Citat:
Ursprungligen postat av
offa
Varför gratis, när RapidIPTV kostar småpotatis och få allt samlat på en plats i Kodi utan att kladda runt i diverse addons?
Konsult? Man behöver ju inte vara ingenjör för att hålla igång Kodi. Finns ju tonvis med tutorial tillgängligt, om man känner sig vilse.
Jag la nog någon timme på att överblicka Kodi men gjorde bedömningen att jag inte har de timmar som verkar krävas varken för installationen eller att hålla skiten fungerande.
Tittade på några tutorialsidor också men alla var inaktuella, felaktiga eller motsägelsefulla. Det som är självklart för dig är inte självklart för den som just kommer in på Kodi-scenen.
Är jag konspirationsteoretisk om jag misstänker att piratjägarorganisationer har en handfull personer för att infiltrera och manipulera aktörerna inom Kodi att göra tekniken svårtillgänglig.
Att göra ett system för att köra videocapture och P2P-återutsändning av livevideoströmmar hade ju varit väldigt enkelt. Starta appen, välj kanal och titta liksom. Kodi verkar inte så smärtfritt ALLS. Det är nog piratjägarna överlyckliga för.
Rätta mig om jag har fel. Jag är ingalunda expert. Jag var det en gång i tiden när man tittade på TV via piratkort och det blev till en heltidssyssla att hitta rätt HEX-filer och uppdateringskoder och hjälpa vänkretsen att uppdatera, men man måste ändå i slutändan välja sina strider.
Det här "RapidIPTV", om det nu är billigt kanske jag kan ladda ner det i Roku som finns inbyggt i min TV? Ska testa. Tack!