Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-26, 08:58
  #6061
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lonka
Halloj
Kört IPTV ett antal år nu Kör med Nvidia Shield o Stb emulator funkar klockrent, o skulle det strula kör jag M3U filer på IPTV Extrem eller IPTV Pro på Nvidian
Så köp en riktig media spelare direkt då blir de inge strul med lagg o frysningar. Eller som de heter du får de du betalar för

Trevlig helg på er alla
Jag kör också Nvidia Shield. Varför kör du stb, bättre gränssnitt eller bättre upplevelse (speed osv) också?
2018-01-26, 12:09
  #6062
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fghj
Kan inte nån som du som är så duktig komma med en bra sammanställning?

Jag kan helt ärligt säga såhär:

För optimal upplevelse bör man använda en "MAG" box. Satsa på en MAG322 eller MAG324 (324 verkar inte finnas till salu än!)

Av de leverantörer som marknadsför sig så är det "iptv.community" och "Camdserver" som gäller, om man är ute efter främst svenskt utbud!

Allt annat i min värld är just nu bara för den som har gott om tid att mecka runt och som inte har något emot huvudvärk...

Jag vet att det finns andra speciallösningar som fungerar kanske riktigt bra efter den enskildes behov. Men för den som vill ha ett så smärtfritt TV tittande som möjligt, så är det de jag rekommenderar ovan som gäller.

Feel free to disagree with me, I don´t care!

Kommer inte heller att försöka övertala någon om vad som är bäst eller inte, men det är min åsikt efter minst 2 års egen research inom IPTV området!
2018-01-26, 17:12
  #6063
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BHD
Jag kan helt ärligt säga såhär:

För optimal upplevelse bör man använda en "MAG" box. Satsa på en MAG322 eller MAG324 (324 verkar inte finnas till salu än!)

Av de leverantörer som marknadsför sig så är det "iptv.community" och "Camdserver" som gäller, om man är ute efter främst svenskt utbud!

Allt annat i min värld är just nu bara för den som har gott om tid att mecka runt och som inte har något emot huvudvärk...

Jag vet att det finns andra speciallösningar som fungerar kanske riktigt bra efter den enskildes behov. Men för den som vill ha ett så smärtfritt TV tittande som möjligt, så är det de jag rekommenderar ovan som gäller.

Feel free to disagree with me, I don´t care!

Kommer inte heller att försöka övertala någon om vad som är bäst eller inte, men det är min åsikt efter minst 2 års egen research inom IPTV området!

Varför måste man ha en sån box? Kör de android eller vilket OS? Vilken "app" är det dessa leverantörer levererar sina sändningar med? Skulle jag kunna ta upp i Kodi/XBMC/Android eller kanske en Linuxapp?

Jag har en PC kopplad till min TV som kör Linux. Den har ingen fläkt och är helt tyst. Kör Plex server i huset och har också Kodi tillgängligt.
2018-01-26, 20:38
  #6064
Medlem
Har haft problem ganska länge nu med att det laggar extremt under vissa perioder på dagarna, allra helst kvällarna. Provade för några dagar sen att ändra buffringen från 15 till 10 utan resultat den kvällen men dagen efter och sen dess har det fungerat kanon. Inga lagg och kanalerna laddar in fort.
Vet ej om det är en tillfällighet men det verkade lösa mitt problem med lagget
2018-01-26, 23:38
  #6065
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fghj
Varför måste man ha en sån box? Kör de android eller vilket OS? Vilken "app" är det dessa leverantörer levererar sina sändningar med? Skulle jag kunna ta upp i Kodi/XBMC/Android eller kanske en Linuxapp?

Jag har en PC kopplad till min TV som kör Linux. Den har ingen fläkt och är helt tyst. Kör Plex server i huset och har också Kodi tillgängligt.

Man MÅSTE inte ha en sån box. Men jag anser att en MAG box är väldigt stabil och simpel och levererar en högklassig IPTV upplevelse. De flesta, om inte alla funktioner fungerar med en MAG box.

MAG körs på ett Linux OS som är egen utvecklat av tillverkaren Infomir.

Leverantörerna jag nämnde tidigare har ingen specifik "app" som de använder till sina tjänster. Utan de använder sig av "Stalker" servrar. De kan sedan tillhandahålla flera metoder för att klienter ska koppla upp sig mot servern. Både genom att ansluta sig till "portal" (som MAG boxarna använder) eller genom att använda sig av en "m3u lista" (som går att mata in i diverse applikationer)

Stalker Middleware är en server mjukvara som utvecklas av Infomir, samma bolag som tillverkar MAG boxarna.

Du kan använda dig av Kodi som klient för att koppla upp dig mot IPTV servern. Jag har själv provat det tidigare och tycker själv att det fungerar si sådär. Många andra är nöjda med den lösningen. Men jag föredrar MAG boxen alla dagar i veckan.
2018-01-27, 01:02
  #6066
Medlem
Drdeoos avatar
Jag har en Mag250 som funkar bra på både tv och film FÖRUTOM vissa scener i filmer typ när det är ett stortlandskap eller aktionscener.... jag har fått för mig i alla fall att det är pga det
Någon som vet varför och vad man kan göra åt det? Har försökt byte 1080p osv PAL
2018-01-27, 01:14
  #6067
Medlem
SGustafsson91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drdeoo
Jag har en Mag250 som funkar bra på både tv och film FÖRUTOM vissa scener i filmer typ när det är ett stortlandskap eller aktionscener.... jag har fått för mig i alla fall att det är pga det
Någon som vet varför och vad man kan göra åt det? Har försökt byte 1080p osv PAL
Gissar att du kan välja vilken Hz du vill att boxen ska skicka ut. När du tittar på PAL-filmer (25 fps) ska du välja något som är muliplicerbart med just 25, dvs 50 eller 100 Hz. Är det NTSC-filmer (23,976 fps) ska du allra helst välja 24 eller 48 Hz osv. Om du inte kan välja 24Hz testa då 30/60 istället.
2018-01-27, 01:21
  #6068
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleyton
Timeshift ? Är det ett program`? Om man har en MAG eller TVIP box - hur gör man då?

Citat:
Ursprungligen postat av Rbaggio93
Kör den hära så kallad ”thailand premium plus” hos smartworldiptv och funkar felfritt i 2 månader.

Någon som kör den med?

Jag och min polare har blivit blåst av smartworld varsin box och varsitt årsabbonemang
Jag testade först med en månads test med appen i min Samsung TV.
Sen nu den 9 Januari beställde jag och betalade för en tvip s605och en tvip412 plus årsabbonemang till dem
2018-01-27, 13:59
  #6069
Medlem
Ni som kör med en app i telefon och streamar till en Chromecast för att få bilden till tv’n, hur gör ni?
Provade detta i höstas och använde mig då av GSE IPTV appen men fick inte detta att funka, om jag inte minns helt fel så kom det upp ett meddelande om att M3U-formatet inte stöds.

Vill kunna använda mig av IPTV’n i sovrummet samt ha någon i ett litet format att ta med när jag åker bort.
2018-01-27, 14:24
  #6070
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _hubbe_
Ni som kör med en app i telefon och streamar till en Chromecast för att få bilden till tv’n, hur gör ni?
Provade detta i höstas och använde mig då av GSE IPTV appen men fick inte detta att funka, om jag inte minns helt fel så kom det upp ett meddelande om att M3U-formatet inte stöds.

Vill kunna använda mig av IPTV’n i sovrummet samt ha någon i ett litet format att ta med när jag åker bort.
Det går inte då formatet måste kodas om, och det gör inte dessa appar.
2018-01-27, 14:26
  #6071
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lonka
Halloj
Kört IPTV ett antal år nu Kör med Nvidia Shield o Stb emulator funkar klockrent, o skulle det strula kör jag M3U filer på IPTV Extrem eller IPTV Pro på Nvidian
Så köp en riktig media spelare direkt då blir de inge strul med lagg o frysningar. Eller som de heter du får de du betalar för

Trevlig helg på er alla

Vad för media spelare rekommenderar du då?
2018-01-28, 09:34
  #6072
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Vad för media spelare rekommenderar du då?

Nvidia Shield troligtvis då det är det han använder....

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback