• 27 860 online
  • 1 152 736 medlemmar
  • 59 632 924 inlägg
2018-01-23, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av puckot
Jag önskar jag kunde ha bidragit med mer information, men eftersom det inte framgår så mycket mer av själva meddelandet, så är det lite svårt att göra det. Jag tog en screenshot nedan, men jag antar att det inte gör någon så mycket klokare?

https://image.prntscr.com/image/jn8a...EglWq5D3UA.png

Det är inte så att du har (haft) någon extern USB-disk som (har) använd/ts till Backup, men nu inte är påslagen/finns längre ?!

Om t ex Wins egen backup då försöker kopiera till den, och den inte finns, så får du nog det där meddelandet.
Citera
2018-01-23, 23:24
Medlem
puckots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lbl
Det är inte så att du har (haft) någon extern USB-disk som (har) använd/ts till Backup, men nu inte är påslagen/finns längre ?!

Om t ex Wins egen backup då försöker kopiera till den, och den inte finns, så får du nog det där meddelandet.

Jag har visserligen haft externa HDDs tidigare som har gått sönder och som har agerat backup, fast jag har aldrig använt någon automatisk backup eller wins inbygga heller för den delen, så det tror jag inte.
Citera
2018-01-24, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av puckot
Jag har visserligen haft externa HDDs tidigare som har gått sönder och som har agerat backup, fast jag har aldrig använt någon automatisk backup eller wins inbygga heller för den delen, så det tror jag inte.

Tror? Suck ...

Du får väl phör phaaan titta efter så att inte Win ställt in nån Auto-Backup, så det är den som spökar.

Tro får du göra i kyrkan, templet eller moskéen.
Citera
2018-01-24, 23:07
Medlem
puckots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lbl
Tror? Suck ...

Du får väl phör phaaan titta efter så att inte Win ställt in nån Auto-Backup, så det är den som spökar.

Tro får du göra i kyrkan, templet eller moskéen.

Vadå, brukar Windows 7 ha för vana att aktivera sådant automatiskt? Jag trodde att det krävdes att man konfigurerade sådant manuellt.

Men jag tittade iallafall under säkerhetskopering i kontrollpanelen nu och där står det inget om att det skulle vara någon backup aktiverad.
Citera