Citat:
Ursprungligen postat av
ed1
Bara jag som tyckte det verkade som att "momme" var rädd för *hm*d J*w*d? Samtalet som avlyssnats och transkiberats exempelvis.
Jag har läst igenom hela FUP:en och har genom åren träffat på de flesta som nämns i.o.m. att jag vuxit upp i samma Malmö-stadsdelar som dessa.
Som wannabe-psykolog så var det extremt intressant att studera deras personlighet(er).
Momme är ärketypen av psykopat. Han fejkar inte utan han har helt enkelt inte den rädsla eller samvete som normala har. Han skulle kunna döda sin egen morsa för rätt pris. Därmed så betyder det inte att han kommer kaxa sig mot vem som helst när som helst. Som manipulativ psykopat så har han åtminstone lite konsekvenstänkande.
A.Jawad är spännblattarnas spännblatte. Även han har psykopatiska drag, men han är mer av den impulsiva, extrema narcissist-sorten. Han får aldrig under några som helst omständigheter se underlägsen ut utan tvärtom alltid göra det klart och tydligt för alla att han är starkast och tuffast.
Maysem är det vanliga ADHD/bokstavskombination-barnet. Han är på många sätt intelligent och omtänksam, men ändå dum och elak. Hans typ är dömda att antingen lyckas stort(artist/kändis, halvskum affärsman) eller misslyckas fullständigt - inget mittemellan.
"Salah", som med allra största sannolikhet är den som sköt Maysem, är lågintelligent och lättpåverkad, typ som en 8-åring och kan övertygas till att begå riktigt sjuka och dumma grejer, även om han inte är nån renodlad psykopat som Momme.