Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-19, 20:13
  #40585
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det är den väl inte? Din sjöjungfru är i ett stycke.
sjögunfru?
Haha å vad tusan har det med saken att göra - ett stycke. Att ”se” är nog inte din starka sida...
My god! Tror ngn talade om att den hängde i foajén på deras kontor! Vackrast hel eller hur.
Citera
2018-01-19, 20:16
  #40586
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
sjögunfru?
Haha å vad tusan har det med saken att göra - ett stycke. Att ”se” är nog inte din starka sida...
My god! Tror ngn talade om att den hängde i foajén på deras kontor! Vackrast hel eller hur.

Ja, kvinnan på bilden ska uppenbarligen föreställa en sjöjungfru. Trots att jag kan slå vad om att hon inte kan simma med en monofena.

Jo, men om det hade funnits en sådan fantasi, så hade M sett till att få ut K också hel. Planerat för att det skulle gå. Och sett henne sjunka, med armarna utbredda, och det rödbruna håret utflutet i vattnet. Så jag tror inte alls på något sådant samband.
Citera
2018-01-19, 20:22
  #40587
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, kvinnan på bilden ska uppenbarligen föreställa en sjöjungfru. Trots att jag kan slå vad om att hon inte kan simma med en monofena.

Jo, men om det hade funnits en sådan fantasi, så hade M sett till att få ut K också hel. Planerat för att det skulle gå. Och sett henne sjunka, med armarna utbredda, och det rödbruna håret utflutet i vattnet. Så jag tror inte alls på något sådant samband.
Du förstår inte konst. Till skillnad från PM. Half maskine har väldigt många konstnärliga foton på temat död.
Kvinnor- döda,drunknade eller sovande, i havet,vid strandkanten,under vatten osv? Det är upp till betraktaren. Monofena???
Citera
2018-01-19, 22:13
  #40588
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Ett bra exempel på det är väl när Madsen i rättssalen berättade att han gråtit när han halade upp KiMs döda kropp genom ubåtsluckan. PM vet vilka knappar han ska trycka på för att få oss att känna en smula empati för honom i hans svåra situation.Även om vi trodde att det nog handlade om mord,dråp i första hand. PM är skicklig på att manipulera känslor tror jag.
Lögner och manipulationer är psykopaternas paradgrenar. Psykopaten strävar efter makt och kontroll, och det snabbaste sättet att nå sådana mål är att få kontroll över andra människor. De manipulerade personerna hjälper dem sedan fram av empati, omsorg, skuld eller andra känslor, beroende på vilken situation psykopaten försatt personen ifråga i. Eftersom psykopaten inte har förmåga att känna några skuldkänslor, finns det egentligen inte något som förhindrar psykopaten från att ljuga. Därför lär de sig tidigt i livet hur de ska ljuga sig fram för att skapa situationer där de har möjlighet att göra sig själva till offer.

Min egen erfarenhet är att en psykopat i 18-årsåldern redan är duktig på att ljuga, manipulera och dupera andra människor, men en kritisk vuxen kan se genom lögnerna även om det är väldigt svårt att sätta psykopaten i en situation där denne avslöjar sig. En psykopat i Madsens ålder, som haft hela livet på sig att förfina sitt manipulerande, är helt omöjlig att ta med handen i syltburken även av en mycket erfaren psykolog.
Citera
2018-01-19, 22:41
  #40589
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Det är en av de springande punkterna.

Åklagarsidan har inte mycket att komma med i mordanklagelserna. Dom får vara glada om dom kan få in honom för begravningen som han själv erkänt (men erkände gjorde Quick också och det vet vi hur det slutade).

Advokaten påvisar skickligt hur tunt åklagarens hätska utfall är. Min gissning pnt är att hans argument blir söndersmulade av den skickliga kvinnliga försvarsadvokaten. Dödsorsak saknas.

Advokaten har all anledning att vara segerviss och "se fram emot rättegången".

Det är min åsikt också, i motströms mot nästan hela forumet. Mordanklagelsen kommer att bero av hur noggrant de olika sticken och delningen av kroppen, främst då huvudet, kan dateras i händelseförloppet.

Jag är mycket spänd på om PM kommer med en 4:de ( eller n:te) version av vad som hände, under rättegången, skulle inte förvåna mig!
Citera
2018-01-19, 22:51
  #40590
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Visst I.o.m sina störningar, som kan vara en blandning av någon bokstavskombo och/eller psykopati/narcissism, så har han antagligen stått väldigt länge och filat på små skitdetaljer i verkstaden och försökt se ut som en uppfinnar-Jocke. Sorgligt.
Jag skulle säga att Madsen har ganska renodlade psykopatiska drag. Hans beteende är väldigt typiskt.
Citera
2018-01-19, 22:51
  #40591
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Lögner och manipulationer är psykopaternas paradgrenar. Psykopaten strävar efter makt och kontroll, och det snabbaste sättet att nå sådana mål är att få kontroll över andra människor. De manipulerade personerna hjälper dem sedan fram av empati, omsorg, skuld eller andra känslor, beroende på vilken situation psykopaten försatt personen ifråga i. Eftersom psykopaten inte har förmåga att känna några skuldkänslor, finns det egentligen inte något som förhindrar psykopaten från att ljuga. Därför lär de sig tidigt i livet hur de ska ljuga sig fram för att skapa situationer där de har möjlighet att göra sig själva till offer.

Min egen erfarenhet är att en psykopat i 18-årsåldern redan är duktig på att ljuga, manipulera och dupera andra människor, men en kritisk vuxen kan se genom lögnerna även om det är väldigt svårt att sätta psykopaten i en situation där denne avslöjar sig. En psykopat i Madsens ålder, som haft hela livet på sig att förfina sitt manipulerande, är helt omöjlig att ta med handen i syltburken även av en mycket erfaren psykolog.
Ja du har nog rätt. Även om jag kände vrede/äckel över Madsen pga vad han sa vid häktningsförhandlingen i Köpenhamn,-självmordstankar och hur synd det var om honom själv hit och dit så lyckades han nog iallafall så ett tvivel hos folk.Att man ändå har det där i bakhuvudet. Att det kanske ändå var så? Han blandar lögn med sanning för trovärdighetens skull på ett skickligt sätt.PM är nog långt skickligare manipulatör än JM iallafall.
Vilket nog beror på att han är intelligentare än henne.
Citera
2018-01-19, 23:00
  #40592
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Det är min åsikt också, i motströms mot nästan hela forumet. Mordanklagelsen kommer att bero av hur noggrant de olika sticken och delningen av kroppen, främst då huvudet, kan dateras i händelseförloppet.

Jag är mycket spänd på om PM kommer med en 4:de ( eller n:te) version av vad som hände, under rättegången, skulle inte förvåna mig!

Jag är också med er. Jag tror inte alls att det blir walkover för Jeppe. Än har inte den feta damen sjungit!

Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Ja du har nog rätt. Även om jag kände vrede/äckel över Madsen pga vad han sa vid häktningsförhandlingen i Köpenhamn,-självmordstankar och hur synd det var om honom själv hit och dit så lyckades han nog iallafall så ett tvivel hos folk.Att man ändå har det där i bakhuvudet. Att det kanske ändå var så? Han blandar lögn med sanning för trovärdighetens skull på ett skickligt sätt.PM är nog långt skickligare manipulatör än JM iallafall.
Vilket nog beror på att han är intelligentare än henne.

Tidigare idag var han konstnärlig i ett av dina inlägg... och nu är han intelligent... och tidigare har du sagt att han är en förkämpe för mänskliga rättigheter... EDIT: och nu har du ändrat i ditt inlägg. Men du kan inte ändra i mitt citat av ditt inlägg!
__________________
Senast redigerad av Merwinna 2018-01-19 kl. 23:16.
Citera
2018-01-19, 23:12
  #40593
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ja, det har man kunnat komma fram till slutligen.
Fråga dig sen varför han skulle bearbeta hennes underliv med kniv efter dödens inträde.
Poängen med det? När offret inte är i stånd att känna någonting?

Grandan.. inte för att jag på NÅGOT sätt vill försvara Merwinna i hennes yrande, men just detta med att hacka och hugga efter döden är ju inget unikt. Ta Jack the Ripper till exempel.

Nu tror jag inte att så var fallet denna gången, dessvärre.

Och Ripper var givetvis en helt annan typ av gärningsman.


Madsen är 20 ggr värre.
Citera
2018-01-19, 23:23
  #40594
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag är också med er. Jag tror inte alls att det blir walkover för Jeppe. Än har inte den feta damen sjungit!



Tidigare idag var han konstnärlig i ett av dina inlägg... och nu är han intelligent... och tidigare har du sagt att han är en förkämpe för mänskliga rättigheter...
Jag har väl alltid sagt att PM är intelligent samt konstintresserad.
Att PM är en förkämpe för mänskliga rättigheter???? Det får du allt belägga med citat.
Däremot tror jag inte att han är din själsfrände. Inte rasist,nazist eller fascist alltså.
Hans vurm för militär disciplin samt militära, töntiga huvudbonader hänger nog snarare ihop med hans fetischer och hans sexuella läggning.

På tal om lögner. Igår pratade du dig varm för att de rättmätiga ägarna skulle få tillbaka Nautilus. Att det inte var rätt mot dem att förstöra Natilus. Idag pratar du dig varm för att PM ska få tillbaka Nautilus. Att det är hans barn och fan och hans moster.
Vilket av de här två alternativen är nu ditt sanna argument i debatten? Är det de rättmätiga ägarnas väl (som du ville påskina igår) eller är det mördarens väl?
Citera
2018-01-19, 23:38
  #40595
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jag har väl alltid sagt att PM är intelligent samt konstintresserad.
Att PM är en förkämpe för mänskliga rättigheter???? Det får du allt belägga med citat.
Däremot tror jag inte att han är din själsfrände. Inte rasist,nazist eller fascist alltså.
Hans vurm för militär disciplin samt militära, töntiga huvudbonader hänger nog snarare ihop med hans fetischer och hans sexuella läggning.

På tal om lögner. Igår pratade du dig varm för att de rättmätiga ägarna skulle få tillbaka Nautilus. Att det inte var rätt mot dem att förstöra Natilus. Idag pratar du dig varm för att PM ska få tillbaka Nautilus. Att det är hans barn och fan och hans moster.
Vilket av de här två alternativen är nu ditt sanna argument i debatten? Är det de rättmätiga ägarnas väl (som du ville påskina igår) eller är det mördarens väl?

Jag struntar i någon enskild människas väl när det gäller Nautilus. Jag säger att det var primitivt och populistiskt av Jeppe att kräva henne destruerad. Inget man skulle vänta sig i en rättsstat år 2018.

Här säger du att han är bildad...

Citat:
ottoplommon
Medlem
Reg: Jan 2016
Inlägg: 1 675
Citat:

Säga vad man vill om Madsen avskyvärda brott.
Men jag tror att han är bildad. Tror inte han skulle ha något till övers för beundrare
som yrar rappakalja. 1800-tals kunskaper om "Arier" .Vetenskapen har ju gått framåt sedan dess.
Och han känner nog enbart förakt för Nationalism och rasism. Hans fru är ju engagerad i mänskliga rättigheter.

...och här delar han sin frus engagemang för mänskliga rättigheter, och stöttar välgörenhet efter förmåga...

Citat:
ottoplommon
Medlem
Reg: Jan 2016
Inlägg: 1 675
Citat:

Eftersom hans Kone är engagerad i mänskliga rättigheter är det väl inte omöjligt att han stöttar välgörenhet som vi andra efter förmåga. Men eftersom han är ateist skänker han inte till någon kyrka naturligtvis.
Rapportera Citera+

...och här har en fin, modern kvinnosyn!

Citat:
ottoplommon
Medlem
Reg: Jan 2016
Inlägg: 1 675
Citat:

Du svarade inte.VILKA LOKALTIDNINGAR jobbade KW för?
Att PM är en sexualsadist betyder inte att han har sin fars eller din primitiva kvinnosyn.
Sexualsadism är en sjukdom och inte en värdering. Hans hustru som han älskar har en karriär och är engagerad i mänskliga rättigheter.
Så jag tror inte du och PM har något gemensamt.
Möjligen du och PMs pappa.

Citera
2018-01-20, 00:05
  #40596
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag struntar i någon enskild människas väl när det gäller Nautilus. Jag säger att det var primitivt och populistiskt av Jeppe att kräva henne destruerad. Inget man skulle vänta sig i en rättsstat år 2018.

Här säger du att han är bildad...



...och här delar han sin frus engagemang för mänskliga rättigheter, och stöttar välgörenhet efter förmåga...



...och här har en fin, modern kvinnosyn!
Du är väldigt okunnig om det mesta.
Att vara bildad har väl inget med mänskliga rättigheter att göra?

I CV.t som någon lagt ut på hans fru stod att hon var engagerad i mänskliga rättigheter.
Det var nog någon annans CV med samma namn tror jag nu. Alltså inte PMs frus CV.
Men jag har inte påstått det du påstår. Bara att det skulle kunna vara en möjlighet att han stöttar viss välgörenhet tex rädda regnskogen.Varför inte?

Ja,du är inte ensam om att inbilla dig att ett SM-par har samma roller i verkligheten som i sexuella samlivet. Att PM skulle vara dominant och tvingat S.att göra en tatuering tex. Att "stackars" S skulle vara undergiven PM alltid. SM är ett rollspel. Och till vardags är de som alla andra par. Delar på hushållssysslor och hämta-lämna barn på dagis osv (allmänt om SM-par).

Vad har PMs kvinnosyn med hans Parafili att göra?Det är två olika saker. PM framhåller alltid feminism iallafall.
Det är lika korkat/okunnigt samt lögnaktigt, som att påstå att en man som har den dominanta rollen i SM-läggning skulle vara en hustrumisshandlare och värsta mansgrisen. Du skulle kanske LÄSA på om SM istället för att glo på det.
Läs gärna på om Sexualsadism också.
EDIT: Det fetade. Så lät det inte igår när du ylade som en prärieräv med foten i en rävsax.
Trots att den vidriga brottsplatsen är ett dött ting och för normalt funtade människor en avskyvärd påminnelse om ett fasansfullt mord.Förövrigt visade dina citat att du är lögnaktig eller har fel på läsförståelsen.
Pst "Rinkebysvenska nya rikssvenskan"
__________________
Senast redigerad av ottoplommon 2018-01-20 kl. 00:50.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback