• 37 104 online
  • 1 376 089 medlemmar
  • 70 370 595 inlägg
  • Stöd Flashback  Swish: 123 536 99 96
2018-01-30, 11:52
Moderator
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Är Kodi användbart för den som bara vill se gratis live-TV (gärna svenska kanaler (bor utomlands), men sport behövs inte) och som inte har lust eller tid att göra en massa research beträffande plugins? Eller behöver jag anlita nån konsult på typ Fiver som installerar allt åt mig? Vad behöver jag mer än själva Kodi? Nåt annat Kodi-program (och behöver jag isåfall skilja dem åt på nåt sätt?)? VPN? Nån autouppdateringsfunktion? Antivirus? Går det att göra så att det uppdateras eller måste jag installera Teamviewer så att min konsult kan hacka om det om nånting slutar funka?
Kodi är bra på mycket men just det här med fulstreamande pluggar är inte dess starka sida. En stor anledning är att servrarna inte helt sällan tas ner så man sitter där med pluggar som inte hittar något.

Däremot så tror jag att SVT Play, TV3 och Kanal 5 har fungerande pluggar. Om du om fungerar utomlands vet jag dock inte.
Citera
2018-01-30, 14:28
Medlem
DreamTwisters avatar
Jag försöker utan framgång installera en add-on från SuperRepo. Dum fråga kanske men kan problemet bero på att SuperRepo inte har support för Krypton utan tycks ligga kvar på Jarvis?
Citera
2018-01-30, 16:45
Medlem
offas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jag försöker utan framgång installera en add-on från SuperRepo. Dum fråga kanske men kan problemet bero på att SuperRepo inte har support för Krypton utan tycks ligga kvar på Jarvis?

Leta upp någon annan som repository? Vilket addon gäller det?
Citera
2018-01-30, 16:48
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av offa
Leta upp någon annan som repository? Vilket addon gäller det?
Jag har letat en hel del, som att hitta tänder på höns

Söker efter smoothstreams video addon.
Citera
2018-01-30, 16:50
Medlem
offas avatar
Citat:
Är Kodi användbart för den som bara vill se gratis live-TV (gärna svenska kanaler (bor utomlands), men sport behövs inte) och som inte har lust eller tid att göra en massa research beträffande plugins? Eller behöver jag anlita nån konsult på typ Fiver som installerar allt åt mig? Vad behöver jag mer än själva Kodi? Nåt annat Kodi-program (och behöver jag isåfall skilja dem åt på nåt sätt?)? VPN? Nån autouppdateringsfunktion? Antivirus? Går det att göra så att det uppdateras eller måste jag installera Teamviewer så att min konsult kan hacka om det om nånting slutar funka?

Varför gratis, när RapidIPTV kostar småpotatis och få allt samlat på en plats i Kodi utan att kladda runt i diverse addons?
Konsult? Man behöver ju inte vara ingenjör för att hålla igång Kodi. Finns ju tonvis med tutorial tillgängligt, om man känner sig vilse.
Citera
2018-01-30, 19:23
Medlem
W.Irvings avatar
Flyttar denna till annat delforum, så slipper en Ondgöra sig över dess idag något udda placering.

Strikt OS-specifika Kodifrågor kan med fördel ställas i ny tråd i relevant operativsystems delforum, annars får detta bli Samlingstråden för plugins, konfiguration, användning o.s.v.

Programvara: Windows --> Övriga dator- och IT-diskussioner
/Moderator
Citera
2018-01-31, 06:53
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av offa
Varför gratis, när RapidIPTV kostar småpotatis och få allt samlat på en plats i Kodi utan att kladda runt i diverse addons?
Konsult? Man behöver ju inte vara ingenjör för att hålla igång Kodi. Finns ju tonvis med tutorial tillgängligt, om man känner sig vilse.

Jag la nog någon timme på att överblicka Kodi men gjorde bedömningen att jag inte har de timmar som verkar krävas varken för installationen eller att hålla skiten fungerande.

Tittade på några tutorialsidor också men alla var inaktuella, felaktiga eller motsägelsefulla. Det som är självklart för dig är inte självklart för den som just kommer in på Kodi-scenen.

Är jag konspirationsteoretisk om jag misstänker att piratjägarorganisationer har en handfull personer för att infiltrera och manipulera aktörerna inom Kodi att göra tekniken svårtillgänglig.

Att göra ett system för att köra videocapture och P2P-återutsändning av livevideoströmmar hade ju varit väldigt enkelt. Starta appen, välj kanal och titta liksom. Kodi verkar inte så smärtfritt ALLS. Det är nog piratjägarna överlyckliga för.

Rätta mig om jag har fel. Jag är ingalunda expert. Jag var det en gång i tiden när man tittade på TV via piratkort och det blev till en heltidssyssla att hitta rätt HEX-filer och uppdateringskoder och hjälpa vänkretsen att uppdatera, men man måste ändå i slutändan välja sina strider.

Det här "RapidIPTV", om det nu är billigt kanske jag kan ladda ner det i Roku som finns inbyggt i min TV? Ska testa. Tack!
Senast redigerad av Skattebrott 2018-01-31 kl. 06:55.
Citera
2018-01-31, 11:10
Moderator
BigFatCones avatar
Citat:
Jag la nog någon timme på att överblicka Kodi men gjorde bedömningen att jag inte har de timmar som verkar krävas varken för installationen eller att hålla skiten fungerande.

Tittade på några tutorialsidor också men alla var inaktuella, felaktiga eller motsägelsefulla. Det som är självklart för dig är inte självklart för den som just kommer in på Kodi-scenen.

Är jag konspirationsteoretisk om jag misstänker att piratjägarorganisationer har en handfull personer för att infiltrera och manipulera aktörerna inom Kodi att göra tekniken svårtillgänglig.

Att göra ett system för att köra videocapture och P2P-återutsändning av livevideoströmmar hade ju varit väldigt enkelt. Starta appen, välj kanal och titta liksom. Kodi verkar inte så smärtfritt ALLS. Det är nog piratjägarna överlyckliga för.

Rätta mig om jag har fel. Jag är ingalunda expert. Jag var det en gång i tiden när man tittade på TV via piratkort och det blev till en heltidssyssla att hitta rätt HEX-filer och uppdateringskoder och hjälpa vänkretsen att uppdatera, men man måste ändå i slutändan välja sina strider.

Det här "RapidIPTV", om det nu är billigt kanske jag kan ladda ner det i Roku som finns inbyggt i min TV? Ska testa. Tack!
Utvecklarna bakom Kodi ligger själva på i det här ärendet. Kodis främsta funktion är att spela lokalt lagrade filer som man har kommit över på lagligt sätt. Det är givetvis omöjligt att kontrollera men det är förhållandevis lätt att se till att ens plattform inte används för att komma ut upphovsrättsskyddat material.

Att spela lokala filer och använda sig av strömmande tjänster som de facto är gratis och tillgängliga för alla är hur smärtfritt som helst.

Kort sagt; ja, det är krångligt att använda en mjukvara på annat sätt än utvecklarna har tänkt sig.
Citera
2018-02-01, 11:04
Medlem
mrunderhills avatar
kodi spelar upp filmer packade i rar från min synology nas men helt omöjligt att få det att fungera från min seedbox,nån som har en förklaring så blir jag glad....
Citera
2018-02-03, 11:26
Medlem
net.rieter.xot-4.1.7alpha3 kom igår, nu ska tydligen TV4 funka igen.
Citera
2018-02-04, 14:35
Medlem
https://bitbucket.org/basrieter/xbmc....1.7alpha4.zip
Alpha 4 redan.
Citera
2018-02-07, 13:42
Moderator
BigFatCones avatar
Kodi är inte till för den som vill "slöglo på TV med ett öga".
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback