Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-23, 08:40
  #241
Medlem
Kashal_tees avatar
https://www.hd.se/2018-01-22/brand-i...a-faktorsgatan

Har fått höra att detta ska handla om det överlevande brottsoffrets pappas lägenhet.
Citera
2018-01-23, 09:04
  #242
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laila123
Nu får ni fan ge er!
Vi pratar om människor inte om dammråttor.
Kan sätta mitt liv på att ni inte heller har rent mjöl i påsen.
Gränsen går när någon avlidit, man respekterar dem döda så är det bara.
Killen som avlidit har en familj, killen på sjukhus likaså!
Har dessa personer skadat någon av er? Har dem förgripit sig på någon av er?
Nej, Precis!
Ni beter er som att samhället ägs av enbart er och ingen annan, vill ni ha ett fungerande samhälle så får ni kasta er nagativa attityd och lägga lite krut i att bidra med något gott!
Finns många små orginisationer som hjälper ungdomar!
Lägg er energi där!

Tänk på att vad ni skriver.
Tycker ni inte killen på sjukhus har fått ett tillräckligt straff?
Sätt er själva i hans situation.
Ni har ingen aning om hur det har varit att gå i deras skor, hur deras situation har sett ut!
Alla är inte födda med en silversked i munnen!

Jag försvarar inte någons handlingar vi alla har gjort fel i livet, men snälla ha lite respekt.
Vart försvann vårt värde egentligen!

Resterande i denna tråden, det är NI som påverkar detta samhället till det negativa.
När något hemskt händer ska vi enas, inte fortsätta kasta skit!
Oavsett vad en person gör i livet förtjänar man ALDRIG att bli mördad.
Inte heller förtjänar man att bli skjuten.

I mina ögon är de just det, dammråttor.
De är inte värda ett skit, en belastning för samhället på alla plan, tom när de ligger allvarligt skadade på sjukhus.

En sjuksköterska ska inte behöva acceptera en sådan behandling.
Citera
2018-01-23, 13:12
  #243
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laila123
Nu får ni fan ge er!
Vi pratar om människor inte om dammråttor.
Kan sätta mitt liv på att ni inte heller har rent mjöl i påsen.
Gränsen går när någon avlidit, man respekterar dem döda så är det bara.
Killen som avlidit har en familj, killen på sjukhus likaså!
Har dessa personer skadat någon av er? Har dem förgripit sig på någon av er?
Nej, Precis!
Ni beter er som att samhället ägs av enbart er och ingen annan, vill ni ha ett fungerande samhälle så får ni kasta er nagativa attityd och lägga lite krut i att bidra med något gott!
Finns många små orginisationer som hjälper ungdomar!
Lägg er energi där!

Tänk på att vad ni skriver.
Tycker ni inte killen på sjukhus har fått ett tillräckligt straff?
Sätt er själva i hans situation.
Ni har ingen aning om hur det har varit att gå i deras skor, hur deras situation har sett ut!
Alla är inte födda med en silversked i munnen!

Jag försvarar inte någons handlingar vi alla har gjort fel i livet, men snälla ha lite respekt.
Vart försvann vårt värde egentligen!

Resterande i denna tråden, det är NI som påverkar detta samhället till det negativa.
När något hemskt händer ska vi enas, inte fortsätta kasta skit!
Oavsett vad en person gör i livet förtjänar man ALDRIG att bli mördad.
Inte heller förtjänar man att bli skjuten.
Svar nej på det mesta. Otroligt trött på att behöva betala för dessa pajasar oavsett om dom är svenskar eller utlänningar. Tycker inte ett dugg synd om dom. Det enda som är synd här är att idioten på sjukhuset inte dök under han med. Nu kommer han väl leva vidare och anställa familjen som assistanshjälp betald av mina skattepengar. Äger jag samhället? Nej, men jag finansierar det till skillnad från dessa samhällstärare.
Citera
2018-01-23, 21:38
  #244
Medlem
bjornesmagasin2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yasmine.93
Alla dessa påståenden är skit snack att han hotat vården. Varför skulle han göra det? Enhetschefen på avdelningen har inte heller fått någon information om detta som du "säger" att din "vän" uttalat sig om.
Sen kan jag ju säga att han gör ju väldigt stora fel ang att gå ut med information om en patient överhuvudtaget sist jag kollade hade man tystnadsplikt inom vården. Om han nu sitter och ljuger om detta som jag vet att han gör då jag precis pratat med enhetschefen ang detta så kan han ju träda fram och förklara varför han känner sig så otroligt hotad och ljuger på detta viset. Och hade det nu förkommit några hot mot personalen på sjukhuset hade det direkt blivit en anmälan vilket jag inte heller kan hitta något om.
Ursäkta men varför försvarar du dessa parasiterna, du får de o låta som att dom var helt oskyldiga , men sanningen e ju att dom båda BO är och var (i dödsoffrets fall) kriminella, för att någon ska peppra en full med kulor så krävs det att man gjort fel mot någon annan kriminellt på ett eller annat sätt, annars blir man inte skjuten! ....undrar swriöst om du inte är en sån hora som knullar runt med alla kriminella från "området" och tucker dom e så spännande eller som dom säger i usa "hoodrat" , väx upp för fan o sluta häng eftr sånt slödder din golddigger 😜
Citera
2018-01-23, 21:43
  #245
Medlem
bjornesmagasin2s avatar
Summa summarum, försöker du leka maffia och trampar fel personer på tårna, då slutar de för eller senare att man blir skjuten i huvet, har noll sympati för såna löss
Citera
2018-01-23, 21:49
  #246
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yasmine.93
Alla dessa påståenden är skit snack att han hotat vården. Varför skulle han göra det? Enhetschefen på avdelningen har inte heller fått någon information om detta som du "säger" att din "vän" uttalat sig om.
Sen kan jag ju säga att han gör ju väldigt stora fel ang att gå ut med information om en patient överhuvudtaget sist jag kollade hade man tystnadsplikt inom vården. Om han nu sitter och ljuger om detta som jag vet att han gör då jag precis pratat med enhetschefen ang detta så kan han ju träda fram och förklara varför han känner sig så otroligt hotad och ljuger på detta viset. Och hade det nu förkommit några hot mot personalen på sjukhuset hade det direkt blivit en anmälan vilket jag inte heller kan hitta något om.

Tystnadsplikt ja, hur kan du veta om vad enhetschefen säger om det hela?

Hur kan du ha tillgång till register över polisanmälningar till råga på allt?

Fattar du inte själv hur genomskinligt ditt tramsande är?
Citera
2018-01-24, 04:36
  #247
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ie94dab
Varför försvarar du dessa parasiter? De är bara äckliga samhällstärare!!!


Det handlar inte om försvara utan de handlar om rätt o fel
Citera
2018-01-24, 09:28
  #248
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yasmine.93
Det handlar inte om försvara utan de handlar om rätt o fel
Precis, och dom valde fel väg och får därmed ta konsekvensen av det...
Citera
2018-01-25, 20:22
  #249
Medlem
BogdanBagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kashal_tee
https://www.hd.se/2018-01-22/brand-i...a-faktorsgatan

Har fått höra att detta ska handla om det överlevande brottsoffrets pappas lägenhet.

Nåt mer om det? Verkar ju vara som att det är några personer som är inblandade i detta ju!
Citera
2018-02-02, 17:53
  #250
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laila123
Nu får ni fan ge er!
Gränsen går när någon avlidit, man respekterar dem döda så är det bara.
Vem bestämmer det? Och BTW...det skall vara de döda, inte dem döda...

Har dessa personer skadat någon av er? Har dem förgripit sig på någon av er?
Nej. Får man inte ha några känslor eller åsikter då? BTW...det heter har de, inte har dem...

Ni har ingen aning om hur det har varit att gå i deras skor, hur deras situation har sett ut!
Inte? Ok...men jag har en del aningar om hur det har varit att gå i deras offers skor och hur deras situation sett ut och ser ut...

Resterande i denna tråden, det är NI som påverkar detta samhället till det negativa.
När något hemskt händer ska vi enas, inte fortsätta kasta skit!
Exakt VAD ska vi enas om och vem bestämmer det?

Oavsett vad en person gör i livet förtjänar man ALDRIG att bli mördad.
Inte heller förtjänar man att bli skjuten.
Det handlar inte om att förtjäna någonting, tycker jag. Det handlar om vilken situation man försätter sig i och vilka risker det innebär. Och det vet de som är i dessa kretsarna, de vet precis vad det livet innebär. Vi som inte är i de kretsarna vet vad vi helt oskyldigt kan drabbas av när de drar fram.
Kursiv stil ovan är mina svar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback