• 28 807 online
  • 1 146 120 medlemmar
  • 59 328 361 inlägg
Igår, 23:00
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBase
A, uttryckte mig lite fel där. Menar om alternativa teorier om varför mer.
Sen har jag svårt att tro att mördaren skulle skriva här för att lägga ut dimridåer om det är det du syftar på. Men det är klart. Möjligheten finns ju.

Ok. Du talar mer om förgrundsfaktorer; motiv/ändamål?

Nej att mördaren skulle lägga dimridåer flashback, vilket skulle vara helt kontraproduktivt, ser jag som tämligen osannolikt. Då är det bättre att skriva maskinskrivna brev till pressen där man tar på sig mordet - om det är så att man vill skryta om sin överlägsenhet, och framhäva polisens inkompetens. Något vi inte sett i Sverige, vad jag kan minnas.
Citera
Igår, 23:08
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Jag postade ju en länk till Forskning och Framsteg för ett bra tag sen:
(FB) Liselotte Hylander misstänks mördad under motionsrunda i Ulricehamn 2017-10-24

Ja, det gjorde du ju! Det hade jag missat. Flashback är lärorikt.
Citera
Igår, 23:12
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leorardlake
Konstigt med gåstavarna hur hängde dem med 20m in i skogen
Vad tror vi om det
Ja, höll hon i dom fortfarande? Eller var hittades dom?
Citera
Igår, 23:15
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaBoledanoTook
Min far har inte blivit topsad. Han är i 60-årsåldern och bor inte så jättelångt ifrån. Inte heller min bror i 30-årsåldern har blivit topsad, han bor lite längre ifrån brottsplatsen men ändå centralt i stan. Så vet inte vad de gått efter när de kallat in folk till topsningen.

Det var intressant. Vet du nåra som blviit topsade och vad (om något)skiljer dom från din far och bror?
Citera
Igår, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Det var intressant. Vet du nåra som blviit topsade och vad (om något)skiljer dom från din far och bror?

Jag vet inga andra som blivit topsade heller men de kan ju givetvis ha blivit det utan min vetskap. Jag känner inte så många i min egen ålder (mellan 30-35) som bor kvar i stan, de flesta är utflyttade men ska höra mig lite för.
Citera
Igår, 23:26
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaBoledanoTook
Jag vet inga andra som blivit topsade heller men de kan ju givetvis ha blivit det utan min vetskap. Jag känner inte så många i min egen ålder (mellan 30-35) som bor kvar i stan, de flesta är utflyttade men ska höra mig lite för.

Så bra! Det retar mej att det är så hemligt från polisens sida vad man haft för urvalskriterier för topsning.
Citera
Igår, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Ok. Du talar mer om förgrundsfaktorer; motiv/ändamål?

A precis. Om jag va utredare hade jag i alla fall hållt tråden under uppsikt med jämna mellanrum av just den anledningen. Varför inte liksom?
Citera
Igår, 23:33
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBase
A precis. Om jag va utredare hade jag i alla fall hållt tråden under uppsikt med jämna mellanrum av just den anledningen. Varför inte liksom?

Jag har inga invändningar mot det antagandet. Som sagt, jag missförstod dig om det var det du menade från första början.
Citera
Igår, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Jag har inga invändningar mot det antagandet. Som sagt, jag missförstod dig om det var det du menade från första början.

Yep. Ibland utrycker jag mig nog lite otydligt i text. Nu håller vi tummarna för att polisen snart får ett genombrott i utredningen.
Sov gott
Citera
Idag, 00:00
Medlem
Gud-Runars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leorardlake
Konstigt med gåstavarna hur hängde dem med 20m in i skogen
Vad tror vi om det

Vid Rear Naked Choke kan jag föreställa mig att skidstavsöglan inte släpps utan att all ansträngning koncentreras till att lätta strypgreppet.

Naturligtvis borde alla lära sig att vid angrepp attackera ögonen men tyvärr verkar det vara svårt att få acceptans för.
Citera
Idag, 08:22
Medlem
[quote=Gud-Runar|62946532]Vid Rear Naked Choke kan jag föreställa mig att skidstavsöglan inte släpps utan att all ansträngning koncentreras till att lätta strypgreppet

Visst kan det va så , vänder dem på sig och backar in i skogen när hon stapplar med lättas trycket lite å tvärtom
Känns ändå som att gm borde vara stark
Måste ju vara jävligt lätt å snubbla om du går bakåt vänd in i skogen i den terrängen
Citera
Idag, 08:32
Medlem
Jag tror det är första gången gm ska göra en överfalls våldtäkt och allt går åt fanders hon skulle inte dö
Gm mår riktigt dåligt över detta och kommer inte göra comeback
Han väntar på att polisen ska gripa honom
Jag tror att gms avvikelser i sitt beteende kommer betyda mer än toppsningen
Bara det sås ett frö i nån i hans närhet så är han körd
Att man inte blir lurad då gm blivit innesluten och går å grubblar men han säger att det är kärleksproblem ,jobbet ,skolan osv
Senast redigerad av Leorardlake Idag kl. 08:52.
Citera