2018-01-24, 21:18
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Frågeställning:

- Kommer denna kartläggningen att få stort utrymme i svensk media??

Importerade problem får väl aldrig utrymme i svensk media??
Det kan främja främlingsfientliga strömningar i samhället.
Bättre att sopa under mattan.
Citera
2018-01-24, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snopphanen
Japp. Dålig på att hålla mig borta från tråden. Svär att det här blir sista inlägget:
Hur fan kan man lova en privat föreställning till vem som helst som betalar 36.000? Om vad då, om våldtäkt?
Hej om du sponsrar min bok om gruppvåldtäkter så kommer jag till dig och pratar om våldtäkt och psykisk ohälsa. Brrr.
Har inga problem med att statistiken granskas, om den är lite öppen och inte resultatet är bestämt på förhand, men själva presentationen på Kickstart upplever jag som rasistisk. Kanske ensam om det på flashback men inte utanför flashback.

Föreläsningen riktar sig till organisationer/föreningar etc. får man väl anta. Heberlein kommer att presentera undersökningens resultat på en sådan föreläsning förmodar jag.

Vad är det som du upplever som rasistiskt? Syftet är väl att undersöka om kulturell bakgrund (inte ras) kan vara en signifikant parameter i en förklaringsmodell för ett, som många anser, allvarligt samhällsproblem.

Jag har som du inte heller några problem med att statistiken granskas. Vad Heberlein har för hypotes är väl mindre intressant bara resultaten blir rättvisande, men uppenbarligen utgår hon från äldre statistik i problemformuleringen.
Citera
2018-01-26, 05:57
Medlem
Kickstarter har suspenderat crowdfunding av Heberleins våldtäktsbok.

https://www.kickstarter.com/projects/708347418/valdtakt-och-kultur-ann-heberlein?ref=discovery&term=heberlein
Citera
2018-01-26, 06:20
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad

https://www.kickstarter.com/projects/708347418/valdtakt-och-kultur-ann-heberlein?ref=discovery&term=heberlein

Not big surprise.
Hon ville ha 400 papp av allmänheten för att i princip copypasta research som redan är gjord.

Låt gå för att det kostar 30-40 att trycka själva boken , men ändå.
Citera
2018-01-26, 07:09
Avslutad
Håller med att 400k är i högsta laget, dock är det ju inte bara hon själv som ska ha betalt utan det krävs ju även att hon betalar en oberoende faktagranskare.

Jag tror spontant att de stängt finansieringen pga massanmälningar.
Citera
2018-01-26, 07:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalslaktaren
Läst några inlägg i denna tråd. Mest paranoida rasister. Helt irrelevant. Så jävla kul det är att ni på riktigt tror att det kommer en dag då Sverige kommer att "stänga gränsen" eller "skicka hem dem" ni slösar bort er tid på nånting totalt meningslöst LOL. Finns bara en planet och folk får bo var de vill, fattar ni?
Att ni grinar och runkar bulle för att ni är rädda små rasistfjollor spelar nada roll. Och när ni blir äldre och blickar tillbaka mot de här åren kommer ni inse att ni enbart gick och hoppades på något som aldrig hände.
Patetiska fjantar hela bunten. Fuck SD.
Vad har detta inlägg över huvud taget med Ann Heberleins bok att göra? Hon är ju moderat och inte sverigedemokrat.
Citera
2018-01-26, 08:49
Medlem
halvsvennes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalslaktaren
Läst några inlägg i denna tråd. Mest paranoida rasister. Helt irrelevant. Så jävla kul det är att ni på riktigt tror att det kommer en dag då Sverige kommer att "stänga gränsen" eller "skicka hem dem" ni slösar bort er tid på nånting totalt meningslöst LOL. Finns bara en planet och folk får bo var de vill, fattar ni?
Att ni grinar och runkar bulle för att ni är rädda små rasistfjollor spelar nada roll. Och när ni blir äldre och blickar tillbaka mot de här åren kommer ni inse att ni enbart gick och hoppades på något som aldrig hände.
Patetiska fjantar hela bunten. Fuck SD.

Nej det hade jag inte fattat! Jäklar vad bra. Då bosätter jag mig genast i Australien och lever på bidrag i värmen. Trodde inte jag fick det.

För övrigt är ditt inlägg totalt irrelevant. Tråden handlar om en bok. Det var ren månad kvar så jag är rätt säker på att hon skulle ha fått in de 400000. Suspenderingen måste vara politiskt motiverad. Tydligen var man säker på vad resultatet av undersökningen skulle bli.
Citera
2018-01-26, 09:05
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvsvenne
Nej det hade jag inte fattat! Jäklar vad bra. Då bosätter jag mig genast i Australien och lever på bidrag i värmen. Trodde inte jag fick det.

För övrigt är ditt inlägg totalt irrelevant. Tråden handlar om en bok. Det var ren månad kvar så jag är rätt säker på att hon skulle ha fått in de 400000. Suspenderingen måste vara politiskt motiverad. Tydligen var man säker på vad resultatet av undersökningen skulle bli.

Hon verkade ju vara säker på vad resultatet skulle bli. Tigga 400000 för att göra ett utspel i propaganda lagom till Almedalen, ta in en jurist för att det ska se mer legitimt ut (hon har ju redan bestämt resultatet i förväg). En assistent för att slippa göra jobbet själv, bara tota ihop något om "värderingar".
Ska bli intressant att höra varför Kickstarter la ner projektet. Men här går det inte att resonera med folk, de vet inte att rasism inte bara handlar om tron på medfödda "rasegenskaper". Det finns kulturell rasism också. Jag fick kalla kårar av både tonfallet och själva upplägget på Kickstarter, mycket värre än för Jonassons undersökning.
SD har hon redan tagit avstånd ifrån, ingen poäng med att dra in dem i den här diskussionen. Hon är moderat.
Citera
2018-01-26, 10:12
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad

Man kan närmast vara 100% säker på att det är #jagärhär med Mina Dennert i spetsen som ligger bakom en kampanj med mass-anmälningar hos Kickstarter.
Citera
2018-01-26, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av börsvalp
Håller med att 400k är i högsta laget, dock är det ju inte bara hon själv som ska ha betalt utan det krävs ju även att hon betalar en oberoende faktagranskare.

Jag tror spontant att de stängt finansieringen pga massanmälningar.

Det tror jag Ann Herberlein är bättre till att bedöma än du, jag eller Kickstarter. Blir väldigt märkligt om de ska gå in och göra en ekonomisk bedömning av en crowdfunding.

Självklart är det vänstern som varit inne och anmält för stoppa denna bok.

Yttrandefriheten är allvarligt hotad. Nu är det inte längre något man skämtar om.
Citera
2018-01-26, 10:28
Medlem
Nu är det väl bara tidsfråga innan Heberleins Twitter konto också stängs.
Citera
2018-01-26, 10:31
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvsvenne

Jo. Hon drog ju in runt 200 000 kr på 2 dygn. Så hade hon fått en månad på sig så hade hon utan tvekan fått ihop 400 000 kr.

Enligt Ann Heberlein så stoppades hon pga anmälningar. Troligen från vänstern och PK:iter, som hatar att sanningen kommer fram:

Citat:
"När jag gick och lade mig närmade sig min crowdfunding 200 000 efter 2 dygn. Under natten har projektet stoppats efter anmälningar till Kickstarter. Att redogöra för BRÅ:s statistik är alltså "rasistiskt". Förstår ni vart vi är på väg?Yttrandefriheten är inte hotad. Den är strypt."

https://twitter.com/AnnHHeberlein/status/956786663040090112
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in