2018-01-25, 23:32
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonn
Jag vet inte om du är seriös, men om jag skriver 2013 i parentes så är det klart som fan att det är Alexander(farsan) som det syftas på.

Jo, jag var faktiskt seriös. För pappan dog 2011 och jag har tänkt ibland på sonen. Det går inte att hitta honom någonstans så när du skrev 2013 så tänkte jag att det lät väl tidigt för han var inblandad i en del saker efteråt.
Att jag har tänkt just på sonen beror på att jag läste ett reportage i kvällsposten (?) om hur förstörd pojken blev när pappan blev mördad och stod och grät och slog på taxi 97-bilar.

Så det var inget trams från mitt håll. Jag tror faktiskt att sonen inte bor i Sverige längre, utan de har fått ut honom från landet och förhoppningsvis fått honom att överleva i ett annat land. Det tror jag nämligen inte han hade gjort om han bott kvar här.
Citera
2018-01-25, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Jo, jag var faktiskt seriös. För pappan dog 2011 och jag har tänkt ibland på sonen. Det går inte att hitta honom någonstans så när du skrev 2013 så tänkte jag att det lät väl tidigt för han var inblandad i en del saker efteråt.
Att jag har tänkt just på sonen beror på att jag läste ett reportage i kvällsposten (?) om hur förstörd pojken blev när pappan blev mördad och stod och grät och slog på taxi 97-bilar.

Så det var inget trams från mitt håll. Jag tror faktiskt att sonen inte bor i Sverige längre, utan de har fått ut honom från landet och förhoppningsvis fått honom att överleva i ett annat land. Det tror jag nämligen inte han hade gjort om han bott kvar här.

Ber om ursäkt om det felaktiga året. Googlade och hittade en artikel från 2013. Antog att den skrevs samma år som mordet. Men så var inte fallet.

Både son och farsa kallas för Alex dock.

Sonen är vid liv och bor i Frankrike om man får lita på hans Facebook. En bildkommentar är skriven på franska så det kan stämma.
https://www.facebook.com/alex.ghara.5
Citera
2018-01-26, 00:08
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ber om ursäkt om det felaktiga året. Googlade och hittade en artikel från 2013. Antog att den skrevs samma år som mordet. Men så var inte fallet.

Sonen är vid liv och bor i Frankrike om man får lita på hans Facebook. En bildkommentar är skriven på franska så det kan stämma.

Det är lätt att ta fel på årtalet. Jag kommer ihåg det av en speciell anledning, t ex så blev jag medlem på flashback då.

Faktiskt väldigt skönt att han inte bor i Sverige. Jag vet att han var inne på riktigt farliga vägar. Han och hans vän hade gjort något (minns inte vad) men det slutade med att vännen blev skjuten till döds.

Det jag också minns var att hela familjen på pappans sida var dysfunktionell till tusen. Men det låter betryggande att han inte är kvar i landet. Hoppas nu att det går bra för honom och tack så mycket för dina uppgifter.
Citera
2018-01-26, 04:04
Medlem
Citat:
Men vänta nu! Menar ni att den lille Alex Ghara Mohammadi är död? Hans pappa som blev skjuten på taxi 97:s kontor?

Det kan väl inte vara möjligt, var skulle han blivit skjuten och av vem?
Inget med dtta o göra. MEN, alex fick skott i huvudet och ÖVERLEVDE.
Citera
2018-01-26, 04:54
Medlem
Citat:

Haha han bor i Sverige fortfarande i Malmö för den delen och blir sedd varje dag ute han gömmer inte sig, att han skrivit på Facebook är kanske för att han vill att andra ska tro att han bor där. Eller så har han bott där ett tag men han e i stan varje dag
Citera
2018-01-26, 07:34
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Jag har läst igenom hela FUP:en och har genom åren träffat på de flesta som nämns i.o.m. att jag vuxit upp i samma Malmö-stadsdelar som dessa.
Som wannabe-psykolog så var det extremt intressant att studera deras personlighet(er).

Momme är ärketypen av psykopat. Han fejkar inte utan han har helt enkelt inte den rädsla eller samvete som normala har. Han skulle kunna döda sin egen morsa för rätt pris. Därmed så betyder det inte att han kommer kaxa sig mot vem som helst när som helst. Som manipulativ psykopat så har han åtminstone lite konsekvenstänkande.

A.Jawad är spännblattarnas spännblatte. Även han har psykopatiska drag, men han är mer av den impulsiva, extrema narcissist-sorten. Han får aldrig under några som helst omständigheter se underlägsen ut utan tvärtom alltid göra det klart och tydligt för alla att han är starkast och tuffast.

Maysem är det vanliga ADHD/bokstavskombination-barnet. Han är på många sätt intelligent och omtänksam, men ändå dum och elak. Hans typ är dömda att antingen lyckas stort(artist/kändis, halvskum affärsman) eller misslyckas fullständigt - inget mittemellan.

"Salah", som med allra största sannolikhet är den som sköt Maysem, är lågintelligent och lättpåverkad, typ som en 8-åring och kan övertygas till att begå riktigt sjuka och dumma grejer, även om han inte är nån renodlad psykopat som Momme.

Tack för intressanta synpunkter! Men, gällande misstanken om att det skulle vara Salah som sköt M*ysem: Som jag minns det från FUPen var det Salah som körde den bil som var Mommes flyktbil, den bil som bara plötsligt, av en händelse (lögn såklart), befann sig i närheten enligt Momme. Därför tycker jag inte det känns sannolikt att Salah var skytten utan att någon annan sköt, som sedan försvann på moped. Men, jag kan ha missuppfattat. Hur resonerar du kring Salah? Ta det via PM om du vill, om du inte vill dra vidare i det i tråden.
Citera
2018-01-26, 10:50
Medlem
Citat:
Det är lätt att ta fel på årtalet. Jag kommer ihåg det av en speciell anledning, t ex så blev jag medlem på flashback då.

Faktiskt väldigt skönt att han inte bor i Sverige. Jag vet att han var inne på riktigt farliga vägar. Han och hans vän hade gjort något (minns inte vad) men det slutade med att vännen blev skjuten till döds.

Det jag också minns var att hela familjen på pappans sida var dysfunktionell till tusen. Men det låter betryggande att han inte är kvar i landet. Hoppas nu att det går bra för honom och tack så mycket för dina uppgifter.

Han och hans vän, som blev skjuten till döds i Jönköping hade snott jackor.
Dem skulle sälja dem till några välkända kriminella på Lindängen, Al*x drar fram en pistol och skjuter 3 brödrar. Dem får ett pris på sina huvuden och flyr till jönköping.

En av dem som påstås ha sljutit är w*sim, samma w*sim ryktades va delaktig i ett mord på någon Abb* mittemot Nydala torget (bredvid bosniska köket). Och W*sim fanns även med i bilen när Ahm*to El Z*in blev ihjälskjuten, tror han skulle på rättegång dagen efter.

El Z*in ska väl sedan ha någon koppling till M*kky?

Ryktas även att någon av dessa skjutna var kopplade till fler av M*kkys offer.

Så allt går runt!
Citera
2018-01-26, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Tack för intressanta synpunkter! Men, gällande misstanken om att det skulle vara Salah som sköt M*ysem: Som jag minns det från FUPen var det Salah som körde den bil som var Mommes flyktbil, den bil som bara plötsligt, av en händelse (lögn såklart), befann sig i närheten enligt Momme. Därför tycker jag inte det känns sannolikt att Salah var skytten utan att någon annan sköt, som sedan försvann på moped. Men, jag kan ha missuppfattat. Hur resonerar du kring Salah? Ta det via PM om du vill, om du inte vill dra vidare i det i tråden.

Det bekräftas ju väl senare att han faktiskt lade mays3m i en dödsfälla. Och att han skjutsade salah till dansörgatan, bad honom vänta där tills han går på ett ärrende (hämta mays3m) och så skulle han komma tillbaka till salah. Enl. Momme viste inte salah vad som pågick utan gjorde vad han blev tillsagd att göra. Rätten har ju faktiskt heller inte kunnat bevisa att salah hade en aning om vad som skulle ske, fastän jag tror att han viste.

Dessutom har vittnen sett salah vid bilen när skottlossningen föll därför är det inte troligt att han är skyytten. Dessutom åkte dem iväg på en moped. Om jag inte minns fel var det två personer på mopeden skytten och föraren. Samt momme och salah på annat håll i ett fordon.
Citera
2018-01-26, 23:21
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Det bekräftas ju väl senare att han faktiskt lade mays3m i en dödsfälla. Och att han skjutsade salah till dansörgatan, bad honom vänta där tills han går på ett ärrende (hämta mays3m) och så skulle han komma tillbaka till salah. Enl. Momme viste inte salah vad som pågick utan gjorde vad han blev tillsagd att göra. Rätten har ju faktiskt heller inte kunnat bevisa att salah hade en aning om vad som skulle ske, fastän jag tror att han viste.

Dessutom har vittnen sett salah vid bilen när skottlossningen föll därför är det inte troligt att han är skyytten. Dessutom åkte dem iväg på en moped. Om jag inte minns fel var det två personer på mopeden skytten och föraren. Samt momme och salah på annat håll i ett fordon.

Ja, det är det jag menar, att Salah inte kan vara skytten. Jag har läst domen, och där verkar det vara precis som du skriver, att Salah säger att Momme arrangerat det så att Salah ska sitta i bilen och vänta på honom. Så minns jag inte FUPen, men den är ju rätt omfattande så det kan beror på mitt dåliga minne. Dock borde ju Salah ha fattat (tycker jag) att något var lite fel med tanke på upplägget, och rätten har ju synpunkter på det också men anser att teknisk bevisning saknas etc. Och som du säger, vittnen pratar om en moped, vilket gör att det måste vara minst 2 till inblandade som jag ser det, varav en är skytten och en är föraren.
Citera
2018-01-27, 00:03
Medlem
Citat:
Ja, det är det jag menar, att Salah inte kan vara skytten. Jag har läst domen, och där verkar det vara precis som du skriver, att Salah säger att Momme arrangerat det så att Salah ska sitta i bilen och vänta på honom. Så minns jag inte FUPen, men den är ju rätt omfattande så det kan beror på mitt dåliga minne. Dock borde ju Salah ha fattat (tycker jag) att något var lite fel med tanke på upplägget, och rätten har ju synpunkter på det också men anser att teknisk bevisning saknas etc. Och som du säger, vittnen pratar om en moped, vilket gör att det måste vara minst 2 till inblandade som jag ser det, varav en är skytten och en är föraren.
Mays#m pekar ju först ut Ja@wad men tar det sedan tillbaka. Jaw#d har säkert rea på sina torpedtjänster.
Citera
2018-01-27, 00:22
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
Mays#m pekar ju först ut Ja@wad men tar det sedan tillbaka. Jaw#d har säkert rea på sina torpedtjänster.

Point taken. J*w*d känns ju som högst intressant inte bara vid detta case utan vid mordet på *kr*m.
Citera
2018-01-27, 16:45
Medlem
Citat:
Point taken. J*w*d känns ju som högst intressant inte bara vid detta case utan vid mordet på *kr*m.

Andra satt häktade för mordet på Akram, väldigt länge dessutom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in