Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-03, 01:57
  #1
Medlem
I min tjejs hemland är de mycket duktiga på hårtransplantation och det är t.o.m. mycket billigare än här i Sverige. Vi hade planerat allt så vi skulle dit i mitten av 2017, men plötsligt sitter läkaren vi tänkt till i tv och säger att håret de drar ut inte kommer tillbaka eftersom de dras ut det från rötterna.

När vi hade planerat att jag skulle göra det så var det hela tiden tänkt att håret bakom skulle komma tillbaks, men tydligen inte. Har tunt hår så nu vill jag inte göra transplantationen om den ska bättra på framsidan på bekostnad av baksidan.

Är det verkligen så, hur ser era erfarenheter ut?
Citera
2016-11-03, 02:14
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aboutme
I min tjejs hemland är de mycket duktiga på hårtransplantation och det är t.o.m. mycket billigare än här i Sverige. Vi hade planerat allt så vi skulle dit i mitten av 2017, men plötsligt sitter läkaren vi tänkt till i tv och säger att håret de drar ut inte kommer tillbaka eftersom de dras ut det från rötterna.

När vi hade planerat att jag skulle göra det så var det hela tiden tänkt att håret bakom skulle komma tillbaks, men tydligen inte. Har tunt hår så nu vill jag inte göra transplantationen om den ska bättra på framsidan på bekostnad av baksidan.

Är det verkligen så, hur ser era erfarenheter ut?

Så är det. det är en transplantation. Man flyttar från en plats till en annan. Tar från ett område med mycket hår för att sprida ut det mer jämt. Men är håret tunt(dvs lite) i nacken också kommer det inte bli bra kravet är att man ska ha gott om hår på vissa ställen så man kan fördela ut det jämt
Citera
2016-11-03, 02:54
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Aboutme
I min tjejs hemland är de mycket duktiga på hårtransplantation och det är t.o.m. mycket billigare än här i Sverige. Vi hade planerat allt så vi skulle dit i mitten av 2017, men plötsligt sitter läkaren vi tänkt till i tv och säger att håret de drar ut inte kommer tillbaka eftersom de dras ut det från rötterna.

När vi hade planerat att jag skulle göra det så var det hela tiden tänkt att håret bakom skulle komma tillbaks, men tydligen inte. Har tunt hår så nu vill jag inte göra transplantationen om den ska bättra på framsidan på bekostnad av baksidan.

Är det verkligen så, hur ser era erfarenheter ut?


Jag har gjort transplantation de tog ca 3k grafts från baksidan, men det märks ej. Det syns inte. Gör det.. Kommer bli bra. Jag e skit nöjd med resultatet
Citera
2017-09-20, 16:31
  #4
Medlem
Någon som vet om något nytt hänt inom området?
Citera
2017-09-29, 14:49
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aboutme
Någon som vet om något nytt hänt inom området?

Du får skicka dina bilder till olika kliniker så får de avgöra om du har möjlighet till en hårtransplantation eller inte? Men håret man plockar ut från givarområdet kommer inte tillbaka där och växer ut där de har satt de.
Citera
2018-01-23, 06:00
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adam82
Du får skicka dina bilder till olika kliniker så får de avgöra om du har möjlighet till en hårtransplantation eller inte? Men håret man plockar ut från givarområdet kommer inte tillbaka där och växer ut där de har satt de.

De har sagt att det går utifrån bilderna, men jag vill inte göra det om håret inte kommer tillbaka.
Citera
2018-01-23, 06:08
  #7
Medlem
LemPicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aboutme
De har sagt att det går utifrån bilderna, men jag vill inte göra det om håret inte kommer tillbaka.

Men då är detta inget alternativ för dej helt enkelt.
Denna metoden FLYTTAR hår från ett område till ett annat.

Hur skall något du tagit upp med rötterna och flyttat kunna växa tillbaka på samma ställe menar du?
Logik.

Du får köpa sådan där spray som färgar det kala området eller testa Rogaine eller liknande produkter.
Funkar väl inte så bra iofs.
Citera
2018-01-23, 06:25
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LemPica
Men då är detta inget alternativ för dej helt enkelt.
Denna metoden FLYTTAR hår från ett område till ett annat.

Hur skall något du tagit upp med rötterna och flyttat kunna växa tillbaka på samma ställe menar du?
Logik.

Du får köpa sådan där spray som färgar det kala området eller testa Rogaine eller liknande produkter.
Funkar väl inte så bra iofs.

Logiken i mina förväntningar från allra början var att det skulle komma tillbaka precis som hår kommer tillbaka efter vaxning som tas ut med rötterna? Är inte rötterna med vid vaxning? Och det är därför som håret kommer tillbaka senare när man vaxat än om man bara rakat?
Citera
2018-01-23, 07:33
  #9
Medlem
Vid vaxning dras hårstrået upp med hårroten, vid transplantation tas hårlöken med därav kan det ej växa där man tagit det
Citera
2018-01-24, 02:10
  #10
Medlem
LemPicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aboutme
Logiken i mina förväntningar från allra början var att det skulle komma tillbaka precis som hår kommer tillbaka efter vaxning som tas ut med rötterna? Är inte rötterna med vid vaxning? Och det är därför som håret kommer tillbaka senare när man vaxat än om man bara rakat?

Citat:
Ursprungligen postat av nomen-nescio
Vid vaxning dras hårstrået upp med hårroten, vid transplantation tas hårlöken med därav kan det ej växa där man tagit det


Exakt som nomen-nescio skriver.
Vid transplantation av hår skär man ut hela alltet med skalpell och flyttar.
Därför måste man ha tillräckligt tjockt hår på någon del av huvudet.

Annars blir man ju bara flint på ett nytt ställe.

Har du inte tillräckligt med hår på någon annan del av huvudet är transplantation ingen metod som funkar för dej.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback