• 47 344 online
  • 1 146 397 medlemmar
  • 59 344 933 inlägg
Idag, 19:24
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det gäller ju oss alla att vi argumenterar och spekulerar, utifrån våra olika ståndpunkter, utan att ha läst åtalet. Du får väl föreslå att moderatorerna låser tråden tills det blir offentligt, om det stör dig.

Fast jag ser inte det dumma i det jag skrev. Kan du förklara? Om du planerade en gärning som, om du blev fast, skulle förstöra hela ditt återstående liv. Skulle du inte fundera lite på detaljerna då i förväg, skaffa hem nödvändig utrustning, prova den så att du vet att den fungerar i skarpt läge? Och Madsen var ju fullblodstekniker, han kände till sådant som hur ett block-och-talja-system fungerar t.ex., och kunde räkna på det. (Eller om han mot förmodan inte kunde räkna på det, så kunde han i alla fall testa sig fram.) Det är helt bisarrt att han skulle ha planerat att döda någon nere i ubåten, utan att ha förberett hur han skulle få ut liket - det fattar du väl själv! Vi talar inte om några junkies som har ihjäl varandra on the spur of the moment i en knarkarkvart!

Han hade ju planerat hur han skulle få ut liket ur ubåten. Han hade med sig sågen.
Citera
Idag, 19:26
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Han hade ju planerat hur han skulle få ut liket ur ubåten. Han hade med sig sågen.

En så otroligt tidsödande, slafsig och blodig metod, som lämnade massor av biologiska spår? Nä, det kan han inte ha planerat. Måste ha varit en nödlösning.
Citera
Idag, 19:27
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Vilka skäl? Och jag är väldigt nyfiken nu.

Lustigt: jag har nämligen gjort samma observation i tråden, men tvärtom. Att alla som sa sig kunna gå och promenera på stranden vid sundet och leta efter likdelar, har visat sig vara lite... lattjolajban. Tjohopp tjola. Round the bend...

Majoriteten avgör vem eller vilka som är stolliga.
Citera
Idag, 19:45
Medlem
Citat:
En så otroligt tidsödande, slafsig och blodig metod, som lämnade massor av biologiska spår? Nä, det kan han inte ha planerat. Måste ha varit en nödlösning.

Den ende som med säkerhet visste hur den sexuella fantasin såg ut var Madsen själv, därav visste han också vilka verktyg som var nödvändiga.
Sågen bar han dit samma em. Att allt kom till användning, vet vi också, eftersom de också hittats dumpade. Vi vet också rätt väl hur fantasin såg ut via bl.a. kroppsdelar och rättsmedicinska rapporter.

Däremot fick han lite "kort om tid", så planen sprack i själva avslutet. Han hade tänkt tuffa in i hamn och berätta om sina äventyr när han höll på krocka i djupfåran men räddade sig ... mottas som en hjälte. Det sket sig.
Citera
Idag, 19:48
Medlem
Citat:
Vaknat på fel sida..? Bakfull..?

14 år är lång tid. Livet går vidare, det kommer nya fall och folk glömmer. Och JA jag är helt övertygad om att M vill ha tillbaka N; han har ju sagt att hon är som ett barn för honom, och att hon är en del av honom. Det är därför åklagaren gör så här. Det är en personlig, primitiv hämnd som inte är trevlig att skåda.

Sedan kan man inte jämföra ett fartyg med en kniv eller en pistol, det förstår du väl? N är en brottsplats, men ska vi förstöra alla brottsplatser så blir det inte många finlandsfärjor kvar t.ex.. Tänk vad mycket elände som har hänt på dem: mord, självmord, rån, misshandel, knarksmuggling och gruppvåldtäkter...
Du är inte "Kluck i skalen!" Så j-a lågt att antyda att en skribent skulle vara bakfull dessutom istället för att bemöta det jag skrev.
(Nej,men en idiot gav mig migrän igår.)

"Livet går vidare". Kommer du ihåg den "charmiga",karismatiska,solbrända "TV-doktorn"?
Som utförde skönhetsoperationer i TV. Han var ju väldigt poppis. Tills det visade sig att han drogade och våldtog sina patienter.
Men var finns han nu efter avtjänat straff Merwinna? Jo,han har bytt efternamn,flyttat utomlands och jobbar med möbelrenovering. Sin läkarlegitimation har han inte fått tillbaka trots att han var en skicklig kirurg. (Hämd! eller hur?)
Och då var han ändå en kändis,"vit (solbränd)nordisk,heterosexuell" och väldigt framgångsrik! Och obs!, endast våldtäktsman och ej bestialisk,sexualsadistisk mördare.Men fortsätt att drömma du, om din romantiska,missförstådda hjälte.
Lille "söte" Madsen som gråter för en överkörd fågel men gläds åt katten Fessors lustmord på fåglar.
Senast redigerad av ottoplommon Idag kl. 20:17.
Citera
Idag, 20:13
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Det är den väl inte? Din sjöjungfru är i ett stycke.
sjögunfru?
Haha å vad tusan har det med saken att göra - ett stycke. Att ”se” är nog inte din starka sida...
My god! Tror ngn talade om att den hängde i foajén på deras kontor! Vackrast hel eller hur.
Citera
Idag, 20:16
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
sjögunfru?
Haha å vad tusan har det med saken att göra - ett stycke. Att ”se” är nog inte din starka sida...
My god! Tror ngn talade om att den hängde i foajén på deras kontor! Vackrast hel eller hur.

Ja, kvinnan på bilden ska uppenbarligen föreställa en sjöjungfru. Trots att jag kan slå vad om att hon inte kan simma med en monofena.

Jo, men om det hade funnits en sådan fantasi, så hade M sett till att få ut K också hel. Planerat för att det skulle gå. Och sett henne sjunka, med armarna utbredda, och det rödbruna håret utflutet i vattnet. Så jag tror inte alls på något sådant samband.
Citera
Idag, 20:22
Medlem
Citat:
Ja, kvinnan på bilden ska uppenbarligen föreställa en sjöjungfru. Trots att jag kan slå vad om att hon inte kan simma med en monofena.

Jo, men om det hade funnits en sådan fantasi, så hade M sett till att få ut K också hel. Planerat för att det skulle gå. Och sett henne sjunka, med armarna utbredda, och det rödbruna håret utflutet i vattnet. Så jag tror inte alls på något sådant samband.
Du förstår inte konst. Till skillnad från PM. Half maskine har väldigt många konstnärliga foton på temat död.
Kvinnor- döda,drunknade eller sovande, i havet,vid strandkanten,under vatten osv? Det är upp till betraktaren. Monofena???
Citera
Idag, 20:23
Medlem
Felpost.
Citera