• 32 110 online
  • 1 146 613 medlemmar
  • 59 351 058 inlägg
2018-01-18, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Hanif Bali är självklart inte själv skyldig till asylbedrägeriet med honom eftersom han var 3 - 4 år när hans föräldrar ordnade en smuggling av honom till Sverige.

Men han har kostat det svenska samhället en stor summa pengar för att vi måste ta hand om och försörja honom under hans uppväxt här. Detta bör han ha respekt och tacksamhet för. Han bör offentligt tala om detta förhållande, att han utan egen förskyllan har kommit hit för att försörjas av oss, och visa sin tacksamhet och lojalitet gentemot Sverige, och han bör uppmana andra invandrare att göra på samma sätt.

Det gäller alldeles särskilt andra som smugglats hit som barn på liknande sätt: Ardalan Shekarabi, Zanyar Adami (smugglades hit från Kurdistan som 6-åring för att han har blödarsjuka, det skulle förstås Sverige ge honom vård för - och det har vi förstås gjort) och andra.

Om Hanif Bali har medverkat till att ta hit sin familj bär han förstås ansvar för deras vistelse här.

Om han har återvänt till Iran på semester ska han stå till svars för att han, när han nu är vuxen och förstår hur mycket bedrägeriet runt honom har kostat Sverige, inte stannar kvar i Iran och försöker påverka det samhället till det bättre, i stället för att inneha en riksdagsplats med hög lön och möjlighet att påverka samhället. Där kunde i stället en svensk ha suttit. Han uppbär vinsten av ett bedrägeri, och det är omoraliskt.

Du är ganska borta, han är motståndare till den iranska regimen och skulle förmodligen bli avrättad om han återvände till Iran.
Citera
2018-01-18, 19:15
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beyond
Seriöst, citera inte mig om du inte fattar varför jag skriver som jag gör. Du fortsätter i praktiken att ifrågasätta ditt egna beteende men vältrar över förklaringsansvaret på mina axlar. Släpp det här nu, världen är inte rättvis.
Vad menar du ens? Jag säger att det är kass källkritik och snudd på bedrägligt beteende oavsett om det är SVT eller Hanif som gör det. Du får hemskt gärna utveckla dock, för det du sa var inget annat än just whataboutism.
Citera
Igår, 08:41
Medlem
beyonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Vad menar du ens? Jag säger att det är kass källkritik och snudd på bedrägligt beteende oavsett om det är SVT eller Hanif som gör det. Du får hemskt gärna utveckla dock, för det du sa var inget annat än just whataboutism.
Såg du partiledardebatten? Jag fattar inte att du har såna problem med en jävla tweet medan din statsminister står och drar fabler ur röven hela dagarna. Fatta att du inte behöver citera mig fler gånger, jag är inte intresserad av att fortsätta mala frågan vidare. Borsta sanden ur fittan och hitta nåt annat att haka upp dig på.

Och du: ja, det är whataboutism. Vill du ha nobelpriset för den upptäckten? Det var ju hela poängen med min medverkan i tråden.
Citera
Igår, 14:15
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beyond
Såg du partiledardebatten? Jag fattar inte att du har såna problem med en jävla tweet medan din statsminister står och drar fabler ur röven hela dagarna. Fatta att du inte behöver citera mig fler gånger, jag är inte intresserad av att fortsätta mala frågan vidare. Borsta sanden ur fittan och hitta nåt annat att haka upp dig på.

Och du: ja, det är whataboutism. Vill du ha nobelpriset för den upptäckten? Det var ju hela poängen med min medverkan i tråden.
Japp. Och jag har inte sådana problem med den tweeten, enbart principen kring det, och det gäller vem som helst, statsminister eller moderat politiker.
Och jag kan inte ens börja jämföra vår statsministers alla problem med detta enstaka, varför jag nu skulle?
Och jag skiter väl i om du vill fortsätta diskutera eller inte? Så länge du svarar mig med rappakalja och missförstår mig kommer jag svara.
Citera
Igår, 15:50
Medlem
beyonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Japp. Och jag har inte sådana problem med den tweeten, enbart principen kring det, och det gäller vem som helst, statsminister eller moderat politiker.
Och jag kan inte ens börja jämföra vår statsministers alla problem med detta enstaka, varför jag nu skulle?
Och jag skiter väl i om du vill fortsätta diskutera eller inte? Så länge du svarar mig med rappakalja och missförstår mig kommer jag svara.
Du stavar som en kratta. Det heter Firewire. Principiellt jätteviktigt.
Citera
Idag, 05:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sergbong
Bra argument där, du måste vara journalist.

Jo, han har ett iranskt pass herr Jan Gulasch Hjärnkrasch. Han kommer från Iran och har åkt fram och tillbaka till Iran flera gånger och stannat under längre perioder. Då behöver man ha ett iranskt pass för att komma in och ut ur landet - så jävla enkelt är det.

Jag finner inga ord. Du är såpass korkad att det är svårt att beskriva din obefintliga intelligens.
Han har inget iranskt pass. Han har ett svenskt främlingspass som han rest in i Iran med. Han har ALDRIG varit medborgare i Iran. Han har sökt visum för att kunna resa in till Iran.

Du äcklar mig...

Eftersom du verkar vara hjärndöd och ha svårt med att läsa länkar jag två bilder,
https://imgur.com/a/vQEoK
https://imgur.com/a/67czo
Citera
Idag, 07:49
Medlem
arbetets avatar
Här är intervjun i Tucker Carlsson Tonight/FOX:

HANIF BALI FULL ONE-ON-ONE INTERVIEW WITH TUCKER CARLSON (1/18/2018)

https://youtu.be/Stb603Kg23k
Citera