Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-19, 19:01
  #40573
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det var under själva frågestunden med pressen som det framkom tydligast.

Jo, han mår nu.
Citera
2018-01-19, 19:06
  #40574
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna

1/Det där har jag aldrig påstått.
2/Jag tror att Buch-Jepsen vill kröna sin bana som Statsåklagare genom att vinna ett så här spektakulärt fall, inget annat. Personlig egoism. Populism.
3/Detta med att förstöra Nautilus p.g.a. något slags moraliska skäl eller hämnd mot Madsen, är överhuvudtaget inte något som brukar förekomma i nordiska länder. Det är som i primitiva länder där man dömer djur till tortyr och död (t.ex. en hund som bitit ihjäl någon). Stämmer inte med modern nordisk rättsskipning alls. Det är ren populism, för att han har uppfattat att folket skriker på bröd och skådespel. Sedan ska han ju gå vidare till något annat, om jag inte minns helt fel ifrån den här artikeln, som dom nu har satt bakom en betalvägg:

https://www.sydsvenskan.se/2017-12-2...ns-upprattelse
1/Det har du visst påstått! Trots att ingen har insyn i det rättsmedicinska arbetet så påstår du att de håller på med skumma grejer,förfalskar osv.

2/ Vad du tror,inbillar dig och fantiserar utan belägg säger nog mer om dig själv än Åklagaren som enbart gör sitt jobb. Det är du som är självisk som har någon fascistisk föreställning om att en "vit,nordisk,hetrosexuell,hyfsat framgångsrik man" får lov att tortera och mörda en ung kvinna då och då.Som om det handlade om att äta en chokladpralin då och då. I din värld står väl ett praktexemplar som Madsen över lagen.

3/ Enligt lagen har de rätt att beslagta allt som används till kriminalitet. Det är inte så att mördare får sina mordattiraljer tillbaka efter avtjänat straff. Polisen förstör med jämna mellanrum beslagtagna kriminella attiraljer utan att du lider av det.
Anledningen att PM sänkte N.,var för att han insåg att ingen skulle vilja sätta fot på N. igen. (Påstod han. I själva verket gjorde han sig av med brottsplatsen i hopp om att komma undan.)
Någon "hämnd" mot Madsen är det inte frågan om. Om nu mot förmodan PM kommer ut om 14 år, tror du då att han själv velat kuska omkring med mord-Nautilus? När alla människor vet vad som hänt ombord? Tror du han vill förknippas med den? Troligtvis skulle PM flytta utomlands och börja ett nytt anonymt liv. Här i Norden är han stigmatiserad vid sitt brott för evigt.Förstår du inte det?
EDIT: Raket-Madsen dog 10/8. På riktigt! Och han kan aldrig återuppstå igen om han så bara döms för griftefridsbrottet.
__________________
Senast redigerad av ottoplommon 2018-01-19 kl. 19:28.
Citera
2018-01-19, 19:09
  #40575
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nej det gjorde det inte. Däremot noterade jag hur lille Jacob och den där kvinnan flinande till varandra (första sekunderna) - var det lämpligt? Och hur himla nöjd han är med sig själv.


Han säger visst att hon levde då hon blev stucken av kniven i underlivet.
Citera
2018-01-19, 19:11
  #40576
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Han säger visst att hon levde då hon blev stucken av kniven i underlivet.

Inte på en direkt fråga, som skribenten påstod. Frågestunden är inte med i det klippet.
Citera
2018-01-19, 19:15
  #40577
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
1/Det har du visst påstått! Trots att ingen har insyn i det rättsmedicinska arbetet så påstår du att de håller på med skumma grejer,förfalskar osv.

2/ Vad du tror,inbillar dig och fantiserar utan belägg säger nog mer om dig själv än Åklagaren som enbart gör sitt jobb. Det är du som är självisk som har någon fascistisk föreställning om att en "vit,nordisk,hyfsat framgångsrik man" får lov att tortera och mörda en ung kvinna då och då. I din värld står väl ett praktexemplar som Madsen över lagen.

3/ Enligt lagen har de rätt att beslagta allt som används till kriminalitet. Det är inte så att mördare får sina mordattiraljer tillbaka efter avtjänat straff. Polisen förstör med jämna mellanrum beslagtagna kriminella attiraljer utan att du lider av det.
Anledningen att PM sänkte N.,var för att han insåg att ingen skulle vilja sätta fot på N. igen. (Påstod han. I själva verket gjorde han sig av med brottsplatsen i hopp om att komma undan.)
Någon "hämnd" mot Madsen är det inte frågan om. Om nu mot förmodan PM kommer ut om 14 år, tror du då att han själv velat kuskat omkring med mord-Nautilus? När alla människor vet vad som hänt ombord? Tror du han vill förknippas med den? Troligtvis skulle PM flytta utomlands och börja ett nytt anonymt liv. Här i Norden är han stigmatiserad vid sitt brott för evigt.Förstår du inte det?

Vaknat på fel sida..? Bakfull..?

14 år är lång tid. Livet går vidare, det kommer nya fall och folk glömmer. Och JA jag är helt övertygad om att M vill ha tillbaka N; han har ju sagt att hon är som ett barn för honom, och att hon är en del av honom. Det är därför åklagaren gör så här. Det är en personlig, primitiv hämnd som inte är trevlig att skåda.

Sedan kan man inte jämföra ett fartyg med en kniv eller en pistol, det förstår du väl? N är en brottsplats, men ska vi förstöra alla brottsplatser så blir det inte många finlandsfärjor kvar t.ex.. Tänk vad mycket elände som har hänt på dem: mord, självmord, rån, misshandel, knarksmuggling och gruppvåldtäkter...
Citera
2018-01-19, 19:19
  #40578
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det var under själva frågestunden med pressen som det framkom tydligast.

Det hävdar jag också och jag har för mig att det var en skånsk journalist som frågade? Jag hörde det live och det var ju några dagar sedan.

Jag önskar nästan att Skåne förblivit danskt efter att ha bevittnat alla stollar i tråden 🤪😬

Edit: dock är ju den näst största stollen Madsen och han är ju dansk så nu blev det svårt.
Citera
2018-01-19, 19:21
  #40579
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Vaknat på fel sida..? Bakfull..?

14 år är lång tid. Livet går vidare, det kommer nya fall och folk glömmer. Och JA jag är helt övertygad om att M vill ha tillbaka N; han har ju sagt att hon är som ett barn för honom, och att hon är en del av honom. Det är därför åklagaren gör så här. Det är en personlig, primitiv hämnd som inte är trevlig att skåda.

Sedan kan man inte jämföra ett fartyg med en kniv eller en pistol, det förstår du väl? N är en brottsplats, men ska vi förstöra alla brottsplatser så blir det inte många finlandsfärjor kvar t.ex.. Tänk vad mycket elände som har hänt på dem: mord, självmord, rån, misshandel, knarksmuggling och gruppvåldtäkter...

Det är ingen personlig hämnd! Hahaha, det gör man med en sådan brottsplats som nautilus av andra skäl.
Citera
2018-01-19, 19:24
  #40580
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Det är ingen personlig hämnd! Hahaha, det gör man med en sådan brottsplats som nautilus av andra skäl.

Vilka skäl? Och jag är väldigt nyfiken nu.

Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Det hävdar jag också och jag har för mig att det var en skånsk journalist som frågade? Jag hörde det live och det var ju några dagar sedan.

Jag önskar nästan att Skåne förblivit danskt efter att ha bevittnat alla stollar i tråden 🤪😬

Edit: dock är ju den näst största stollen Madsen och han är ju dansk så nu blev det svårt.

Lustigt: jag har nämligen gjort samma observation i tråden, men tvärtom. Att alla som sa sig kunna gå och promenera på stranden vid sundet och leta efter likdelar, har visat sig vara lite... lattjolajban. Tjohopp tjola. Round the bend...
Citera
2018-01-19, 19:24
  #40581
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det gäller ju oss alla att vi argumenterar och spekulerar, utifrån våra olika ståndpunkter, utan att ha läst åtalet. Du får väl föreslå att moderatorerna låser tråden tills det blir offentligt, om det stör dig.

Fast jag ser inte det dumma i det jag skrev. Kan du förklara? Om du planerade en gärning som, om du blev fast, skulle förstöra hela ditt återstående liv. Skulle du inte fundera lite på detaljerna då i förväg, skaffa hem nödvändig utrustning, prova den så att du vet att den fungerar i skarpt läge? Och Madsen var ju fullblodstekniker, han kände till sådant som hur ett block-och-talja-system fungerar t.ex., och kunde räkna på det. (Eller om han mot förmodan inte kunde räkna på det, så kunde han i alla fall testa sig fram.) Det är helt bisarrt att han skulle ha planerat att döda någon nere i ubåten, utan att ha förberett hur han skulle få ut liket - det fattar du väl själv! Vi talar inte om några junkies som har ihjäl varandra on the spur of the moment i en knarkarkvart!

Han hade ju planerat hur han skulle få ut liket ur ubåten. Han hade med sig sågen.
Citera
2018-01-19, 19:26
  #40582
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Han hade ju planerat hur han skulle få ut liket ur ubåten. Han hade med sig sågen.

En så otroligt tidsödande, slafsig och blodig metod, som lämnade massor av biologiska spår? Nä, det kan han inte ha planerat. Måste ha varit en nödlösning.
Citera
2018-01-19, 19:45
  #40583
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
En så otroligt tidsödande, slafsig och blodig metod, som lämnade massor av biologiska spår? Nä, det kan han inte ha planerat. Måste ha varit en nödlösning.

Den ende som med säkerhet visste hur den sexuella fantasin såg ut var Madsen själv, därav visste han också vilka verktyg som var nödvändiga.
Sågen bar han dit samma em. Att allt kom till användning, vet vi också, eftersom de också hittats dumpade. Vi vet också rätt väl hur fantasin såg ut via bl.a. kroppsdelar och rättsmedicinska rapporter.

Däremot fick han lite "kort om tid", så planen sprack i själva avslutet. Han hade tänkt tuffa in i hamn och berätta om sina äventyr när han höll på krocka i djupfåran men räddade sig ... mottas som en hjälte. Det sket sig.
Citera
2018-01-19, 19:48
  #40584
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Vaknat på fel sida..? Bakfull..?

14 år är lång tid. Livet går vidare, det kommer nya fall och folk glömmer. Och JA jag är helt övertygad om att M vill ha tillbaka N; han har ju sagt att hon är som ett barn för honom, och att hon är en del av honom. Det är därför åklagaren gör så här. Det är en personlig, primitiv hämnd som inte är trevlig att skåda.

Sedan kan man inte jämföra ett fartyg med en kniv eller en pistol, det förstår du väl? N är en brottsplats, men ska vi förstöra alla brottsplatser så blir det inte många finlandsfärjor kvar t.ex.. Tänk vad mycket elände som har hänt på dem: mord, självmord, rån, misshandel, knarksmuggling och gruppvåldtäkter...
Du är inte "Kluck i skalen!" Så j-a lågt att antyda att en skribent skulle vara bakfull dessutom istället för att bemöta det jag skrev.
(Nej,men en idiot gav mig migrän igår.)

"Livet går vidare". Kommer du ihåg den "charmiga",karismatiska,solbrända "TV-doktorn"?
Som utförde skönhetsoperationer i TV. Han var ju väldigt poppis. Tills det visade sig att han drogade och våldtog sina patienter.
Men var finns han nu efter avtjänat straff Merwinna? Jo,han har bytt efternamn,flyttat utomlands och jobbar med möbelrenovering. Sin läkarlegitimation har han inte fått tillbaka trots att han var en skicklig kirurg. (Hämd! eller hur?)
Och då var han ändå en kändis,"vit (solbränd)nordisk,heterosexuell" och väldigt framgångsrik! Och obs!, endast våldtäktsman och ej bestialisk,sexualsadistisk mördare.Men fortsätt att drömma du, om din romantiska,missförstådda hjälte.
Lille "söte" Madsen som gråter för en överkörd fågel men gläds åt katten Fessors lustmord på fåglar.
__________________
Senast redigerad av ottoplommon 2018-01-19 kl. 20:17.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback