Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-01-19, 16:15
  #1
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Vad ska man jobba med om man flyttar till Stockholm?

Skift jobb ?
Kontorsjobb?

Vad arbetar de flesta med i huvudstaden?
Citera
2018-01-19, 16:37
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
Vad ska man jobba med om man flyttar till Stockholm?

Skift jobb ?
Kontorsjobb?

Vad arbetar de flesta med i huvudstaden?

McDonalds?
ICA?
Postmord?
Bussförare?
"Artist"?
"Bloggare"?
"E-sportare"?
Citera
2018-01-19, 17:24
  #3
Medlem
Säljare behövs alltid i Stockholm! Ring vilket säljföretag som helst som har en annons(ring skicka inte cv eller mail) så här du ett jobb garanterat. Annars finns det mycket restaurangjobb.
Citera
2018-01-19, 20:24
  #4
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dj9797
Säljare behövs alltid i Stockholm! Ring vilket säljföretag som helst som har en annons(ring skicka inte cv eller mail) så här du ett jobb garanterat. Annars finns det mycket restaurangjobb.

Hmm ja jo jag vet inte. Måste finnas en anledning att de finns så mycket lediga sälj jobb ? - dåligt betalt , dåliga arbetstider? Inga kunder ?

Tycker telefonförsäljarna o bilförsäljarna bara sitter vid sin dator eller telefon helt ointresserade o inte har något att göra. Men jag kan ha fel.
Citera
2018-01-19, 20:25
  #5
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-Emerald
McDonalds?
ICA?
Postmord?
Bussförare?
"Artist"?
"Bloggare"?
"E-sportare"?

Haha artist glöm det.

Busschaufför är väl inte så svårt. Men färemot kräver de ju de som har lokalkännedom typ.
Citera
2018-01-19, 20:27
  #6
Medlem
kumlafucker84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
Vad ska man jobba med om man flyttar till Stockholm?

Skift jobb ?
Kontorsjobb?

Vad arbetar de flesta med i huvudstaden?
Telefonförsäljare borde vara enklast att bli och att få jobb på McDonalds.
Citera
2018-01-19, 20:37
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
Hmm ja jo jag vet inte. Måste finnas en anledning att de finns så mycket lediga sälj jobb ? - dåligt betalt , dåliga arbetstider? Inga kunder ?

Tycker telefonförsäljarna o bilförsäljarna bara sitter vid sin dator eller telefon helt ointresserade o inte har något att göra. Men jag kan ha fel.

sälj-jobb är oftast dåligt betalt och till för de som har höga tankar om sig själva. om man inte har högre bildning så kan man kanske ta ett taxikort eller lastbilskörkort så har man ett snabbt jobb.
Citera
2022-08-02, 07:57
  #8
Medlem
Någon som arbetat i kista? Fått ett erbjudande. Är det ett hyfsat område men kan bo i?
Citera
2022-08-02, 08:02
  #9
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jokmolla765
Någon som arbetat i kista? Fått ett erbjudande. Är det ett hyfsat område men kan bo i?

Kista😂 åk dit och ta en sväng i närmaste galleria. Räkna sen hur många invandrare gentemot svenskar du ser och gå sen hem och fundera. Bli inte förvånad om invandrarna är tre gånger så många.
Normal förort till stockholm.

Finns annars en hel del bra företag i kista för högutbildade människor. Vad har du själv för utbildning?
Citera
2022-08-02, 17:50
  #10
Medlem
Misstänkte det men har ej stenkoll på Kista i sig. Jag har en ingenjörs utbildning och företaget i sig verkar bra.
Citera
2022-08-02, 20:21
  #11
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
Vad ska man jobba med om man flyttar till Stockholm?

Skift jobb ?
Kontorsjobb?

Vad arbetar de flesta med i huvudstaden?

Särskrivare finns det alltid behov av. Det och kontorsvaktmästare.
Citera
2022-08-03, 17:21
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jokmolla765
Någon som arbetat i kista? Fått ett erbjudande. Är det ett hyfsat område men kan bo i?


Nej det är absolut inte ett hyfsat område att bo i.
Att jobba i javisst finns många stora företag där.
Pendlar du? Isåfall hade jag aldrig jobbar i kista, har du bil är det som ett vanligt jobb.

För nåt år sen så gick företagen ut i kista och varnade sina anställda då de blev rånade/misshandlade påväg hem, speciellt vintertid då mörkret faller tidigt. Hade aldrig jobbar där om jag åkte kommunalt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback