Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2018-01-23, 12:41
  #73
Medlem
Kattenxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framtyr
De har säkert lust att göra så emot fotbolls supportrar också. Men dom har fortfarande inte lagen på sin sida. Men du kanske också vill bli behandlas som en rättslös? Ne, just det. Drabbar det dig så är det hemskt och fel..

Jag har sett min beskärda del av polisvåld i samband med just fotboll. Men det jag skrev var ett svar på hur polisen agerar vid olika aktiviteter. Deras mål är att hålla isär grupper och därför tar dom såklart de som är lätta att ta. Dessutom har väl NMR bråkat och provocerat polisen rätt duktigt de senaste åren så det är nog många där som är rysligt trötta på dom.
Citera
2018-01-23, 14:25
  #74
Medlem
JuliusSpenglers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .buenaventura.
Tycker maskering generellt är larvigt när man inte ämnar att begå ett brott. Finns ingen poäng och ser bara dumt ut för omgivningen. Den uppfattningen delas av i stort sätt alla jag stött på som hör hemma inom det breda begreppet "vänsterextrem".
Gott så. Tråkigt att alla diplomatdöttrar och bankirsöner inom Göteborgs bokstavsvänster inte fattat det. Är ju inte första gången massa snorungar i Göteborg maskerat sig för att stå sida vid sida med omaskerade gubbar och tanter och ropa ramsor.
Citera
2018-01-23, 14:52
  #75
Medlem
.buenaventura.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuliusSpengler
Gott så. Tråkigt att alla diplomatdöttrar och bankirsöner inom Göteborgs bokstavsvänster inte fattat det. Är ju inte första gången massa snorungar i Göteborg maskerat sig för att stå sida vid sida med omaskerade gubbar och tanter och ropa ramsor.

Vad dom människorna sysslar med är inte av intresse för mig och har heller ingen relevans till tråden. Det är mer uppseendeväckande isf att medlemmar och aktivister i NMR maskerar sig samtidigt som dom försöker ge sken av att vara representanter för ett seriöst parti med riksdagsambitioner.
Citera
2018-01-24, 18:28
  #76
Medlem
Framtyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattenx
Jag har sett min beskärda del av polisvåld i samband med just fotboll. Men det jag skrev var ett svar på hur polisen agerar vid olika aktiviteter. Deras mål är att hålla isär grupper och därför tar dom såklart de som är lätta att ta. Dessutom har väl NMR bråkat och provocerat polisen rätt duktigt de senaste åren så det är nog många där som är rysligt trötta på dom.

Hur har man provocerat? Genom att dela ut flygblad och hålla demonstrationer som går emot eran politiska åskådning? Jag skulle hävda att det är tvärtom, makten/polisen och rödingar som provocerar NMR.
Citera
2018-01-25, 11:43
  #77
Medlem
Kattenxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framtyr
Hur har man provocerat? Genom att dela ut flygblad och hålla demonstrationer som går emot eran politiska åskådning? Jag skulle hävda att det är tvärtom, makten/polisen och rödingar som provocerar NMR.

Det kanske är svårt men sätte dig in i trötte snut-Bosses huvud. Trötte Bosse åker ut på stan för han har fått larm av att några delar ut nazistiska flygblad som kan vara hets mot folkgrupp. Ett rutin uppdrag. Väl på plats går trötte Bosse fram till dessa som delar ut. Deras svar är att dryga sig emot trötte Bosse. Det går förbi någon och spottar på marken och får då en smäll. Han ingriper det blir bråk. Om du skulle vara trötte Bosse och råka ut för samma gäng helg efter helg som provocerar och drygar sig. Hade du tagit det?
Citera
2018-01-27, 01:48
  #78
Medlem
Framtyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattenx
Det kanske är svårt men sätte dig in i trötte snut-Bosses huvud. Trötte Bosse åker ut på stan för han har fått larm av att några delar ut nazistiska flygblad som kan vara hets mot folkgrupp. Ett rutin uppdrag. Väl på plats går trötte Bosse fram till dessa som delar ut. Deras svar är att dryga sig emot trötte Bosse. Det går förbi någon och spottar på marken och får då en smäll. Han ingriper det blir bråk. Om du skulle vara trötte Bosse och råka ut för samma gäng helg efter helg som provocerar och drygar sig. Hade du tagit det?

Jag ser ingen anledning till att "trötte Bosse" skulle svinga batonger emot NMR. Varför gör dom det inte emot svartskallarna i förorten som kastar bangers och handgranater på dom? Som spränger deras stationer osv? Det hade varit mer logiskt...
Citera
2018-01-29, 16:02
  #79
Medlem
Kattenxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framtyr
Jag ser ingen anledning till att "trötte Bosse" skulle svinga batonger emot NMR. Varför gör dom det inte emot svartskallarna i förorten som kastar bangers och handgranater på dom? Som spränger deras stationer osv? Det hade varit mer logiskt...


De får nog sin beskärda del av polisvåld skall du se av samma anledningar.
Citera
2021-01-29, 23:40
  #80
Medlem
GretaEpsteins avatar
För en månad sedan, i december 2020, meddelade Hovrätten för Västra Sverige att man, liksom Göteborgs tingsrätt, frikänner flera demonstrationsdeltagare från anklagelser om brott mot lagen om ”hets mot folkgrupp”. En rad deltagare, bland andra Pär Sjögren, Pär Öberg och Fredrik Vejdeland från Nordiska motståndsrörelsen, anklagades av åklagaren Jonas ”Sleepy Joe” Martinsson för att ha begått åsiktsbrott genom att delta i demonstrationen.

https://www.nordfront.se/efter-dubbl...teborgsdom.smr
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback