• 27 893 online
  • 1 152 736 medlemmar
  • 59 632 890 inlägg
2017-04-21, 20:28
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theghostrider
She is about to travel around the world with her show and if we all vote she will come to Stockholm!

here is a video of her mirror box experiment:

https://youtu.be/xTmfbr6cCTU

here is the link to vote on Stagelink, it's very easy:

https://stagelink.com/milo-moire

just wanted to share in case anyone is interested

There is something to vote yes to. Just to see now how the Swedish women's movement will handle that.
Citera
2017-04-21, 20:30
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojkekorv
Sicken toka!

Hade ju dock varit en lustig sak att göra själv i egenskap av hårig, ful och lönnfet man att sätta på sig en spegelkilt och uppmana folk att ta mig på snoppen. Troligtvis hade konstapeln kommit och ajjabajjat mig. Är det pga spegeltingesten som gör det här konst och skiljer det här från ofredande. Kufar man ut sig och kallar sig själv för konstnär så kommer man undan med mycket.

Bra fråga nu verkar boxen vara av sådan konstruktion att du nu bara kan se nakenheten från ett visst och mycket nära håll. Förmodligen då anpassad just för att nu inte åka dit för allehanda lagar. Men möjligen värt ett försök om nu en lönnfet man hade gjort detta hur länge det nu hade varit konst och inte då enbart perverst...
Citera
2017-12-30, 16:33
Medlem
Neinzures avatar
Vad som helst går för "konst" nu. Det här är inget tankeväckande, inget vackert, inget nyskapande. Det enda ord som kan gå för att beskriva detta är "sorgligt".
Citera
2017-12-31, 12:23
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neinzure
Vad som helst går för "konst" nu. Det här är inget tankeväckande, inget vackert, inget nyskapande. Det enda ord som kan gå för att beskriva detta är "sorgligt".
I KIna finns det en kvinnlig konstnärinnan som kallar sig själv för "Huligansparven" (det låter säkert bättee på kinesiska ... ) som gjorde sig känd för något liknande det som TS-kvinnan gjorde.

Men, bara det att kinesiskan "gick hela vägen", så att säga.

Hon, Huligansparven, ville sätta fokus på "arbetsförhållandena" för de prostituerade kvinnor som arbetade med utländska gästarbetare, och dels försöka minska deras börda.

Så, hon tog helt sonika anställning i en av bordellerna.
Och jobbade som prostituerad.

En form av "Wallraffande" konstnärskap med andra ord.
Hon gjorde det INGEN annan av de så "fina" västerländska feministerna någonsin hade nedlåtit sig till att göra.
Hon "sänkte sig själv" till de allra lägstas nivå, för att kunna belysa deras livsvillkor.
Det hade ju aldrig gått annars.
Det hade tex aldrig fått ngt genomslag om hon bara hade intervjuat hororna och torskarna.

Men hon vågade leva som uppgiften krävde.

Det är något Helt Annat än den här kvinnan i TS.
Även om det kanske är så långt en Västerländsk konstnär är beredd att gå.

Tänk om tex Kakan Hermansson hade gjort samma sak som Huligansparven gjorde?
Och alltså tagit anställning i en dansk bordell i Köpenhamn.
Jon hade nog blivit odödlig då, hon hade helgonförklarats av hela svenska etablissemanget
Citera
2018-01-01, 03:01
Medlem
heriks avatar
Tänk att få se Anders Timell delta i detta konstprojekt
Citera
2018-01-14, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arz
Mycket trevlig konst, den Schweiziska konstnären Milo Moire inbjuder allmänheten att vara n del av sitt konstnärliga arbete och tillåter att folk pillar på hennes fitta och smeka hennes bröst och filmar allt.
Jag hade väntat mig en hårig fitta, som det brukar vara i liknande projekt, men mycket trevliga bröst och en fin fitta har hon.

Länk till filmen https://you.tubetitties.com/UV8p-GcvEpU?t=26

Så, vad tycker ni om detta och vilket är er favoritperformance av Milo?

Det där är ju normbrytande på riktigt. Nazisterna, muslimerna och feministerna vill upprätthålla sexualtabuet, men hon vågar säga ifrån och statuera exempel. Heder!
Citera
2018-01-14, 13:33
Medlem
RZLAs avatar
Åhh, ett konstverk helt i min smak, mera sånt! Femisism och kampen för kvinnors sexuella rättigheter är bra när man får klämma dem på tuttarna och pulla deras fittor.
Citera
2018-01-14, 13:52
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Äntligen konst som är tilltalande.

Det här borde göras på flera ställen, och jag är övertygad om att viljan att stödja konsten kommer att öka.
Citera
2018-01-15, 21:40
Medlem
deLuzes avatar
Desperat

(det räcker med ett ord för att summera upp detta verk)
Senast redigerad av deLuze 2018-01-15 kl. 21:49.
Citera
2018-01-18, 12:54
Medlem
Frimurares avatar
Nu är jag förvisso tämligen förtjust i kvinnors per privata delar, men jag tycker ändå att detta är helt sjukt. Om inte detta är att objektifiera sig själv, vad annars är det?

Den moderna konsten är förkastlig och borde förbjudas enligt lag. Eller ja, nu är det ju inte konst, snarare bara något efterblivet påhitt. Jävligt irriterande.
Citera
2018-01-18, 14:10
Medlem
mjukmjukares avatar
Jag tycker att det mest intressanta med detta är att frågan som väcks mest är;
-Vad är konst?

Rekommenderar Ernst Billgrens lilla pocket med samma namn "Vad är konst" och de enkla svar han ger på rena konkreta frågor som skapar frågetecken hos gemene man.
T.ex. ett svar på en fråga runt en film som denna.

´
Citera