2018-01-25, 22:48
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Var det inte så att hon velat intervjua honom ett tag och att han helt plötsligt lät sig intervjuas?
Om hennes pojkvän också hade tillåtits att följa med har jag svårt att se någon planering. Det känns lite förhastat om det nu är så och med det så framstår ju Madsen som oerhört korkad.
Det återstår dock att se vad åklagaren har när det gäller planerandet. Och får han det i hamn så sitter livstid som handsken.

Drabschef

http://nyheder.tv2.dk/krimi/2018-01-22-drabschef-i-ubaadssag-der-er-mange-personlige-foelelser-inde-over

Ditt citat syftar ju enbart på när dom hittade torson. Möller sa att han kunde se direkt att styckningen varit en medveten handling, till skillnad från om hon t.ex. hamnat i en propeller. Du kan inte ta citat ur sitt sammanhang!
Citera
2018-01-25, 22:50
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Jo, de hade haft mail kontakt tidigare men efter det hörde han inte av sig förrän den 10e och plötsligt ville han att hon skulle göra intervjun. Det var ju dagen för avskedsfesten och jag fick för mig att han när han ringde bjöd över henne på te för att diskutera närmare. Väl där kom de överens om att hon skulle intervjua honom i ubåten senare den dagen.

19.00 ser pojkvännen och vänner ubåten glida i väg och dom vinkade och hon vinkade tillbaka.
Så idioten planerade trots uppenbara vittne? För att säga att han släppte av henne.
Näe, fan har han planerat detta så är han ju förpassade till IQ fiskmås.

Visserligen är det möjligt att han fått ett infall av att möta henne tidigare den dagen, men det känns lagom ljummet. Då får man se vad som kan tillkomma på den punkten helt enkelt. Men det är en viktig del i åtalet som kan banka dit livstid.
Citera
2018-01-25, 22:52
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Godag yxsskaft? Måske.

Det var hon som började!

Citat:
Ursprungligen postat av katw
En spekulativ fråga. Hade du, som är tydligt fascinerad av Madsen på fler än ett sätt, följt med på turen om du varit i KW:s ställe? Och om du följt med, tror du att du hade varit i livet idag?

Det vill jag inte spekulera i, och det är ju helt meningslöst också. Men han har ju den där charmen, som säkert kan få kvinnor att fatta korkade beslut... även kvinnor som är normalförnuftiga i vanliga fall.
Citera
2018-01-25, 22:53
Medlem
Citat:
19.00 ser pojkvännen och vänner ubåten glida i väg och dom vinkade och hon vinkade tillbaka.
Så idioten planerade trots uppenbara vittne? För att säga att han släppte av henne.

Visserligen är det möjligt att han fått ett infall av att möta henne tidigare den dagen, men det känns lagom ljummet. Då får man se vad som kan tillkomma på den punkten helt enkelt. Men det är en viktig del i åtalet som kan banka dit livstid.

Eller han skiter i straffet och tycker det är kul att reta på sig polis och allmänheten. Ved att ändra storys etc.

En del av hans spel.
Citera
2018-01-25, 22:55
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna

Det vill jag inte spekulera i, och det är ju helt meningslöst också.

Varför? Du spekulerar ju i precis allting annat. Hade du följt med eller inte?
Eller blev det för känsligt? Normalförnuftig, ja det var ju också ett ord.
Skulle du vara det menar du?
Citera
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ditt citat syftar ju enbart på när dom hittade torson. Möller sa att han kunde se direkt att styckningen varit en medveten handling, till skillnad från om hon t.ex. hamnat i en propeller. Du kan inte ta citat ur sitt sammanhang!

Jag kan ta citat hur jag vill utan att fråga dig om lov. Han såg direkt att det var avsiktlig handling vilket är rubriken, och sen står det inget mer från min text utan det innebär att man ska läsa artikeln.-
Är det svårt tycker du eller är du bara här för att skicka smilgubbar och tramsa?

Citat:
Ursprungligen postat av Lulle333
Eller han skiter i straffet och tycker det är kul att reta på sig polis och allmänheten. Ved att ändra storys etc.

En del av hans spel.

Vilket spel? Dumbomsspelet eller?
Citera
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Var det inte så att hon velat intervjua honom ett tag och att han helt plötsligt lät sig intervjuas?
Om hennes pojkvän också hade tillåtits att följa med har jag svårt att se någon planering. Det känns lite förhastat om det nu är så och med det så framstår ju Madsen som oerhört korkad.
Det återstår dock att se vad åklagaren har när det gäller planerandet. Och får han det i hamn så sitter livstid som handsken.

Drabschef

http://nyheder.tv2.dk/krimi/2018-01-22-drabschef-i-ubaadssag-der-er-mange-personlige-foelelser-inde-over

Så jag har förstått det, var det Kim som frågade sin pojkven om han ville vara med på turen. Madsen visste nog inget om detta. (retta mig någon om jag har fel)
Citera
2018-01-25, 22:56
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:

Ja, eller hur. Vi hoppas på spiken i kistan.
Citera
2018-01-25, 22:57
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Jag kan ta citat hur jag vill utan att fråga dig om lov. Han såg direkt att det var avsiktlig handling vilket är rubriken, och sen står det inget mer från min text utan det innebär att man ska läsa artikeln.-
Är det svårt tycker du eller är du bara här för att skicka smilgubbar och tramsa?

Du fick det att verka, som att Möller hade sagt att hela mordet (?) var en planerad handling. Fast han enbart sa det om styckningen av kroppen. Det är ohederligt att debattera så. Man kan inte räkna med att läsarna ska läsa något annat än det man citerar ifrån artikeln.
Citera
2018-01-25, 22:59
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Varför? Du spekulerar ju i precis allting annat. Hade du följt med eller inte?
Eller blev det för känsligt? Normalförnuftig, ja det var ju också ett ord.
Skulle du vara det menar du?

Men hur skulle jag kunna svara på det? M är rätt kortväxt, medan jag är lång, bara en sådan sak gör att jag tvivlar på att det hade uppstått sensuella vibbar. Och utan sådana vibbar hade jag inte gått med en främmande man till en så utsatt plats. Det ska mycket till för att jag ska göra något så dumt!
Citera
2018-01-25, 22:59
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Så jag har förstått det, var det Kim som frågade sin pojkven om han ville vara med på turen. Madsen visste nog inget om detta. (retta mig någon om jag har fel)
Nja, han måste väl sett då hon vinkade menar jag och möjligen att hon hade en sk avskedsfest.
Eller var han så superkoncentrerad i sin egen bubbla så han missade dom väsentliga delarna så som vittnen som såg dom glida iväg. Och för att inte tala om det hafsverk han lyckades med att försöka gömma likdelarna. Sänka ubåten, osv. Nä för fan han är inte ens intelligent.
Citat:
Ja, eller hur. Vi hoppas på spiken i kistan.
Mmmm, alltså inte random mord 12 år utan livstid eller förvaring.
Citera
2018-01-25, 23:00
Medlem
Citat:

Vilket spel? Dumbomsspelet eller?

Nåt sånt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in