Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-17, 21:12
  #2449
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
"Muggnings"greppet kan ha använts för att släpa henne in i skogen men det blev för hårt. Här gäller det att avväga. Lagom tryck ger stoppad blodtillförsel (syns kanske inte vid obduktion?) För hårt tryck kan krossa struphuvudet. Syns vid obduktion.
Undra om man kollat Peter Lundins alibi? Den konstiga ställningen kanske bestod i att hon hade huvudet bak-och-fram?
(Jag vet, jag är född makaber. Rår inte för det.)

Tycker inte du är särskilt makaber. Finns många fiktiva roman författare som är värre. Vi försöker ju precis som polisen luska ut vad som kan ha hänt och hur. Det blir svårt att inte tänka "makabert" då, särskilt med så lite info som finns.
Undrar faktiskt hur noga polisen följer den här tråden för att få input i olika möjliga scenarier.
Sen om Liselotte va avdäckad redan ute i motionsspåret så är det extremt lätt att ta in henne 20m i skogen. Även för en person som är ganska svag fysiskt. Allt man behöver kunna är ett enkelt brandmannagrep. Addera mycket adrenalin påslag på det också så är 20 meter ingenting.
Citera
2018-01-17, 21:56
  #2450
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBase
Tycker inte du är särskilt makaber. Finns många fiktiva roman författare som är värre. Vi försöker ju precis som polisen luska ut vad som kan ha hänt och hur. Det blir svårt att inte tänka "makabert" då, särskilt med så lite info som finns.
Undrar faktiskt hur noga polisen följer den här tråden för att få input i olika möjliga scenarier.
Sen om Liselotte va avdäckad redan ute i motionsspåret så är det extremt lätt att ta in henne 20m i skogen. Även för en person som är ganska svag fysiskt. Allt man behöver kunna är ett enkelt brandmannagrep. Addera mycket adrenalin påslag på det också så är 20 meter ingenting.


Om polisen följer den här tråden är det nog inte av den anledningen. De har, misstänker jag, ganska bra koll på hur mordet gått till tack vare den kriminaltekniska undersökningen? Har det skett genom exempelvis strypning så finns säkerligen tydliga skador på hals, alternativt blodkärlsbristningar i ögon.
Hon hittades inte alltför lång tid efter dödens inträde. Så jag är förhoppningsfull när det kommer till just den biten.

Men om det är så att offer och gärningsman är obekanta med varandra ställer det till det ordentligt. Speciellt om han inte är bosatt i Ulricehamn, utan pendlat från annan ort.
Citera
2018-01-17, 22:34
  #2451
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Om polisen följer den här tråden är det nog inte av den anledningen. De har, misstänker jag, ganska bra koll på hur mordet gått till tack vare den kriminaltekniska undersökningen? Har det skett genom exempelvis strypning så finns säkerligen tydliga skador på hals, alternativt blodkärlsbristningar i ögon.
Hon hittades inte alltför lång tid efter dödens inträde. Så jag är förhoppningsfull när det kommer till just den biten.

Men om det är så att offer och gärningsman är obekanta med varandra ställer det till det ordentligt. Speciellt om han inte är bosatt i Ulricehamn, utan pendlat från annan ort.

A, uttryckte mig lite fel där. Menar om alternativa teorier om varför mer.
Sen har jag svårt att tro att mördaren skulle skriva här för att lägga ut dimridåer om det är det du syftar på. Men det är klart. Möjligheten finns ju.
Citera
2018-01-17, 22:45
  #2452
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Jag ska föröka ta mej tid att kolla nyheterna på TV play från den 30 dec.
Intressant DNA info du gav oss.


Jag postade ju en länk till Forskning och Framsteg för ett bra tag sen:
(FB) Liselotte Hylander misstänks mördad under motionsrunda i Ulricehamn 2017-10-24
Citera
2018-01-17, 22:50
  #2453
Medlem
Konstigt med gåstavarna hur hängde dem med 20m in i skogen
Vad tror vi om det
Citera
2018-01-17, 22:51
  #2454
Medlem
Håller man fortfarande på att topsa dom kallade som anmäler sig frivilligt eller har man även kommit ner på den lilla del som ej vill lämna, ev håller sig borta etc. Är alla dom avbockade? Någon som vet?
__________________
Senast redigerad av Stockholmskisen 2018-01-17 kl. 22:51. Anledning: Fel stavning
Citera
2018-01-17, 22:57
  #2455
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Är inte hela stan topsad snart?

Min far har inte blivit topsad. Han är i 60-årsåldern och bor inte så jättelångt ifrån. Inte heller min bror i 30-årsåldern har blivit topsad, han bor lite längre ifrån brottsplatsen men ändå centralt i stan. Så vet inte vad de gått efter när de kallat in folk till topsningen.
Citera
2018-01-17, 23:00
  #2456
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBase
A, uttryckte mig lite fel där. Menar om alternativa teorier om varför mer.
Sen har jag svårt att tro att mördaren skulle skriva här för att lägga ut dimridåer om det är det du syftar på. Men det är klart. Möjligheten finns ju.

Ok. Du talar mer om förgrundsfaktorer; motiv/ändamål?

Nej att mördaren skulle lägga dimridåer flashback, vilket skulle vara helt kontraproduktivt, ser jag som tämligen osannolikt. Då är det bättre att skriva maskinskrivna brev till pressen där man tar på sig mordet - om det är så att man vill skryta om sin överlägsenhet, och framhäva polisens inkompetens. Något vi inte sett i Sverige, vad jag kan minnas.
Citera
2018-01-17, 23:12
  #2457
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leorardlake
Konstigt med gåstavarna hur hängde dem med 20m in i skogen
Vad tror vi om det
Ja, höll hon i dom fortfarande? Eller var hittades dom?
Citera
2018-01-17, 23:15
  #2458
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaBoledanoTook
Min far har inte blivit topsad. Han är i 60-årsåldern och bor inte så jättelångt ifrån. Inte heller min bror i 30-årsåldern har blivit topsad, han bor lite längre ifrån brottsplatsen men ändå centralt i stan. Så vet inte vad de gått efter när de kallat in folk till topsningen.

Det var intressant. Vet du nåra som blviit topsade och vad (om något)skiljer dom från din far och bror?
Citera
2018-01-17, 23:20
  #2459
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Det var intressant. Vet du nåra som blviit topsade och vad (om något)skiljer dom från din far och bror?

Jag vet inga andra som blivit topsade heller men de kan ju givetvis ha blivit det utan min vetskap. Jag känner inte så många i min egen ålder (mellan 30-35) som bor kvar i stan, de flesta är utflyttade men ska höra mig lite för.
Citera
2018-01-17, 23:26
  #2460
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaBoledanoTook
Jag vet inga andra som blivit topsade heller men de kan ju givetvis ha blivit det utan min vetskap. Jag känner inte så många i min egen ålder (mellan 30-35) som bor kvar i stan, de flesta är utflyttade men ska höra mig lite för.

Så bra! Det retar mej att det är så hemligt från polisens sida vad man haft för urvalskriterier för topsning.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback