Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-18, 18:30
  #61
Medlem
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
1. Inte sagt ett skit om samtal och sms, det är mail vi pratar om nu.
2. 30 meter? Är du på riktigt? Hur hjälper det polisen spåra TS?

Oavsett så har TS tyvärr sagt för mycket om sitt fall. Uteslutningsmetoden.
Citera
2018-01-18, 19:45
  #62
Medlem
ZOG77s avatar
Det roliga med alla idag som med denna tråd är att alla stirrar blint i denna maskin kallad dator. Man kan missa enheldel om man nu skall göra massa olagligheter. Ett enkelt av många är att kika på framförallt baksidan av burken. Ha ha ha Gammalt vet men det håller ännu.
Citera
2018-01-18, 19:55
  #63
Medlem
lucyskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av opcanagil
1. Man kan övervaka alla samtal och sms trafik. Kallas telefonavlyssning i vissa fall.
2. Redan i början av 90 talet kunde man läsa av skärmkabelns frekvens så pass bra att man såg vad som skrevs. Att göra detta på 30 m var inget problem. Vilka grejer man har tillgång tilll idag är svårt att säga men kan garantera det är många gånger bättre. så pass bra att man såg vad som skrevs. Att göra detta på 30 m var inget problem. Vilka grejer man har tillgång till idag är svårt att säga men kan garantera det är många gånger bättre.

3. frågor på det?

3) Har du källor på påstående 2? Sen tror jag du missförstått vad kryptering innebär. Detta innebär inte att gömma innehållet utan göra det omöjligt för tredje part att tolka det.
Citera
2018-01-19, 09:57
  #64
Medlem
hipp-hipps avatar
Köp en gammal smartphone, i en snuskig andrahandsaffär i en förort, plus köp surf i en annan affär i en annan förort.
Betala allt med kontanter.
Starta mobilen en gång, skaffa sig gmail och skicka mejlet.
Ingen VPN ingen tor.
Tejpa kameran innan.
Sedan kan du kasta mobilen.
Funkar det?
Citera
2018-01-19, 10:01
  #65
Medlem
TS måste vara den dummaste kriminella på Flashback. Genom att starta tråden lär det knappast hjälpa med att använda VPN eller Whonix. Det framgår här om händelsen och vad han tänker göra. Inte speciellt begåvat.
Citera
2018-01-19, 15:01
  #66
Medlem
Rufoss avatar
TS beter sig som en typisk kränkt förortsblatte / whigger som just upptäckt Internet, och nu vill hota polisen med att han tänker våldta hennes postlåda.

Skärp dig för fan, ta ditt straff som en man och lär dig något av din egen brist på intelligens. Man örfilar inte kvinnor för att de "jiddrar", och i synnerhet inte poliskvinnor.

Jag hoppas att det blir riktigt dryga böter, dumjävel. Med tanke på att du låter som en wannabe-gangster så är ditt straff synnerligen välförtjänt.
__________________
Senast redigerad av Rufos 2018-01-19 kl. 15:04.
Citera
2018-01-19, 15:04
  #67
Medlem
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
TS måste vara den dummaste kriminella på Flashback. Genom att starta tråden lär det knappast hjälpa med att använda VPN eller Whonix. Det framgår här om händelsen och vad han tänker göra. Inte speciellt begåvat.

Precis. Han är så att säga redan avslöjad helt utan tekniska finesser.
Citera
2018-01-19, 16:11
  #68
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hipp-hipp
Köp en gammal smartphone, i en snuskig andrahandsaffär i en förort, plus köp surf i en annan affär i en annan förort.
Betala allt med kontanter.
Starta mobilen en gång, skaffa sig gmail och skicka mejlet.
Ingen VPN ingen tor.
Tejpa kameran innan.
Sedan kan du kasta mobilen.
Funkar det?
Köpet av luren måste ske som du säger i en andrahandsaffär så det inte finns kameror. Surf behöver man inte ha och där är det även vanligare att de reggar just nr och påfyllning vid en viss tid och det kan finnas kameror.

Sedan är det bara att rikta in på ett wifi nånstans där man reggar en mail och gör det man ska.

Skulle de kolla trafiken på nätverket i efterhand så kan de på sin höjd se IMEI-numret på luren men aldrig var den inhandlats. Och det finns inget sim-kort att oroa sig över.

Finns många ställen med wifi utan kameror.

Kan inte komma nåt som skulle kunna gå att spåra i detta.
Citera
2018-01-19, 23:14
  #69
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Köpet av luren måste ske som du säger i en andrahandsaffär så det inte finns kameror. Surf behöver man inte ha och där är det även vanligare att de reggar just nr och påfyllning vid en viss tid och det kan finnas kameror.

Sedan är det bara att rikta in på ett wifi nånstans där man reggar en mail och gör det man ska.

Skulle de kolla trafiken på nätverket i efterhand så kan de på sin höjd se IMEI-numret på luren men aldrig var den inhandlats. Och det finns inget sim-kort att oroa sig över.

Finns många ställen med wifi utan kameror.

Kan inte komma nåt som skulle kunna gå att spåra i detta.

Ja det finns många ställen utan wifi. Dock skulle man absolut inte göra detta i en stad även om det är lät att få gratis wifi kring nån affär. Även om det inte finns kameror just där du ansluter så kan du ändå fastna på bild en bit därifrån.

Skulle nog va bättre att gå runt kring lägenheter och leta gratis wifi.
Citera
2018-01-19, 23:15
  #70
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av lucysky
3) Har du källor på påstående 2? Sen tror jag du missförstått vad kryptering innebär. Detta innebär inte att gömma innehållet utan göra det omöjligt för tredje part att tolka det.

sök runt på youtube. Tror det var csn eller cnn som gjorde reportage om det för ganska länge sedan.
Citera
2018-01-20, 02:18
  #71
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bob83
En polis ska vittna mot mig pga att jag örfilade hans kollega. En polispatrull trängde sig utan tillstånd in i en bostad under pågående fest 2016. När jag skrek ut började den ena polisen jiddra. När hon dröjde sig kvar i hallen fick hon en örfil. Fallet ska upp i tingsrätten till våren.

Nu undrar jag hur säkert det är att hota dessa två poliser att de inte ska vara så stöddiga för då kommer jag i sinom tid ta ut en riktig blodig hämnd.
Dom kan säkert ana varifrån mejlet eller mejlen kommer men sådana bevis lär ju inte räcka på långa vägar. Jag vet att jag kommer dömas för våld mot tjänsteman, troligtvis till samhällstjänst och höga dagsböter. Saken är den att jag inte vill att de ska känna sig kaxiga när de sitter i rätten. De ska åtminstone veta att de är hotade till livet.

Så om någon månad låt säga tänker jag skicka iväg ett par grova hot. Kommer polisen eller åklagarmyndigheten kunna spåra dessa mejl till mig om jag använder Whonix (Windows), ologgad VPN och krypterat operativsystem samt skickar de direkt från webben utan registerat mejlkonto?

Samt att datorn inte har använts till något annat förut som kan kopplas till mig. Låt säga att det är min svärmors gamla stationära dator som ominstallerats. Om de lyckas spåra hoten till mig; hur skulle det kunna gå till?

Inga moralsvar svar nu. De har båda varit svinaktiga så hoten är motiverade.
lol, du behöver inte överdriva med datorsäkerheten, när du i detalj beskriver vad ditt kommande rättegångsfall handlar om inför hela Sverige. Antingen är du en idiot eller så trollar du bara for the lulz.

Dessutom, även om du nu inte kommer att hota snuten anonymt, så kommer de använda den här trådstarten mot dig i alla fall... anything you say can and will be used against you in a court of law, typ
__________________
Senast redigerad av EliasAlucard 2018-01-20 kl. 02:23.
Citera
2018-01-20, 02:26
  #72
Medlem
Kozitass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bob83
En polis ska vittna mot mig pga att jag örfilade hans kollega. En polispatrull trängde sig utan tillstånd in i en bostad under pågående fest 2016. När jag skrek ut började den ena polisen jiddra. När hon dröjde sig kvar i hallen fick hon en örfil. Fallet ska upp i tingsrätten till våren.

Nu undrar jag hur säkert det är att hota dessa två poliser att de inte ska vara så stöddiga för då kommer jag i sinom tid ta ut en riktig blodig hämnd.
Dom kan säkert ana varifrån mejlet eller mejlen kommer men sådana bevis lär ju inte räcka på långa vägar. Jag vet att jag kommer dömas för våld mot tjänsteman, troligtvis till samhällstjänst och höga dagsböter. Saken är den att jag inte vill att de ska känna sig kaxiga när de sitter i rätten. De ska åtminstone veta att de är hotade till livet.

Så om någon månad låt säga tänker jag skicka iväg ett par grova hot. Kommer polisen eller åklagarmyndigheten kunna spåra dessa mejl till mig om jag använder Whonix (Windows), ologgad VPN och krypterat operativsystem samt skickar de direkt från webben utan registerat mejlkonto?

Samt att datorn inte har använts till något annat förut som kan kopplas till mig. Låt säga att det är min svärmors gamla stationära dator som ominstallerats. Om de lyckas spåra hoten till mig; hur skulle det kunna gå till?

Inga moralsvar svar nu. De har båda varit svinaktiga så hoten är motiverade.

Du vet väl om att med tanke på allt som sker i landet just nu så är det här en väldigt dålig ide?

Sluta nu istället och försök förändra ditt liv till det bättre.

Ögonen har vi på dig oroa dig inte för det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback