2018-01-23, 23:09
Medlem
raattys avatar
Tänkte höra med er kunniga eller kanske främst du jpettersson1991, verkar som du har bra koll på det mesta, om vad ni har för tankar om Strengths Rebuild som ska innehålla detta.
Skickar med en länk med beskrivning också. http://strength.nu/portfolio_page/rebuild/
Är detta bra eller pengarna i sjön?

Citera
2018-01-24, 11:03
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raatty
Tänkte höra med er kunniga eller kanske främst du jpettersson1991, verkar som du har bra koll på det mesta, om vad ni har för tankar om Strengths Rebuild som ska innehålla detta.
Skickar med en länk med beskrivning också. http://strength.nu/portfolio_page/rebuild/

EAA, som redan nämnts, är bättre än BCAA. Dock finns det inget behov av EAA om du redan täcker ditt proteinbehov via kosten.

Enda gången då EAA möjligtvis kan vara ett alternativ är vid större kalorirestriktioner, som t.ex VLCD, men annars är ett vassleprotein att föredra. Prisvärt, gott, och fullvärdigt.

Men återigen, täcker du proteinbehovet via kosten så behövs varken eller. Förutsatt att dina proteinkällor i kosten är fullvärdiga så får du redan i dig fullt tillräckligt med EAA.
Citera
2018-01-24, 19:02
Medlem
raattys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
EAA, som redan nämnts, är bättre än BCAA. Dock finns det inget behov av EAA om du redan täcker ditt proteinbehov via kosten.

Enda gången då EAA möjligtvis kan vara ett alternativ är vid större kalorirestriktioner, som t.ex VLCD, men annars är ett vassleprotein att föredra. Prisvärt, gott, och fullvärdigt.

Men återigen, täcker du proteinbehovet via kosten så behövs varken eller. Förutsatt att dina proteinkällor i kosten är fullvärdiga så får du redan i dig fullt tillräckligt med EAA.
Tack för svar! Men vad tror du om resterande innehåll, det utöver EAA. Det proteinet som kallas peptopro och de mineraler och kolhydrater som också ingår? Låt säga att jag precis täcker mitt proteinbehov med denna? Eller bör jag satsa på whey istället för att det är billigare?
Citera
2018-01-24, 19:25
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Tack för svar! Men vad tror du om resterande innehåll, det utöver EAA. Det proteinet som kallas peptopro och de mineraler och kolhydrater som också ingår? Låt säga att jag precis täcker mitt proteinbehov med denna? Eller bör jag satsa på whey istället för att det är billigare?

Ja, rekommenderar ett vassleprotein, det har redan en komplett aminosyraprofil och det är mer prisvärt. Nu ser jag förvisso inget pris angående produkten du länkade. Men kollar man näringsvärdet per 100 gram så får du 40 gram protein, i ett vasslekoncentrat får du mellan 70-80 gram.

Skulle skippa den sidan och köpa från t.ex gymgrossisten, mmsports eller myprotein.
Citera
2018-01-24, 20:27
Medlem
Citat:

Läs denna meningen från tillverkaren: "Vad vi inte har gjort är att tillsatta massa krångliga extrakt eller skumma örter som kan påverka dopingprover".
Orden "massa" och "skumma" bör ge vem som helst varningssignaler. Du kanske inte ser sådant, men det visar att det inte är något man kan ta seriöst.
Citera
2018-01-24, 22:18
Medlem
raattys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Läs denna meningen från tillverkaren: "Vad vi inte har gjort är att tillsatta massa krångliga extrakt eller skumma örter som kan påverka dopingprover".
Orden "massa" och "skumma" bör ge vem som helst varningssignaler. Du kanske inte ser sådant, men det visar att det inte är något man kan ta seriöst.

Känns som att alla kosttillskott marknadsförs på liknande vis eller tvärt om, antingen är det superörter som ökar din testo på två dagar eller som den här marknadsföringen när det försöker låta "proffsiga". Men förstår din synpunkt.
Intar ni någon form av kolhydrat+protein efter träning? Jag försöker oftast inta en måltid straxt efter träning då bestående av just protein samt viss del kolhydrater.
Citera
2018-01-25, 10:23
Medlem
Citat:
Känns som att alla kosttillskott marknadsförs på liknande vis eller tvärt om, antingen är det superörter som ökar din testo på två dagar eller som den här marknadsföringen när det försöker låta "proffsiga". Men förstår din synpunkt.
Intar ni någon form av kolhydrat+protein efter träning? Jag försöker oftast inta en måltid straxt efter träning då bestående av just protein samt viss del kolhydrater.

Tänkte mest att meningsbyggnaden och svenskan påminner om någon som knappt gått gymnasiet.
Jag äter olika beroende på vad jag handlat. Har jag inte hittat något kul så blir det 8 kokta ägg efter träningen. När jag sen kommer hem några timmar senare kan det bli pasta med kyckling. Det duger gott tycker jag.
Citera
2018-01-25, 10:30
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:

Visst är det så att vissa tillskott marknadsförs på ett missvisande sätt, eller skriver sådant som låter bra för den som köper det. Det finns mycket, speciellt t.ex "testoboosters" och fettförbränningspiller, som bara är trams rakt igenom, nu syftar jag på lagliga tillskott. Jag tränar alltid fastande och äter när jag kommer hem, både kolhydrat och protein i den måltiden (Mängden varierar). Detta är dock inget måste, har du ett tillräckligt intag av kolhydrater kommer du hinna fylla på glykogenet tills nästa pass, förutsatt att du utfört träning som ens tömt det och du inte tränar samma muskel igen samma dag. Samma med protein, får du i dig tillräckligt totalt sett under dygnet, så spelar nog tajmingen av intagen mindre roll, även om det självklart inte är någon nackdel att lägga det i anslutning till träning.
Senast redigerad av jpettersson1991 2018-01-25 kl. 10:32.
Citera
2018-01-27, 23:14
Medlem
Sithlord189s avatar
Opinions om BCAA under fastan till morgon cardio?? Medveten om att det bryter fastan men tydligen vissa som kär på det ändå. Kan det vara värt?
Citera
2018-01-28, 10:17
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sithlord189
Opinions om BCAA under fastan till morgon cardio?? Medveten om att det bryter fastan men tydligen vissa som kär på det ändå. Kan det vara värt?
Eftersom BCAA ensamt varken stimulerar muskelproteinsyntes eller hämmar muskelproteinnedbrytning, ser jag inte varför du skulle använda det under fasta.
Citera
2018-01-28, 21:08
Medlem
Sithlord189s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Eftersom BCAA ensamt varken stimulerar muskelproteinsyntes eller hämmar muskelproteinnedbrytning, ser jag inte varför du skulle använda det under fasta.

Tack för info, onödigt att bryta "dieten" om det ändå inte gör det till det bättre!
Citera
2018-02-05, 01:39
Medlem
pimpovics avatar
Hej, är lite förvirrad.. Jag har använt EAA i några månader, på tom mage, 10g innan och efter ett träningspass just för att få effekten av den förhöjda proteinsyntesen vilket tydligen ska vara fördelaktigt om man vill bygga muskler. I alla fall från det jag läst på första sidan av den här tråden. Men har nu skummat igenom dom senaste kanske 10 sidorna här i tråden och det verkar ju som att dom flesta helt säger emot vad det som står på första sidan?
Stämmer det som står inte längre? Är det inte fördelaktigt med EAA för att höja proteinsyntesen? Har det kommit nyare studier som bevisar motsatsen eller vad är grejen? Första inlägget är ju ändå från 2009 så..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in