Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-21, 02:26
  #6001
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Kollar man kanallistan för Sverige listas t ex inga Viasat- eller Cmorekanaler. Därav det låga priset?

Det visas ju visst både Viasats och Cmores kanaler. Välj channel sen får du välja Sweden och sen är det 5 sidor med alla olika kanaler.
2018-01-21, 04:16
  #6002
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Kör även jag med timeshift. Otroligt skönt.

Timeshift ? Är det ett program`? Om man har en MAG eller TVIP box - hur gör man då?
2018-01-21, 06:55
  #6003
Medlem
Fan också, jag skrev fel förut, förlåt.
Jag menade. Ni som kör iptv på PC, vad använder ni för inspelnings metod?
En fråga till, vad använder ni för epg?
2018-01-21, 09:39
  #6004
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleyton
Timeshift ? Är det ett program`? Om man har en MAG eller TVIP box - hur gör man då?
Om man har timeshift går man in till EPG:n och väljer ett program som gått och startar det.
2018-01-21, 12:26
  #6005
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShadoX
Om man har timeshift går man in till EPG:n och väljer ett program som gått och startar det.
Nej timeshift handlar om att man kan pausa sändningen och visst har man permanent timeshift så kan man gå tillbaka till tidigare program om man stått på kanalen ett tag men aldrig längre än den tid man gick till kanalen.
Däremot erbjuder en del leverantörer catchup på vissa kanaler och då är sändningen lagrad bakåt en tid hos leverantören och kan då starta tidigare program.
2018-01-21, 17:50
  #6006
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -gudN
Löste mitt andra problem 2 inlägg bak..

Verkar vara nice detta med iptv. Vilken är den bästa för lägsta priset?
Har läst en del i tråden och verkar som om det är Rapidtvswiss som är populärast, är det på denna sidan man reggar sig eller ska man ta kontakt med någon? ( http://www.rapidiptvswiss.com/ )
Rapidiptvswiss fungerar utmärkt. Vill varna för Smartworldiptv där många har blivit lurade på boxar och abonnemang.
2018-01-21, 19:49
  #6007
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK666
Nej timeshift handlar om att man kan pausa sändningen och visst har man permanent timeshift så kan man gå tillbaka till tidigare program om man stått på kanalen ett tag men aldrig längre än den tid man gick till kanalen.
Däremot erbjuder en del leverantörer catchup på vissa kanaler och då är sändningen lagrad bakåt en tid hos leverantören och kan då starta tidigare program.

Ja det är sant, blandade termerna. Dock tror jag ikonen som MakeMyDay84 visade bild av i citatet nedan så är catchup ikonen och inte timeshift ikonen?

Citat:
Ursprungligen postat av MakeMyDay84
Hej Timeshift 👌😁

https://ibb.co/dgi6rm
2018-01-22, 16:00
  #6008
Medlem
Killarys avatar
Körde ett provkonto på iptvking i helgen och det fungerade helt okej, så vi bestämde oss för att beställa ett paket, vilket jag gjorde (och betalade) igår vid 12:30 på eftermiddagen. I bekräftelsemailet stod att ordern skulle behandlas inom 24 timmar, men nu när det gått längre än så och jag inte fått något "klar"-mail från dem så funderar jag på om någon här vet om man övht får ett mail när allting är klar, eller om man bara kan koppla upp sig, så att säga? Tack!
2018-01-22, 16:05
  #6009
Medlem
Har du testat om kanalerna fungerar?
Då man beställer så förlängs din trial eller tidigare abonnemang för den tid du beställt för.
Du kan också logga in i dashboarden och kolla.
2018-01-22, 16:15
  #6010
Medlem
Killarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK666
Har du testat om kanalerna fungerar?
Då man beställer så förlängs din trial eller tidigare abonnemang för den tid du beställt för.
Du kan också logga in i dashboarden och kolla.

Kanalerna fungerar inte sedan provkontot gick ut och när jag kollar mailet med dashboarden från provkontot (som är det enda jag har) så står det att det har gått ut... Har ju även mailat iptvking och frågat om det här, men har inte fått något svar.
2018-01-22, 16:23
  #6011
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killary
Kanalerna fungerar inte sedan provkontot gick ut och när jag kollar mailet med dashboarden från provkontot (som är det enda jag har) så står det att det har gått ut... Har ju även mailat iptvking och frågat om det här, men har inte fått något svar.

Jag antar att det kommer lösa sig efter ett tag, synd bara att du inte läste på bättre och köpte via någon annan reseller istället.
2018-01-22, 16:29
  #6012
Medlem
Killarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Jag antar att det kommer lösa sig efter ett tag, synd bara att du inte läste på bättre och köpte via någon annan reseller istället.

Läste på görbra, har en kollega som kör via dem och är jättenöjd, och att skaffa provkontot fungerade smärtfritt. Sen förstår jag att teknik är teknik och att mänskliga faktorn kan spela in. Är övertygad om att det kommer lösa sig, men jag är otålig och tänkte mest höra med er som är IPTV-användare om saken.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback