Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-10, 22:32
  #1489
Medlem
Har ett par kostymbyxor med hög midja, saknar bälteshällor, bra fall, egentligen bra mått rakt igenom för en byxa av klassiskt slag.

Tänkte lägga en beställning på Luxire, men funderar på om jag först ska beställa en trial, då alltså chinos. Är det något jag behöver tänka på måttmässigt chinos vs. kostymbyxa, eller kan jag kopiera kostymbyxans mått?
Citera
2017-11-11, 15:36
  #1490
Medlem
St.Smiths avatar
Såg en herre på stan med ett par snygga byxor i blå manchester. De var höga i midjan, hade sidojusterare och eventuellt även slag. Var kan man få tag på den typen av byxor?
Citera
2018-01-23, 13:00
  #1491
Medlem
DrRockzos avatar
Hej!

Var ett tag sedan jag beställde på Luxire, är i farten igen men märker att de gjort om hemsidan.
Fungerar det som vanligt med 10$ frakt utan tullavgifter eller bör man räkna med mer kostnader nu? Någon som beställt nyligen?
Citera
2018-01-23, 21:31
  #1492
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrRockzo
Hej!

Ja, no comprende, ja. Lycka till.
Citera
2018-01-29, 18:19
  #1493
Medlem
E-sparres avatar
Kläder När det gäller byxor ryggsäckar eller väskor med stora blaffor av ett vist märke av text, varför betala ockersummor för dessa MAN BORDE FÅ BETALT FÖR ATT BÄRA REKLAM ELLER HUR
Citera
2018-02-19, 13:16
  #1494
Medlem
DrRockzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joni505
Ja, no comprende, ja. Lycka till.
Utveckla gärna, ja som att det är som tidigare?
Citera
2018-02-20, 23:16
  #1495
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrRockzo
Utveckla gärna, ja som att det är som tidigare?
Ja, det är som tidigare, får se om något händer 1/3.
Citera
2018-02-24, 17:34
  #1496
Medlem
Slänger ut en frågor här.

Har ett par klassiska byxor som är i 100% ull. Har nu fått en lite kaffefläck på dessa och står att de enbart kan kemtvättas.

Pressveckan som är på byxorna är ny riktigt "sharpa" och jag undrar om dessa kommer försvinna/försvagas om jag lämnar in byxorna för kemtvätt? Vet ni även om pressning av byxorna ingår vid kemtvätt?
Citera
2018-02-25, 17:39
  #1497
Medlem
Chalices avatar
Ja, pressning ingår givetvis när du kemtvättar. Inget att oroa sig för.
Citera
2018-03-03, 13:27
  #1498
Medlem
RikardLs avatar
De nya byxorna från Berg & Berg ser mycket intressanta ut. Jag tänker närmast på modellen Arnold. Är det någon som har haft möjligheten att prova och kan komma med ett utlåtande?

Jag är orolig att de inte riktigt ska ha tillräckligt med utrymme över låren. Jag mäter 60 cm i omkrets. Enligt deras hemsida ska byxan mäta 33.5cm över låren i storlek 52, och i så fall skulle den ge mig 7cm spelrum. Är det tillräckligt för en bra passform just över låren?
Vad säger experterna? Finns det någon tumregel för hur man översätter sitt lårmått till vad man behöver i dito för byxa?
Citera
2018-04-05, 22:17
  #1499
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RikardL
De nya byxorna från Berg & Berg ser mycket intressanta ut. Jag tänker närmast på modellen Arnold. Är det någon som har haft möjligheten att prova och kan komma med ett utlåtande?

Jag är orolig att de inte riktigt ska ha tillräckligt med utrymme över låren. Jag mäter 60 cm i omkrets. Enligt deras hemsida ska byxan mäta 33.5cm över låren i storlek 52, och i så fall skulle den ge mig 7cm spelrum. Är det tillräckligt för en bra passform just över låren?
Vad säger experterna? Finns det någon tumregel för hur man översätter sitt lårmått till vad man behöver i dito för byxa?

Tänk på att byxorna kommer töja sig också...
7cm plus töjningen kommer väldigt bra.


Åter till tråden..

Är det alltså så att ett par standardbyxor måste kosta 1000kr+?
Finns det alltså inte ens ett val att köpa standardbyxor med hög midja?
Funderar också på att beställa från Luxire men fasiken.. jag vill ju kunna köpa i butik nere på stan
__________________
Senast redigerad av Wompa 2018-04-05 kl. 22:19.
Citera
2018-05-16, 14:50
  #1500
Medlem
Chalices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wompa
Tänk på att byxorna kommer töja sig också...
7cm plus töjningen kommer väldigt bra.


Åter till tråden..

Är det alltså så att ett par standardbyxor måste kosta 1000kr+?
Finns det alltså inte ens ett val att köpa standardbyxor med hög midja?
Funderar också på att beställa från Luxire men fasiken.. jag vill ju kunna köpa i butik nere på stan

Nej, byxor i ull töjer sig inte över låren. Personligen tycker jag 7 cm låter väldigt lite över låren. Jag skulle nog vilja ha det dubbla.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback