Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-22, 00:29
  #7093
Medlem
Blaisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idiamindada
Efter att ha lämnat vargdebatten sedan många år kollade jag på nötternas hemsida; Hunt saboteurs sweden. De beter sig som svin och får följdaktligen tillbaka med samma valuta. Maskerade. Hur provocerande skulle det inte vara om jägarkukarna också var maskerade på samma sätt som nötterna? Då skulle det ta husihelvete på riktigt.

Missade du att idioten som tryckte ner tjejen i snön var maskerad? Skulle gärna vilja veta vem det aset är! Sicken tuffing som tar tag i en tjej som är på väg därifrån.. Jägaras!
Citera
2018-01-22, 02:13
  #7094
Medlem
Jag älskar alla vilda djur, men tycker att en varg skulle vara tusen gånger trevligare att träffa ute i skogen än en björn eller ett vildsvin. Jag tycker generellt att det är läskigt att träffa på vilda djur då dom kan skada mig om dom vill det.
När jag klampar in i skogen så är jag bara besökare, kanske välkommen, men med största sannolikhet ovälkommen. Skogen är till för djuren och jag har inte mer rätt att bruka skogen än djuren har. Så nu har jag det sagt.

Jag har träffat en varg ute i skogen förut. Det var den häftigaste upplevelsen i mitt liv. Vargen var stor och det var även häftigt att vargen sket i mig och hade siktet inställt på något helt annat, dvs vargen knatade förbi mig med bestämda steg och inte ens kollade åt mitt håll. Vargen försvann runt ett krön och där stod jag kvar helt varm i själen. Ringde en släkting som sa att det är när man har hund med sig som man bör oroa sig om man stöter på en varg.

Jag är nu skapligt nyfiken på varför många jägare vill se 0 varg. Och hur det är möjlig att njuta av att skjuta ett djur och se livet rinna ur det? Själv skulle jag ha sån sjuk ångest av att släcka någons liv, och för mig handlar njutning om att sitta i skogen och kolla på djuren och studera deras beteende. Jag dömer inte, jag vill bara förstå.
Citera
2018-01-22, 03:43
  #7095
Avstängd
GeorgeS.Pattons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaisen
Missade du att idioten som tryckte ner tjejen i snön var maskerad? Skulle gärna vilja veta vem det aset är! Sicken tuffing som tar tag i en tjej som är på väg därifrån.. Jägaras!

Fast det förtjänade hen så klart, denna gruppering som maskerar sig är typiskt för vänsteraktivister mer ökända som afa, och killen 35 bast full garderad i sin coolaste skinnpaj i aftonbladet artikeln var tyst som en jävla mus, levde inte riktigt upp till sitt bling bling. Låt jägarna bli de riktiga jägarna och avsluta jobbet med denna extrema vänstergrupp, så blir alla nöjda o glada. Sedan kan de lugnt jaga varg utan orosmoment. Maskera sig, attackera jägare för att sedan gråta ut i aftonhoran och inte stå för sin identitet där har man de så kallade "vargskyddarna", degenererade as är vad de är!
Citera
2018-01-22, 09:00
  #7096
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaisen
Missade du att idioten som tryckte ner tjejen i snön var maskerad? Skulle gärna vilja veta vem det aset är! Sicken tuffing som tar tag i en tjej som är på väg därifrån.. Jägaras!

Jag kollade inte så noga. Upprörd över att ingen kan bete sig som folk. Sorry.
Citera
2018-01-25, 17:53
  #7097
Medlem
Små sprut luder som springer omkring och leker Vargens sista försvar innan dom blir utrotade är lika löjeväckande, som dom killar som är med i dom grupperna för att eventuellt komma till skott och spänna på nån av ludren. Jag har aldrig någonsin sett så utåtriktad psykos hos andra människor som i denna grupp. Förvånar mig dock inte. Vet av erfarenhet hur det spårar ur för flickor i tonåren och killarna som hänger på för att knulla dessa är ju rent löjeväckande.

Det är inget fel att skjuta av djur i bestånd för att hålla dom hälsosamma. Tyvärr får man inte tillämpa samma principer på andra bestånd
__________________
Senast redigerad av T.S Garp 2018-01-25 kl. 18:25.
Citera
2018-01-25, 18:02
  #7098
Medlem
.
Citera
2018-01-30, 10:42
  #7099
Medlem
Här kan man läsa en artikel om den verkliga orsaken till den s.k. licensjakten.

https://www.expressen.se/debatt/jaga...-mot-vargarna/
Citera
2018-02-15, 14:40
  #7100
Medlem
Licensjakten borde utökas oavsett inavelsrisk.
Citera
2018-03-03, 23:09
  #7101
Medlem
Gontars avatar
Jägare som vill utrota varg för att de dödar hundar borde tänka på att utan vargar, inga hundar. Hundar kommer som bekant från vargen. Lite som att tacka en jägare för allt kött man fått genom åren med ett nackskott.
Citera
2018-03-20, 09:22
  #7102
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gontar
Jägare som vill utrota varg för att de dödar hundar borde tänka på att utan vargar, inga hundar. Hundar kommer som bekant från vargen. Lite som att tacka en jägare för allt kött man fått genom åren med ett nackskott.

Det där måste vara någon sorts rekord i dumhet......

Allt liv på jorden utvecklades från encelliga organismer , ska vi då sluta att behandla amöbadysenteri ?
Citera
2018-03-23, 13:24
  #7103
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Här kan man läsa en artikel om den verkliga orsaken till den s.k. licensjakten.

https://www.expressen.se/debatt/jaga...-mot-vargarna/

Det s k "varghatet" är i högsta grad konstruerat av just tidningarna. Medierna försöker alltid bättra på alla konflikter. Alltså konflikter= rubriker, rubriker=pengar.

Tyvärr odlar dom samtidigt ett "jägarhat" hos svagare själar som inte har några egna kontakter med jakten.
Citera
2018-03-25, 00:06
  #7104
Medlem
Gontars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
Det där måste vara någon sorts rekord i dumhet......

Allt liv på jorden utvecklades från encelliga organismer , ska vi då sluta att behandla amöbadysenteri ?
Ytterst långsökt. En amöba och människa kan tex inte få gemensam avkomma. Att vargen en gång lät sig domestiseras och lierade sig med den på jorden härskande arten är utan tvekan den mest lyckade symbios mellan två arter som någonsin skett. Och, det hade inte skett utan vargen. Hur livet på jorden en gång uppstod finns det andra forum för.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback