Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-01-28, 22:04
  #1
Medlem
Det är så att jag kommer resa till staterna för att träffa en släkting som bor där.

När jag ändå är där tänkte jag köpa på mig en pistol eller två, förslagsvis av märket Glock.
Manteln med tillhörande pipa och fjäder tänker jag försöka gömma så gott jag kan i det incheckade baggaget.

Som person ser jag ganska proper och oskuldsfull ut, är över 40 år, har aldrig blivit stannad i tullen trots många resor.

Har ni några tips och idéer om hur jag ska gömma mantlarna i väskan utan att de ger utslag på röntgen?
Citera
2018-01-28, 22:07
  #2
Medlem
Paddberts avatar
Det är nog bäst att du inte gör det. Kommer de på dig så blir et inte roligt för dig.
Citera
2018-01-28, 22:15
  #3
Medlem
franges avatar
Hur har du tänkt köpa den då? För en icke amerikansk medborgare så kan du inte köpa vapen hur som helst.

Sedan skall du vara medveten om att amerikanska tullen inte är lika slapphänta som svenska - du kan glömma att smuggla med ett skjutvapen ombord på ett flygplan på en amerikansk flygplats.
Citera
2018-01-28, 22:23
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Hur har du tänkt köpa den då? För en icke amerikansk medborgare så kan du inte köpa vapen hur som helst.

Sedan skall du vara medveten om att amerikanska tullen inte är lika slapphänta som svenska - du kan glömma att smuggla med ett skjutvapen ombord på ett flygplan på en amerikansk flygplats.

Att köpa är inga problem.
Staten jag ska till sätter folk ut annonser i den lokala blaskan, sen gör man upp affären på en parkeringsplats typ.

Det luriga är att få med manteln och pipan genom tullen.

Man kanske kan svetsa in dom i något?
Det är inte handbaggaget vi talar om.
Citera
2018-01-28, 22:26
  #5
Medlem
StraightFlushs avatar
Du e ju kork på riktigt..... Hur i helvete tänker du? Kan du bara förklara hur du tänkt dig genomföra det hela, du måste ju ha funderat lite...
Har du någonsin varit i USA och set hur säkerheten är på flygplatsen... om inte så kan jag bara säga att tänk inte ens tanken på att gå in på flygplatsen ens...

Köp ett vapen i Sverige om du nu är så feg... Kan du inte leva utan vapen så kommer du absolut inte kunna leva efter du använt ett vapen, lovar dig..
Citera
2018-01-28, 22:33
  #6
Medlem
dwgs avatar
Posta skiten, antagligen plingar tullen på och vill ta ett samtal
Citera
2018-01-28, 22:36
  #7
Medlem
Perfect10s avatar
Federala brott och straff är säkert bara en skröna. Flyg gärna från JFK när du ska lämna landet.
Citera
2018-01-28, 22:41
  #8
Medlem
mmais avatar
Köp dom delar till glocken som är licensbelagda i Sverige i USA! pipa stomme, avtryckare,slutstycke m,m resten köper du lagligt i Sverige.
Men blir nog svårt ändå.
Citera
2018-01-28, 22:41
  #9
Medlem
Ovensteins avatar
Köp en lång bult med mutter och trä på pipan, sen skickar du den med posten som bildel utan giltig avsändare. Fastnar den i tullen vet du naturligtvis inget om bildelar då du åker buss till jobbet. Är manteln gjord i metall? Är den i komposit så tryck ner den i en metallburk med criscofett och skicka hem till din svenska homosexuella pojkvän som råkar heta precis som du. Avsändare kan vara någon känd bögstjärna.
Citera
2018-01-28, 22:46
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Posta skiten, antagligen plingar tullen på och vill ta ett samtal

Bästa tipset hittils.
Vet dock att det går att få igenom mantlar och pipor från USA med posten om man är lite lurig.
Skickar i så fall inte till min hemadress, och döljer grejerna bra bland andra metallföremål.
Citera
2018-01-28, 22:48
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mmai
Köp dom delar till glocken som är licensbelagda i Sverige i USA! pipa stomme, avtryckare,slutstycke m,m resten köper du lagligt i Sverige.
Men blir nog svårt ändå.

Avtryckare är faktiskt inte licensbelagt i Sverige, men tack för tipset.
Citera
2018-01-28, 22:53
  #12
Medlem
Framtyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cpbajs1
Avtryckare är faktiskt inte licensbelagt i Sverige, men tack för tipset.

Varför vill du ta med just pipa och mantel på planet? Det är totalt sinnessjukt och idiotiskt! Om du nu tänkt göra detta, så posta ALLA delar var för sig istället. Försök hitta någon som kan hjälpa dig att posta pipa och manteln efter att du kommit hem och redan har de andra delarna hemma.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback