• 135 online
  • 1 146 808 medlemmar
  • 59 362 441 inlägg
2018-01-18, 17:58
Medlem
Wosps avatar
Någon annan här som har testat att uppdatera sin box till nya Vilfo?
Jag gjorde det i alla fall och jag är väldigt glatt överraskad.

Installationen gick väldigt enkelt och smidigt, så enkelt som att klicka på ett par knappar i Pfsense.
Hade väntat mig att man för övergången behövde ladda ner mjukvaran till ett usb minne eller dylikt och sedan plugga rakt in i boxen, men icke.

Installationsguiden tog mig igenom allt.
Enda problemet som jag hade var att alla mina enheter inte dök upp. Satt och kollade igenom gränssnittet lite och såg under "Parental control settings" att vissa enheter som jag hade lagt till manuellt i gamla gränssnittet fanns kvar med namnen jag givit dom, det var just dessa enheter som inte hade dykt upp, så körde en fabriksåterställning lite fort.

Då dök alla mina enheter upp inom några minuter, bara att sortera in i grupper och köra.
Så ett hett tips är att fabriksåterställa det första ni gör efter uppdateringen.
Med gamla programvaran så brukade jag få max 5 mb/sek ner med vpn påslaget.
Nu när jag lite fort försökte ladda ner ett steam spel så fick jag 9.2 mb/sek ner bakom vpn.

Eftersom att jag kör på 4G internet så kan mina hastigheter variera lite, men 9.2 ner är ungefär +/- 1mb/sek vad jag brukar kunna krama ur mitt internet utan VPN.

Noterade dock att boxen låg på 72 % i load när jag laddade ner i dom hastigheterna så dom som har 500 lina kanske inte borde vänta sig mirakel.

Alla som har en box borde uppdatera, hade inga direkta problem med den gamla mjukvaran men denna bara flyter på så mycket bättre.

Wosp
Senast redigerad av Wosp 2018-01-18 kl. 18:00.
Citera
2018-01-18, 20:34
Medlem
Jag har kört den som beta ett tag och den är väldigt basic och ganska buggig.

Dock är utvecklarna väldigt snabba på att fixa eventuella problem.
Om de orkar fortsätta i den takten så tror jag det kommer bli riktigt bra.
Citera
2018-01-19, 15:12
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyTs
Jag har kört den som beta ett tag och den är väldigt basic och ganska buggig.

Dock är utvecklarna väldigt snabba på att fixa eventuella problem.
Om de orkar fortsätta i den takten så tror jag det kommer bli riktigt bra.

Har inte märkt av en enda bugg bortsett från den som jag berörde i inlägget ovan.
Tvärt om så tycker jag att allt flyter på strålande.
Citera
Igår, 15:28
Medlem
macroblockers avatar
Har också testat nya Vilfo mjukvaran nu och den ser trevlig ut! Men hur ansluter jag till statisk IP?
Citera