta leder tankarna till nazi-Tyskland. Men det finns en avgörande skillnad: nazisterna menade sig även sparka uppåt, mot Kapitalet, judekonspirationen osv. Heberlein (som nog snarare är en opportunist än en genomtänkt politiker) skulle aldrig komma på tanken att kritisera de rika.
Du är verkligen helt sanslös. Är det inte att sparka uppåt när en kvinna kritiserar kvinnoförtryck?

Du anser dig ha rätt att kräva att kvinnor ska vara antirasister, samtidigt som de enligt dig inte ska ha rätt att protestera mot storskalig invandring från extremt misogyna länder. De ska inte ens ha rätt att undersöka konsekvenserna av sådan invandring, bara stillatigande acceptera. Fattar du inte hur fräck du är?

Du kanske ska inse att samhällskontraktet är brutet nu. Förhoppningsvis kastar allt fler kvinnor ut den sexistiska "antirasismen" genom fönstret och börjar se till sina egna intressen istället.
Citera
2018-01-31, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Nej det är ju din politik som gjort att han var här och gjorde det. Hade inte samhällsskadliga asylaktivister som du funnits så hade han utvisats men ni stoppar ju alla utvisningar av illegala invandrare. Han har rest runt i världen efter att han sökte asyl, han är ingen flykting i över huvud taget. Om inte Özz firma försörjt honom så kanske han hade rest hem.

Du vill muta människor för att inte hata oss och döda oss. Det är den muslimska skatten på otrogna. Försörj oss eller dö.

Varje asylmord och asylvåldtäkt är du medskyldig till.

Är du ironisk med sin jude-jämförelse? Det är ju just judar dina illegala invandrare hatar mest.

Den enda juden i det här sammanhanget är väl hon som ska göra "forskningen". Bara en sån sak. Snacka om att sätta räven att valla hönsen.
Citera
2018-01-31, 15:58
Medlem
Kimbo7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Varför skulle han få stanna? Han hade jobbat i flera länder, hade fru och barn, var inte politiskt förföljd eller överdrivet fattig, och saknade helt skäl för asyl. Ska människor få UT godtyckligt för vad de annars kan tänkas hitta på av ren hämnd?

Hade det varit okej att köra samma stil ner på privatnivå?
Jag vill bo hemma hos dig och ta del av alla dina resurser, om du säger nej måste jag tyvärr kniva ihjäl dig och familjen. Svenskt fängelse är ju bättre än guds fria natur.
Eller hade du främst klandrat en familj som blev mördad för att de inte tillät en främling flytta in i deras gästhus?

Sluta försvara muslimers nöjesdödande och kaosande.

OnT: AH känns inte trovärdig och för politisk flack, men det går inte att förneka att boken hon ska skriva behövs, för samhällsdebatten och hur vänstern generellt pratar om invandrarnas våldtäkter.

Nu finns det en liten risk att jag blir ohövlig, eftersom du inte läser innantill vad jag skriver. Nej jag tycker inte att Sverige får skylla sig själv (för att sammanfatta det lite klatschigt) pga utvisningsbeslutet, och jag tycker långtifrån att alla som söker uppehållstillstånd ska få det - Akilovs avslag var väl helt korrekt som jag förstår saken (även om det lär finnas politisk förföljelse även i Uzbekistan, men det kan vi strunta i). Däremot tror jag att det var den utlösande faktorn, och att hans ideologiska övertygelse inte var speciellt stor.
Muslimers "nöjesdödande och kaosande", du menar alltså att det inte var av ideologisk övertygelse utan för skojs skull. Det tror inte jag, även om jag antar att han var rejält påtänd vid tillfället. Upplys mig gärna om jag har fel.

Men det är egentligen off topic. On Topic:

Med tanke på hur många experter hon kan avlöna nu så behöver boken inte bli så tokig, den kan "väcka debatt" o.s.v. Men hela upplägget är tendentiöst från början (vill inte upprepa mig så jag får hänvisa till mina tidigare inlägg i frågan).
Hennes SD-svans hoppas nog att SD ska öka explosionsartat när boken släpps. Heberlein å sin sin sida hoppas väl att hon ska vinna sin personvalskampanj, få stå i centrum, få säga "vad var det jag sa", eller "så här synd var det om mig", och i sista hand att moderaterna ska öka (obrottsligt lojal för tillfället och tillåter ingen kritik mot M, men det kunde nog lika gärna vara n¨got annat parti).
Citera
2018-01-31, 16:08
Medlem
Kimbo7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Du är verkligen helt sanslös. Är det inte att sparka uppåt när en kvinna kritiserar kvinnoförtryck?

Du anser dig ha rätt att kräva att kvinnor ska vara antirasister, samtidigt som de enligt dig inte ska ha rätt att protestera mot storskalig invandring från extremt misogyna länder. De ska inte ens ha rätt att undersöka konsekvenserna av sådan invandring, bara stillatigande acceptera. Fattar du inte hur fräck du är?

Du kanske ska inse att samhällskontraktet är brutet nu. Förhoppningsvis kastar allt fler kvinnor ut den sexistiska "antirasismen" genom fönstret och börjar se till sina egna intressen istället.

Hon kritiserar inte kvinnoförtryck, Nebeltag. Hon är en opportunist som har hon hittat en lukrativ fråga. Läs på lite och se vad hon har sagt till andra våldtagna kvinnor så får du se hur mycket hon bryr sig om sina medsystrar. Det är fullständigt sanslöst. Debatt i Opinion Almedalen för några år sedan, det fula knepet "du har inte blivit våldtagen så du ska hålla tyst!" o.s.v.

Var har jag sagt att kvinnor måste vara antirasister? Det finns många kvinnor som jag beundrar högt för deras arbete mot kvinnoförtryck. Sara Mohammad, Amineh Kakabaveh, Nalin Pekgul - för att bara nämna några.
Heberleins publik är en helt annan - vit välsituerad medelklass - och hon sparkar alltid nedåt.
Citera
2018-01-31, 16:40
Medlem
Finns det någon praxis för hur sådana här insamlade gåvor relaterar skattemässigt? Kommer pengarna att stoppas i något bolag som står för produktionen och redovisar inkomster och utgifter?
Om man samlar in för att utföra ett arbete som resulterar i t.ex. en bok ska det då betalas skatt och arbetsgivaravgifter på den ersättningen som man tar ut för att skriva boken?
Citera
2018-01-31, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimbo7
Hon kritiserar inte kvinnoförtryck, Nebeltag. Hon är en opportunist som har hon hittat en lukrativ fråga. Läs på lite och se vad hon har sagt till andra våldtagna kvinnor så får du se hur mycket hon bryr sig om sina medsystrar. Det är fullständigt sanslöst. Debatt i Opinion Almedalen för några år sedan, det fula knepet "du har inte blivit våldtagen så du ska hålla tyst!" o.s.v.

Var har jag sagt att kvinnor måste vara antirasister? Det finns många kvinnor som jag beundrar högt för deras arbete mot kvinnoförtryck. Sara Mohammad, Amineh Kakabaveh, Nalin Pekgul - för att bara nämna några.
Heberleins publik är en helt annan - vit välsituerad medelklass - och hon sparkar alltid nedåt.
Visst är hon en posör och opportunist som hittat en nisch att marknadsföra sig i, även om det troligen är så att våldtäkterna i Sverige har samband med invandring.
Hon har av det jag hört ett tunt politiskt program, hennes etik och moralfilosoferande och att folk ska ta eget ansvar. Som nog passar bra hos M. Några idéer om samhällsekonomi och hur den ska styras så folk får faktiska förutsättningar att ta eget ansvar har hon inte.
Citera
2018-01-31, 17:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Efterdradd
även om det troligen är så att våldtäkterna i Sverige har samband med invandring.

Gör det inte dummare än det redan är från vänsterns håll.
Självklart har våldtäkterna ett påtagligt samband med invandring - år efter år från världens mest misogyna länder där världens mest misogyna "religion" huserar.

Sedan kan man fråga sig hur i helvete "flyktingarna" tänker och fungerar som våldtar så tidigt som under asylprocessen, eller försöker skruva av dörrar på asylboenden för att våldta ensamma kvinnor. Det är så stört att man tappar orden.
Senast redigerad av GenesisP 2018-01-31 kl. 17:38.
Citera
2018-01-31, 17:41
Moderator
-Info-s avatar
Det finns vissa (både i denna tråd och på annat håll) som inte verkar tro på ett samband mellan våldtäkter och kultur. Jag menar att för vissa typer av våldtäkter så är kultur utan tvekan huvudförklaringen. Som t.ex denna våldtäkt:

Citat:
Kvinnan sa "nej" när han friade – då våldtog han hennes mamma

En 28-årig man från Syrien friade till en kvinna i Piteå – men fick nobben. Han blev då så kränkt att han omedelbart låste in kvinnans mamma i sovrummet där han utsätte henne för en mycket brutal och sadistisk våldtäkt – i syfte att "återfå sin värdighet".

http://www.friatider.se/kvinnan-sa-nej-n-r-han-friade-d-v-ldtog-han-hennes-mamma
Citat:
Tingsrätten:

"[Mannen] har uppgett att han kände sig kränkt över att dottern hade gett honom nobben och att han begick våldtäkten för att få upprättelse för sin värdighet.

Tingsrätten kan inte se annat än att han begick våldtäkten för att straffa modern och dottern. Syftet med våldtäkten utgör en omständighet som driver straffvärdet uppåt."

Skulle en svensk man våldta en tjejs mamma ifall han får nobben av henne, som straff och i syfte att "återfå sin värdighet"? Knappast troligt.

Alla våldtäkter går inte att förklara med kultur, vare sig våldtäkter med enskilda våldtäktsmän eller gruppvåldtäkter, men helt klart är att för många våldtäkter är detta huvudförklaringen. Det förklarar den etniska slagsidan mot vissa etniska grupper.

Det finns väldigt mycket för Ann Heberlein att ta tag i här. Det är ett relativt outforskat område i Sverige pga PK:ismen.
Senast redigerad av -Info- 2018-01-31 kl. 17:47.
Citera
2018-01-31, 20:43
Medlem
Jag har inte läst hela tråden. Lite för mycket skitsnack och analyser av/om Heberlein. Vilket inte hade varit fallet om heberlein varit man.
Hur som helst, är det någon som ver hur man gör ett försköp av hennes kommande bok?
Citera
2018-01-31, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det finns vissa (både i denna tråd och på annat håll) som inte verkar tro på ett samband mellan våldtäkter och kultur. Jag menar att för vissa typer av våldtäkter så är kultur utan tvekan huvudförklaringen. Som t.ex denna våldtäkt:

Skulle en svensk man våldta en tjejs mamma ifall han får nobben av henne, som straff och i syfte att "återfå sin värdighet"? Knappast troligt.

Alla våldtäkter går inte att förklara med kultur, vare sig våldtäkter med enskilda våldtäktsmän eller gruppvåldtäkter, men helt klart är att för många våldtäkter är detta huvudförklaringen. Det förklarar den etniska slagsidan mot vissa etniska grupper.

Det finns väldigt mycket för Ann Heberlein att ta tag i här. Det är ett relativt outforskat område i Sverige pga PK:ismen.
Man bör alltid vara skeptisk till att okänt folk talar sanning eller att de är normalt funtade så de har normal logik. Nog är det kulturskillnad som påverkar beteendet men lik väl kan han ljuga hej vilt när han ska försöka "försvara" sitt beteende, han tor nog att heder är bra att dra till med. Nära till hands är att han är någon inavel som är helt pantad och dum i huvudet.
Citera
2018-01-31, 21:27
Medlem
Rufoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bebbanburg
Jag har inte läst hela tråden. Lite för mycket skitsnack och analyser av/om Heberlein. Vilket inte hade varit fallet om heberlein varit man.
Hur som helst, är det någon som ver hur man gör ett försköp av hennes kommande bok?
Jag vet inte om den går att förköpa ännu. Men när boken kommer ut så lär du få veta det.

Den kommer att vara en väldigt stor snackis hos alternativa medier och givetvis även här på Flashback. Även gammelmedierna kommer till slut att haka på i samlad trupp, då i syfte att smutskasta, förminska och bortförklara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in