• 40 267 online
  • 1 146 808 medlemmar
  • 59 366 209 inlägg
  • 2
  • 3
2018-01-16, 20:41
Medlem
SpYRaLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BettyBamBam
Råkade ut för ett privat, samt ett arbetsrelaterad bakslag idag. Och längre än så höll inte min nedtrappning.

Hade en gammal gömma med syra - Så nu sitter jag med två rejäla glas whisky, 400 ug syra och 4 mg Iktorivil innanför västen.

Jag kommer inte gå till jobbet imorgon.

Trist! Och uppenbart vill du inte vara nykter, när du ursäktar ditt drogande på bakslag. Vet du hur många som tar sig igenom bakslag, utan att ens nämna det för någon? Och här tar du 3 droger, och rätt så rejäla doser av allt. Så att du har någon önskan att sluta, det har du kanske. Men du måste hitta någon inre "peace" med det, och bli ärlig mot dig själv.

Hur skulle 400ug LSD och 4mg Klonazepam hjälpa dina bakslag?
Citera
2018-01-16, 20:52
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Råkade ut för ett privat, samt ett arbetsrelaterad bakslag idag. Och längre än så höll inte min nedtrappning.

Hade en gammal gömma med syra - Så nu sitter jag med två rejäla glas whisky, 400 ug syra och 4 mg Iktorivil innanför västen.

Jag kommer inte gå till jobbet imorgon.
Att du har droger och alkohol hemma visar på att du bara väntat på en anledning att använda igen. Du får ta nya tag när du verkligen bestämt dig.
Citera
2018-01-16, 22:54
Medlem
BettyBamBams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpYRaL
Trist! Och uppenbart vill du inte vara nykter, när du ursäktar ditt drogande på bakslag. Vet du hur många som tar sig igenom bakslag, utan att ens nämna det för någon? Och här tar du 3 droger, och rätt så rejäla doser av allt. Så att du har någon önskan att sluta, det har du kanske. Men du måste hitta någon inre "peace" med det, och bli ärlig mot dig själv.

Hur skulle 400ug LSD och 4mg Klonazepam hjälpa dina bakslag?

Någon inre peace har jag ju uppenbarligen inte funnit än. Men gjorde i alla fall slut på mitt lager av "funny drugs" ikväll, och har ingen som helst önskan efter att fylla på igen.

Hoppas att det här blev den sista påminnelsen. Känner mig ganska värdelös nu.
Citera
2018-01-16, 23:10
Medlem
BettyBamBams avatar
Citat:
Någon inre peace har jag ju uppenbarligen inte funnit än. Men gjorde i alla fall slut på mitt lager av "funny drugs" ikväll, och har ingen som helst önskan efter att fylla på igen.

Iofs. Jag tar ansvar för mina arbetsuppgifter och jag kommer inte skaffa några kids. Ska jag låta mig bli "the drunk uncle"?

Någon ska ju visa hur illa det kan gå också.
Citera
2018-01-17, 00:07
Medlem
SpYRaLs avatar
Citat:

Kan bara säga att när jag ville bli nykter, så spola jag ner mina tabletter, hällde ut Laphroaig/Hennessy/Remy Martinflaskor i vasken, gjorde ny Facebook & Instagram, betalde alla mina skulder till privatpersoner som jag hade, som var drogrelterade.

Prova det.
Citera
2018-01-17, 01:59
Medlem
Buttersss avatar
Citat:

Ingen idé att känna dig värdelös eller dålig på något sätt, känns som att det var ett nödvändigt steg.

Du har redan vunnit på att du insett din problematik med drogerna, resten faller på plats när du verkligen känner att du vill sluta och ofta krävs det ett par bakslag för att bli övertygad, använd det inte som en ursäkt bara.

Fortsätt kämpa & fortsätt vara ärlig, där finns plats till förändring så länge du har livet i behåll.

Må väl
Senast redigerad av Butterss 2018-01-17 kl. 02:02.
Citera
  • 2
  • 3