2018-01-26, 11:42
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag har jävligt svårt att tro att det finns två så otroligt perversa individer i samma stad. Men fan vet.
Dom hade väl haft filmkvällar förut , M och några till på Refsaeleöen
Citera
2018-01-26, 11:42
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Han ville troligen bli satt på kartan. Han har länge velat begå det perfekta brottet och trodde han skulle komma undan med detta, samtidigt som han fick utlopp för sina perversiteter. Det sket sig.
Vad sjukt. Frågan är ju ifall han mördat folk tidigare och kommit undan?
Citera
2018-01-26, 11:45
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Vad sjukt. Frågan är ju ifall han mördat folk tidigare och kommit undan?
Troligen
Citera
2018-01-26, 11:45
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Jag har jävligt svårt att tro att det finns två så otroligt perversa individer i samma stad. Men fan vet.

Finns många perversa människor i Köpenhamn. Det är ju känt som en liberal stad - liberal på alla möliga områden. Då flockas de där.
Citera
2018-01-26, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Dom hade väl haft filmkvällar förut , M och några till på Refsaeleöen
Säkert. Men inte något sånt här. Hade han velat haft nån sorts filmkväll så hade det varit den filmen han filmat med sin mobil (vilket jag tror det är det du menar). Men inte med nån han känner. Han hade lagt ut det på nätet, och SEN haft filmkväll med sina likasinnade. Men De**re tror jag inte uppskattat det. Att döda en kvinna på det bestialiska sättet som han gjorde tror jag inte uppskattas av en kvinna. Men vad vet jag?
Citera
2018-01-26, 11:52
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Säkert. Men inte något sånt här. Hade han velat haft nån sorts filmkväll så hade det varit den filmen han filmat med sin mobil (vilket jag tror det är det du menar). Men inte med nån han känner. Han hade lagt ut det på nätet, och SEN haft filmkväll med sina likasinnade. Men De**re tror jag inte uppskattat det. Att döda en kvinna på det bestialiska sättet som han gjorde tror jag inte uppskattas av en kvinna. Men vad vet jag?
Är D...re kvinna?
Citera
2018-01-26, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Är D...re kvinna?
Det är jag övertygad om, även om hon har många manliga drag.
Citera
2018-01-26, 12:03
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Han älskade ju sin ubåt och ville för allt i världen inte sänka den. Dessutom sa han att han släppt av henne i hamnen kvällen innan. Det känns lite småkorkat att säga så om han egentligen menade att de separerats i vattnet. Särskilt om det hela var planerat. Då måste han ju fått en stroke när han kom i land om han skulle säga så fel

Fast han ertappades ju i båten utan Kim - då kan han såklart inte hävda att de separerats i vattnet. Min ”tes” (ren spekulation såklart) är att han tänkte ringa kustbevakningen och sänka ubåten, givetvis utom synhåll från potentiella vittnen - hoppa i plurret och vänta på att bli upplockad. Då skulle han hävda att Kim drunknat eller att han helt enkelt separerats från henne och inte visste vart hon tagit vägen. Storyn om att hon skuttat i land är extremt osannolik att han skulle ro hem och jag skulle tro att det var en desperat bortförklaring som han kände sig tvingad att ta till när han blev störd innan han hunnit sätta sin riktiga bortförklaringsplan i verket.
Citera
2018-01-26, 12:06
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ärligt, jag begriper inte vad du skriver där. Vad skulle han säga, och varför säger du att han måste fått en stroke? *fattar inte*
Mitt svar var till användaren RedX som förslog att sänkningen av ubåten var del av planen och att han skulle säga att han separerats från KW i vattnet. Mitt svar till honom var att detta inte kan ha varit del av planen eftersom han, när han fick chansen att uttala sig, inte sa att de separerats i vattnet, utan att han släppt av KW kvällen innan som avtalat.

Min (fåniga) poäng var att om han planerat att säga att han separerats från KW i vattnet, men sa att han släppt av henne i hamnen, så måste han fått en hjärnblödning för att råka säga så fel.

Citat:
Ursprungligen postat av RedX
En annan variant skulle kunna vara att han tänkt ringa kustbevakningen och säga att han har problem med båten och att ”vi tvingas lämna ubåten nu” - sänka ubåten, och sedan ligga och guppa i sjön tills han blir upplockad. Sedan drar han någon historia om att han separerats från Kim i vattnet. Givetvis sänker han då båten en bra bit bort från området där han sänkt kroppsdelarna.
Citera
2018-01-26, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna

Ja, man undrar ju om K var involverad i BDSM/swingersscenen i Köpenhamn... och det undrade säkert M också. Om han inte rentav VISSTE hur det låg till...

Återigen vad spelar det för roll om hon var involverad i det eller inte.
Äcklet PM dödade henne oavsett hur du vrider o vänder på saken. Allt annat är ointressant!!
Citera
2018-01-26, 12:15
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Fast han ertappades ju i båten utan Kim - då kan han såklart inte hävda att de separerats i vattnet. Min ”tes” (ren spekulation såklart) är att han tänkte ringa kustbevakningen och sänka ubåten, givetvis utom synhåll från potentiella vittnen - hoppa i plurret och vänta på att bli upplockad. Då skulle han hävda att Kim drunknat eller att han helt enkelt separerats från henne och inte visste vart hon tagit vägen. Storyn om att hon skuttat i land är extremt osannolik att han skulle ro hem och jag skulle tro att det var en desperat bortförklaring som han kände sig tvingad att ta till när han blev störd innan han hunnit sätta sin riktiga bortförklaringsplan i verket.
Jag tänker att storyn att hon släppts i land var den ursprungliga storyn som han gjort upp i förväg. Han hade tänkt att han skulle åka hem och sanera ubåten, och därefter hävda att han inte sett KW efter hon släppts av i hamnen föregående kväll. När han tvingades sänka ubåten hamnade han i en ny situation som han inte tänkt igenom i förväg, och därför höll fast vid sin ursprungliga plan istället för att snabbt försöka tänka ut något nytt.

Madsen är en mycket erfaren lögnare och vet att snabba ogenomtänkta lögner är svåra att ta sig ur längre fram. Därför tänkte han säkert att det var smartare att hålla sig till den story som han förberett under flera års tid.

Han hade en liten stund på sig att tänka ut en ny lögn när han blev ertappad och insåg att han var tvungen att sänka ubåten för att förstöra bevis. Men en ny lögn också om vad som hänt KW skulle vara dålig för honom - då skulle polisen definitivt dyka ner i ubåten och dyka runt om den för att försöka hitta henne, och det ville han ju absolut inte. Jag tror att han tänkte igenom situationen en stund och insåg att det enklaste för honom var att hålla fast vid den planerade historien.
Citera
2018-01-26, 12:20
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Enligt hur andra ser det ja... Jämför med County for old men. Såg mördaren sig som omoralisk? Troligen inte...

Sen är detta bara teorier men kanske ligger lite bakom det?

Detta att vissa mördare kanske väljer offer som är "skyldiga" är nog inte bara jag som kommit på. Har kanske även läst om det nånstans.

Varför annars mörda en person som råkat skriva artiklar om skumma ämnen? Det kan vara en slump men kanske inte.
Jo, men att leta med ljus och lykta efter något fel som ett offer (mobboffer, rånoffer, mordoffer etc) gjort, är också ett sätt att försöka rättfärdiga handlingar, som man vet är fel. För en normal person är det för att i första hand rättfärdiga handlingen för sig själv. I psykopatens fall är det för att rättfärdiga handlingen för omgivningen, då psykopaten inte har någon inre moral eller samvete som denne lider av att bryta mot.
Senast redigerad av Trollet3 2018-01-26 kl. 12:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in