Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-15, 07:08
  #5053
Medlem
dovAkins avatar
Vilka spel är "måste" till konsolen Tkr ni? Och är det någon som vet om det är mkt folk som lirar Modern Warefare remastered?
Citera
2017-11-16, 21:48
  #5054
Medlem
elephantstones avatar
Black Friday-rean har nu inletts helt outannonserat - en dag tidigare än utlovat!

Mina köp hittills:

Wolfenstein: The Two-Pack (149,50 kr)

The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition (184,50 kr)

https://www.storeparser.com/en-US/xb...hanges/page-2/
Citera
2018-01-07, 08:59
  #5055
Medlem
Funderar på sälja mitt xbox one S då jag inte har möjlighet att lira. Men grejen är att jag köpte konsolen som ett "bundle" där fifa 17 ingick genom att jag fick skriva in en kod så spelet installerades. Är spelet sparat om jag tar bort mitt konto osv så att köparen har spelet? Eller är den kopplat via mitt konto? Har ingen tv så kan inte se hur det fungerar.
Citera
2018-01-07, 15:54
  #5056
Medlem
Thornhills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veemvaare
Funderar på sälja mitt xbox one S då jag inte har möjlighet att lira. Men grejen är att jag köpte konsolen som ett "bundle" där fifa 17 ingick genom att jag fick skriva in en kod så spelet installerades. Är spelet sparat om jag tar bort mitt konto osv så att köparen har spelet? Eller är den kopplat via mitt konto? Har ingen tv så kan inte se hur det fungerar.
Det är kopplat till ditt konto.
Citera
2018-01-26, 12:31
  #5057
Medlem
CC75s avatar
Hej

Har en Xboxone som jag har haft i cirka två år. I förrgår var jag med om något jag inte varit med om tidigare. Den startade upp sig själv. Min XO var avstängd och hade så varit i cirka två dygn när jag plötsligt hörde ljudet av att den sattes igång (det är ett särskilt ljud). Jag satte på TV för att se vad som hände men det hände inget mer än att jag kom till startmenyn. Jag stängde av den och den har varit avstängd sedan dess.

Är det något som också har varit med om ovan eller som eventuellt vet hur det kan komma sig?

// CC
Citera
2018-01-31, 08:32
  #5058
Medlem
elephantstones avatar
Microsoft har i dagarna utannonserat att deras framtida egenlicenserade spel kommer finnas tillgängliga i prenumerationstjänsten Xbox Game Pass. Det innebär att spel som Sea of thieves, Forza och Crackdown kommer ingå i ett bibliotek för 79 kr i månaden. Samtidigt ryktas det om att att Microsoft vill köpa EA Games och Valve.

Gillar idén av att utöka prenumerationstjänsten Xbox Game Pass och anser att det ligger helt rätt i tiden. Många är oroliga att det kommer få förödande konsekvenser för branschen då större spelutvecklare varken kommer tjäna tillräckligt pengar genom tjänsten eller kunna sälja tillräckligt många spel. Själv är jag övertygad om att industrin lyckas anpassa sig efter konsumenten - vi vill trots allt ha Netflix-möjligheter i allt.

Vad tror ni?
Citera
2018-02-14, 11:12
  #5059
Medlem
Yamals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Hej

Har en Xboxone som jag har haft i cirka två år. I förrgår var jag med om något jag inte varit med om tidigare. Den startade upp sig själv. Min XO var avstängd och hade så varit i cirka två dygn när jag plötsligt hörde ljudet av att den sattes igång (det är ett särskilt ljud). Jag satte på TV för att se vad som hände men det hände inget mer än att jag kom till startmenyn. Jag stängde av den och den har varit avstängd sedan dess.

Är det något som också har varit med om ovan eller som eventuellt vet hur det kan komma sig?

// CC
Händer mig rätt "ofta" i början trodde jag att det var nån av katterna som nuddade touch saken på konsolen men dom har inte ens varit i rummet 90% av gångerna det hänt.. vet inte vad det beror på men lutar mot spöken! :'D
Citera
2018-02-16, 16:38
  #5060
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yamal
Händer mig rätt "ofta" i början trodde jag att det var nån av katterna som nuddade touch saken på konsolen men dom har inte ens varit i rummet 90% av gångerna det hänt.. vet inte vad det beror på men lutar mot spöken! :'D

Mig har det bara hänt en gång och ingen var i närheten. Varken djur eller människa. Jag blev dock lite "fundersam". Är man borta på semester är det kanske bäst att dra ur kontakten.

// CC
Citera
2018-04-21, 08:52
  #5061
Medlem
nittontrettons avatar
Begriper mig inte på att det dras dubbla avgifter 79:- från Microsoft i månaden? Ena är draget 20 Mars och andra är Draget 21 mars.

Antar att det är för xbox live gold? Men varför dras det 2 gånger? Är det andra för något annat? Har inte köpt nå spel via xboxett.
Citera
2018-04-21, 08:58
  #5062
Moderator
fredrik686s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nittontretton
Begriper mig inte på att det dras dubbla avgifter 79:- från Microsoft i månaden? Ena är draget 20 Mars och andra är Draget 21 mars.

Antar att det är för xbox live gold? Men varför dras det 2 gånger? Är det andra för något annat? Har inte köpt nå spel via xboxett.
Vad du betalar för kan vi omöjligt svara på, även om vi kan gissa. Har du testat att via datorn logga in på https://account.microsoft.com/account och titta vad det står där i orderhistorik eller liknande?
Citera
2018-04-25, 05:40
  #5063
Medlem
Kickexs avatar
Är Xbox one X verkligen värt ett köp om man inte har en 4K tv?
Utan en 4K tv så känns det spontant inte som ett lika stort steg som det var mellan 360 och One.

Men rätta mig någon om jag har fel.
Citera
2018-04-27, 22:33
  #5064
Medlem
musttomtes avatar
Vet inte hur scenen ser ut för cfw eller lägre nivå av uppdateringar men detta pris slår det mesta

1990 kr

http://cdon.se/spel/xbox_one_s_1tb_%...ounds-42931159
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback