Flashback bygger pepparkakshus!
2018-01-28, 20:51
Medlem
Kakap0s avatar
Jag spenderar runt 3000 kr varje månad, kan nog inte ens föreställa mig mindre, läste om att det var möjligt att äta GOTT och nyttigt för bara 500 kr / mån, men vafan det kan väl inte vara möjligt?
Citera
2018-01-28, 20:54
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kakap0
Jag spenderar runt 3000 kr varje månad, kan nog inte ens föreställa mig mindre, läste om att det var möjligt att äta GOTT och nyttigt för bara 500 kr / mån, men vafan det kan väl inte vara möjligt?

Det finns ju ställen där man kan få äta gratis. Är till för hemlösa men det är nog inget som dom kontrollerar.
Citera
2018-01-28, 20:57
Medlem
Kakap0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Det finns ju ställen där man kan få äta gratis. Är till för hemlösa men det är nog inget som dom kontrollerar.

Jag har faktist en idé, och det är att raka av sig skägget noga så man inte ens kan se stubbet och sedan dra till ett gymnasie och äta varje dag, till slut känner alla igen dig och ingen kommer lägga märke till dig när du tar din andra portion
Citera
2018-01-28, 20:57
Medlem
Går säkekert att klara sig med 500.

Däremot fallet nog Gott bort
Citera
2018-01-28, 20:58
Medlem
Om vi kan avrunda till 17 kr per dag istället så är det lite lättare att räkna på.

3-4 potatisar (låt säga 500 gram) - ca 5 kr.
12 kr över per dag till kött / grönsaker så kycklingfilé känns kanske inte jätte aktuellt, men ett paketköttbullar borde du kunna dryga ut till iaf 5 dagar, dvs ca 6-7 kr per dag.
Detta ger dig 5 kr över per dag till grönsaker.

Så, jag antar att det går? Sedan beror väl allt på vad man räknar som nyttigt.

PS: Jag har räknat med 2 normala portioner per dag.
Citera
2018-01-28, 21:03
Medlem
Tror och tycker att 500 kr/mån är för lite.
Kosten borde med den summan blir tråkig, enformig och inte vara så hälsosam på det sättet att den kanske kommer sakna mycket som du och kroppen behöver.

Det finns denna tråden som tar upp samma sak du undrar men där är summan 1000 kr/månad:
(FB) 1000:- i matkostnad per MÅNAD?
Citera
2018-01-28, 21:07
Medlem
Jag äter för ca 1000 kr varje månad, detta utan några storkok eller någon planering.
Citera
2018-01-28, 21:07
Medlem
Enzymes avatar
Kan vara intressant att normen för matkostnad som socialen beräknar är 1750 per månad om man är ensamstående.
Citera
2018-01-28, 21:08
Medlem
Gott och nyttigt vettefan, inte enligt mina preferenser, överlever gör man minst två månader för dom pengarna.

Potatis är både billigt och gott, går att variera på många sätt och vis också.
Citera
2018-01-28, 21:12
Medlem
Är det bara jag som fortfarande har vetskapen om att man kan fiska, plocka svamp, växter och bär osv helt gratis i vår natur?
Det är helt genomförbart att äta gott och bara betala runt 500 kr per månad, jag spenderar mindre än så.
Citera
2018-01-28, 21:14
Medlem
InflatableBoppos avatar
Citat:
Jag har faktist en idé, och det är att raka av sig skägget noga så man inte ens kan se stubbet och sedan dra till ett gymnasie och äta varje dag, till slut känner alla igen dig och ingen kommer lägga märke till dig när du tar din andra portion

Idag när en 16åring lätt kan se ut som 36år kan givetvis en vuxen ta sig in och äta gratis om det inte finns någon kontroll. På en gymnasieskola behövde man en plastbricka för att få ut en tallrik.

En kollega fick ner matkostnaden till 800kr per månad för två vuxna och två barn storkok som ska räcka till lunch och middag. Under veckorna är det samma gryta varje dag Helvetet till frun kan inte laga mat bara för henne att acceptera. Barnen är tacksam för skolans mat.

Råkostsallad
Valfri gryta med potatis, ris eller makaroner som tillbehör.
Senast redigerad av InflatableBoppo 2018-01-28 kl. 21:23.
Citera
2018-01-28, 21:24
Medlem
herrcarlssons avatar
Citat:

När jag gick på gymnasiet fick man blippa ett kort för att få ut en tallrik och detta var ca 15 år sedan. Vet såklart inte om det är standard. Antar att man kan smuggla med sig en tallrik på något snyggt sätt också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in