2018-01-23, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
Måste bara säga angående föräldrar att (detta är OT) när jag läste fup om Merahwi så är hans mamma jätte orolig för honom och hans livsstil, men hon ska åka och hälsa på släktingar i Italien eller hemlandet så hon tar massor av hans märkeskläder för att skänka till välgörenhet utan att han vet om det. När han märker det så blir han jätte arg och ringer sin syster och flygplatsen och försöker avboka mammans biljett och stoppa resan men det går inte. Lite roligt ändå!
Det är nog många mammor som verkligen gör sitt bästa (inte alla) men det är svårt att bestämma över en nästan vuxen person.

Syftade inte på m*ysem utan alla småbarn och kriminella allmänt. Dem började tidigt och varenda en har hoppat av skolan och luffat ute dygnet runt sen de var små, föräldrarna har aldrig satt gränser. Därför är dem där dem är idag och det bara eskalerar. Man borde tagit tag i det redan när de var 13-15 då det började. Men många är för upptagna med att vara stränga mot sina döttrar som sköter sig betydligt bättre och låter sönerna göra vad dem vill tyvärr. Det handlar om uppfostran, du ser inte svenska barn hålla på så här. Finns enstaka men det är mycket FÅ svenskar och till 99.9% invandrare och jag är själv inte svensk
Citera
2018-01-23, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dafuqqq
Syftade inte på m*ysem utan alla småbarn och kriminella allmänt. Dem började tidigt och varenda en har hoppat av skolan och luffat ute dygnet runt sen de var små, föräldrarna har aldrig satt gränser. Därför är dem där dem är idag och det bara eskalerar. Man borde tagit tag i det redan när de var 13-15 då det började. Men många är för upptagna med att vara stränga mot sina döttrar som sköter sig betydligt bättre och låter sönerna göra vad dem vill tyvärr. Det handlar om uppfostran, du ser inte svenska barn hålla på så här. Finns enstaka men det är mycket FÅ svenskar och till 99.9% invandrare och jag är själv inte svensk
Ja visst du har rätt! (Snurrade till det nu syftade inte heller på May utan på Merhawi i Sthlm Lejonen Hässelby sorry off topic)
Citera
2018-01-25, 15:18
Bannlyst
26-åring döms till tolv års fängelse för medhjälp till mordförsöket på Dansörgatan

https://www.sydsvenskan.se/2018-01-25/26-aring-doms-till-tolv-ars-fangelse-for-medhjalp-till-mordforsoket-pa-dansorgatan
Citera
2018-01-25, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swekredit
26-åring döms till tolv års fängelse för medhjälp till mordförsöket på Dansörgatan

https://www.sydsvenskan.se/2018-01-25/26-aring-doms-till-tolv-ars-fangelse-for-medhjalp-till-mordforsoket-pa-dansorgatan

Ovanligt högt straff dock välförtjänt!
Citera
2018-01-25, 17:25
Medlem
Blev berörd och tagen när jag läste Expressens artikel om m"ysem fyfan han blev utsåld för att han hade hjärta kvar och inte ville ha mer blodspill

Seriöst hela gangsterlivet läser man artikeln så förstår man att allt är fejk tyckt så synd om honom lever på hemligt ort och bröderna döda hur går det för hans föräldrar någon som vet? Har han fler syskon?

Vem var det som dödade hans första bror?
Citera
2018-01-25, 17:48
Medlem
Citat:

Hoppas att någon länkar till domen inom snart framtid. 😊
Citera
2018-01-25, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dafuqqq

Dom här brottslingarna i denna tråd och även andra saknar såklart uppfostran dels med de anledningar du nämner som jag markerat i citatet ovan men framför allt är det ursprung (mena) och religion (islam) som är den bakomliggande och verkliga orsaken.

Med de värderingar som ingår i islam så kan inte mångkultur fungera i ett civiliserat samhälle vilket också utvecklingen i Sverige visar i form av outbildade arga unga män som begår en majoritet av alla brott som sker.
Citera
2018-01-25, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJumel
Blev berörd och tagen när jag läste Expressens artikel om m"ysem fyfan han blev utsåld för att han hade hjärta kvar och inte ville ha mer blodspill

Seriöst hela gangsterlivet läser man artikeln så förstår man att allt är fejk tyckt så synd om honom lever på hemligt ort och bröderna döda hur går det för hans föräldrar någon som vet? Har han fler syskon?

Vem var det som dödade hans första bror?

Möjligt att han fått smaka på en hel del, men på inget sätt har han och hans bröder varit oskyldiga i händelseförloppen tycks det ha framkommit. Visst, morden och mordförsöket är ju mer av attentat, men deras livstil och beteende har ju varit precis samma som deras banemän.

Det blir som det blir och kan man inte palla trycket så ska man inte blanda sig i. Att vara instagangster mm är ju en baksida med. Hade de inte haft den höga svansföring som de tycks ha haft i deras subkultur så kanske de hade levt idag eller inte blivit lurad av en ”bror”. Deras plastverklighet är ju mest patetisk och sen dör de till noll nytta. Dags att hitta något annat att göra för M*ysem än att leka fräsig för det verkar ju som om han har viss kapacitetsbegränsning i den miljön. En hård läxa att lära.
Citera
2018-01-25, 20:02
Medlem
Citat:

JÄVLAR!! 12 år... så tillfredställande!
är det M*hamm*d Abdelrada som fick det?
Citera
2018-01-25, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ed1
Bara jag som tyckte det verkade som att "momme" var rädd för *hm*d J*w*d? Samtalet som avlyssnats och transkiberats exempelvis.

Jag har läst igenom hela FUP:en och har genom åren träffat på de flesta som nämns i.o.m. att jag vuxit upp i samma Malmö-stadsdelar som dessa.
Som wannabe-psykolog så var det extremt intressant att studera deras personlighet(er).

Momme är ärketypen av psykopat. Han fejkar inte utan han har helt enkelt inte den rädsla eller samvete som normala har. Han skulle kunna döda sin egen morsa för rätt pris. Därmed så betyder det inte att han kommer kaxa sig mot vem som helst när som helst. Som manipulativ psykopat så har han åtminstone lite konsekvenstänkande.

A.Jawad är spännblattarnas spännblatte. Även han har psykopatiska drag, men han är mer av den impulsiva, extrema narcissist-sorten. Han får aldrig under några som helst omständigheter se underlägsen ut utan tvärtom alltid göra det klart och tydligt för alla att han är starkast och tuffast.

Maysem är det vanliga ADHD/bokstavskombination-barnet. Han är på många sätt intelligent och omtänksam, men ändå dum och elak. Hans typ är dömda att antingen lyckas stort(artist/kändis, halvskum affärsman) eller misslyckas fullständigt - inget mittemellan.

"Salah", som med allra största sannolikhet är den som sköt Maysem, är lågintelligent och lättpåverkad, typ som en 8-åring och kan övertygas till att begå riktigt sjuka och dumma grejer, även om han inte är nån renodlad psykopat som Momme.
Citera
2018-01-25, 23:10
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonn
Alex Ghara Mohammadi (2013)
Navid Mosavi (2008)

Som jag kan komma på just nu.

Låter kanske inte som mycket, men å andra sidan är det inte många av skottlossningarna som resulterar i dödsfall, och sen är Malmö ingen Baltimore.

Men vänta nu! Menar ni att den lille Alex Ghara Mohammadi är död? Hans pappa som blev skjuten på taxi 97:s kontor?

Det kan väl inte vara möjligt, var skulle han blivit skjuten och av vem?
Citera
2018-01-25, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Men vänta nu! Menar ni att den lille Alex Ghara Mohammadi är död? Hans pappa som blev skjuten på taxi 97:s kontor?

Det kan väl inte vara möjligt, var skulle han blivit skjuten och av vem?

Jag vet inte om du är seriös, men om jag skriver 2013 i parentes så är det klart som fan att det är Alexander(farsan) som det syftas på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in