• 28 830 online
  • 1 179 724 medlemmar
  • 60 915 622 inlägg
2018-01-15, 00:46
Avstängd
Jonas Gardell höll sig iallafall inom samma röda tråd till skillnad från det här uttalandet av ett uppenbart stolpskott som studsar omkring mellan ämnena värre än vad jag själv normalt gör.

Att benämna något som misstag och att kalla det lögnernas tid i samma andetag man påtalar att effekterna av svårare politiska lägen i Sydafrika där butiker nu stormas efter årtionden av apartheid och mycket oroliga tider blir mycket ytligt uttalat av Alex Schulman vars värld med: All denna vrede- för ett klumpigt misstag, består av att sila mygg och svälja kameler.

Jag förstår inte hur man kan skriva att uppsåtet inte längre är viktigt och negligera Sydafrika som ett överreaktionernas länder och genast angripa den hemske motståndaren till svensk flyktingpolitik som någon medvetet aktivt arbetande illvilligt i desinformatörernas tid.

Jag själv sticker inte under stol med att jag är emot invandringen och konsekvenserna som kommer utav det politikerna medvetet enligt mig aktivt arbetar för. (Underklass kontra överklass med människor som kommer leva fångade under ojämlika villkor från allt till skola, utbildning, arbete, vård, pension osv ) Vilket borde göra mig till dubbel idiot som inte anser att det är ett litet harmlöst misstag att iklä en pojke epitet apa. Jag kanske tror att politikerna i vårt land arbetar för att fånga människor under strukturer som enbart gynnar rika, dem som exploaterar och företag. Att antirasisten arbetar för att få fram sin strukturella rasism (och såklart diskriminering mot andra). Att mycket är planlöst, och verklighetsfrånvänt. Jag kanske föredrar stabilitet framför oreda utan att det handlar om att vara rasist. Och när folk inte vill förstå sambandet mellan politik, ekonomi och samhälle då är det mycket som är förlorat och inte kanske av indignationen att någon hänvisat till en gammal video. För vad spelar det för roll när sydafrikaner inte förstår vad som är viktigt att lägga tankeverksamheten på och bara någon stackars enskild krönikör begriper vad som är viktigt att lägga blicken mot. Typ Hanif Balif och inte multinationella företag eller den globala världen. (De sista meningarna är djupt sarkastiska ifall det undgår någon. )

Här kan ni läsa vad Alex tycker om vandalisering av H&M butikerna.

https://www.expressen.se/kronikorer/...f-bali-ljuger/

Jag fattar ärligt inte hur t.ex jag som kan motsäga mig invandringens proportioner och starkt ogillar situationerna politikerna skapat är en jävligare människa än någon som klär på en unge en tröja som ger direkt otrevliga associationer till vad människor gjort mot andra i historien.

Har sagt det många gånger och säger det igen. Den genomsnittliga människan lyser inte av begåvning och när somliga av oss utmanar oss själva och våra brister som tankevurpor är det istället alltid de okunnigaste människorna som pekar finger.
Senast redigerad av Schablonbild 2018-01-15 kl. 00:50.
Citera
2018-01-15, 04:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schablonbild
Jonas Gardell höll sig iallafall inom samma röda tråd till skillnad från det här uttalandet av ett uppenbart stolpskott som studsar omkring mellan ämnena värre än vad jag själv normalt gör.

Att benämna något som misstag och att kalla det lögnernas tid i samma andetag man påtalar att effekterna av svårare politiska lägen i Sydafrika där butiker nu stormas efter årtionden av apartheid och mycket oroliga tider blir mycket ytligt uttalat av Alex Schulman vars värld med: All denna vrede- för ett klumpigt misstag, består av att sila mygg och svälja kameler.

Jag förstår inte hur man kan skriva att uppsåtet inte längre är viktigt och negligera Sydafrika som ett överreaktionernas länder och genast angripa den hemske motståndaren till svensk flyktingpolitik som någon medvetet aktivt arbetande illvilligt i desinformatörernas tid.

Jag själv sticker inte under stol med att jag är emot invandringen och konsekvenserna som kommer utav det politikerna medvetet enligt mig aktivt arbetar för. (Underklass kontra överklass med människor som kommer leva fångade under ojämlika villkor från allt till skola, utbildning, arbete, vård, pension osv ) Vilket borde göra mig till dubbel idiot som inte anser att det är ett litet harmlöst misstag att iklä en pojke epitet apa. Jag kanske tror att politikerna i vårt land arbetar för att fånga människor under strukturer som enbart gynnar rika, dem som exploaterar och företag. Att antirasisten arbetar för att få fram sin strukturella rasism (och såklart diskriminering mot andra). Att mycket är planlöst, och verklighetsfrånvänt. Jag kanske föredrar stabilitet framför oreda utan att det handlar om att vara rasist. Och när folk inte vill förstå sambandet mellan politik, ekonomi och samhälle då är det mycket som är förlorat och inte kanske av indignationen att någon hänvisat till en gammal video. För vad spelar det för roll när sydafrikaner inte förstår vad som är viktigt att lägga tankeverksamheten på och bara någon stackars enskild krönikör begriper vad som är viktigt att lägga blicken mot. Typ Hanif Balif och inte multinationella företag eller den globala världen. (De sista meningarna är djupt sarkastiska ifall det undgår någon. )

Här kan ni läsa vad Alex tycker om vandalisering av H&M butikerna.

https://www.expressen.se/kronikorer/...f-bali-ljuger/

Jag fattar ärligt inte hur t.ex jag som kan motsäga mig invandringens proportioner och starkt ogillar situationerna politikerna skapat är en jävligare människa än någon som klär på en unge en tröja som ger direkt otrevliga associationer till vad människor gjort mot andra i historien.

Har sagt det många gånger och säger det igen. Den genomsnittliga människan lyser inte av begåvning och när somliga av oss utmanar oss själva och våra brister som tankevurpor är det istället alltid de okunnigaste människorna som pekar finger.

Du skriver otroligt bra.
Citera
2018-01-15, 11:27
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schablonbild
De anhöriga jag har fick bo i Botswana för att inte riskera att mördas under tiden de hade sin arbetsplats i Sydafrika (såvida jag inte minns fel, var som sagt barn kring den här tiden) så jag tycker absolut inte att några klädställningar är en big deal, i sammanhanget. Så för mig låter en vädjan om att inte skada arbetare mot att behöva flytta dem mellan länderna som framsteg. Men nu sitter ju inte jag med ett stort, manligt intellekt på Flashback och läser in en mängd innebörder som inte sägs i saker och ting med en mängd totalt meningslösa uttalanden i alla möjliga ämnen till följd. Jag har åtminstone något du saknar, viss (om än mycket liten och avlägsen som förgången) anknytning till området. Du kan alltid överkomma det genom skriva längre och med bättre kunskapsfält i området utan att som varenda lågbegåvad människa utan faktiska belägg för det de säger, göra påståenden om andra människor som uttalar något emot för att lägga saker på dem.

Jag verkar tycka saker? Utveckla du så förtydligar jag. De arbetade med byggena under en mer kaotisk tid men uppenbarligen klarar H&M sig sämre med att arbeta i landet. Och där omkring tar min kunskap slut i saken (då jag personligen inte haft nära kontakt med majoriteten av mina släktingar på alla håll i mitt släktträd) men jag är knappast själv imponerad över H&Ms tilltag och uppenbarliga bristande kunskaper kring länder, historia eller marknadsföring.
Att du inte förstår?

Det VAR inte bara några nedvälta klädställningar. Hur kan du inte förstå orden vandalisering och plundring?

Kan du förtydliga det?
Citera
2018-01-15, 23:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bluekeeper
Att du inte förstår?

Det VAR inte bara några nedvälta klädställningar. Hur kan du inte förstå orden vandalisering och plundring?

Kan du förtydliga det?
https://m.youtube.com/watch?v=x2C9Y2pOX6o

Det verkar ju vara mycket värre än under apartheid. Vilket fruktansvärt upplopp! Man kan verkligen känna hatet, oron och våldet. Skulle absolut sprungit åt ett annat håll... nä vänta nu jag har nog sett argare människor i det här landet.

Det syns ganska tydligt vad som skett. Man kan se i en annan video en person slå och sparka ner klädställningar. En person och inte stora upplopp. Black Friday i USA verkar mycket aggressivare och farligare med mina mått. Men man kan inte bortse från att företag bör tänka över vad de gör och inte uppvisa sådan nonchalans som H&M gjort.
Senast redigerad av Schablonbild 2018-01-15 kl. 23:18.
Citera
2018-01-15, 23:15
Medlem
Sperssons avatar
.
Tja, om inte vandaliseringen upphör så kommer H&M att stänga butiken.

De som bor i dessa länder bidrar inte direkt till utveckling i sina länder genom att vandalisera de företag som kommer dit.
Citera
2018-01-16, 04:59
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
Tja, om inte vandaliseringen upphör så kommer H&M att stänga butiken.

De som bor i dessa länder bidrar inte direkt till utveckling i sina länder genom att vandalisera de företag som kommer dit.

Så JA, butikerna ska tydligen stängas.

”The backlash has festered beyond the internet. On Saturday, members from the Economic Freedom Fighters—South Africa’s second largest opposition party—protested at H&M stores across the country.

The demonstrations saw people flipping over racks, tackling mannequins, and dumping clothes on the floor.

In order to protect its staff and customers, the brand has decided to temporarily close all H&M locations in South Africa.
Citera
2018-01-16, 15:20
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Så JA, butikerna ska tydligen stängas.

”The backlash has festered beyond the internet. On Saturday, members from the Economic Freedom Fighters—South Africa’s second largest opposition party—protested at H&M stores across the country.

The demonstrations saw people flipping over racks, tackling mannequins, and dumping clothes on the floor.

In order to protect its staff and customers, the brand has decided to temporarily close all H&M locations in South Africa.
Tänk att negrerna överraskar oss i stort sett var dag.

Snart har dom skrämt iväg all civilisation.

Bara att kika på theync.com där dom stenar snattare till döds och bränner småtjuvar levande.

Dom är en schablonbild och en meme över sig själva. Och dom fattar inte ens.
Citera
2018-01-16, 18:58
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluekeeper
Tänk att negrerna överraskar oss i stort sett var dag.

Snart har dom skrämt iväg all civilisation.

Bara att kika på theync.com där dom stenar snattare till döds och bränner småtjuvar levande.

Dom är en schablonbild och en meme över sig själva. Och dom fattar inte ens.

Det är ”Economic Freedom Fighters” som aktiverar sina grupper och piskar upp stämningen i Sydafrika. H&M blir en inrikes politisk bricka.
Citera
2018-01-16, 19:27
Medlem
Bluekeepers avatar
Ja, ekonomisk frihet lär dom antagligen lyckas få. Valutan lär i framtiden bli något liknande snäckskal eller stenar...

Ingen kommer vilja investera i ett land som går kräftgång med stormsteg på väg mot medeltiden.

HM kommer följas av flera företagsdlyttar från RSA...
Citera
2018-01-17, 14:54
Medlem
Insyn5s avatar
Problemet här är att utvecklingstörda sönder curlade white trash kvinnor så enkelt kan sätta ingång ett drev.

H&M är så klart inga rasisiter, ett multinationellt företag kan inte vara rasister, det är liksom inte en eller några personer.

Extremt många personer jobbar med själva reklamen för H&M, man tar hundratals bilder, med en mängd olika tröjor och modeller, sedan sitter människor och sollar bort. Det har helt enkelt blivit en miss.

Kanske fanns det en anledning till att kvinnor fick sin rösträtt instiftat något senare, detta känslomässiga mobb beteende som återfinns hos medelålders white trash kvinnor/godhetsknarkare blir problematiskt för ett civiliserat samhälle.

För att återkomma till H&M och modell-barnet, undra vad morsan hade för förklaring till grabben sin när han inte hitta sin bild som han stolt hade tänkt visa upp i skolan för sin kompisar?

För övrigt tycker jag dock inte att barn ska vara modeller alls.
Citera
2018-01-18, 17:50
Medlem
Många verkar missa att notera att det just är Sydafrika som detta händer i och det är givetvis ingen slump. Landets politik och styrelseskikt agiterar mot vita och att detta då sker just där blir då logiskt.

Sen finns det rent ekonomiska faktorer som kanske förklarar det hela, trots att landet ofta sägs vara det mest utvecklade landet på kontinenten. Landets kreditvärdighet är skräp. Den öppna arbetslösheten är 27% (för att inte tala om ungdomsarbetslösheten). Deras valuta faller jämfört mot dollarn har fallit mot dollarn från 2 ZAD per USD till idag 12.

Flashback gillar att tala om raskrig, om det är något land som kommer uppleva ett raskrig under vår livstid så är Sydafrika definitivt en stark kandidat med tanke på hur vanskött det är.
Senast redigerad av har 2018-01-18 kl. 17:57.
Citera
2018-01-19, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VivreSaVie
Han skämtade inte, han var verkligen lättkränkt. Förstår inte vad du får det där andra ifrån.
Ja, men dåså, vad tokigt.

Det andra är mer en jargong. Har väl fått en släng av Arnstads syndrom, ber så hemskt mycket om ursäkt.
Citera