Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-16, 20:41
  #25
Medlem
SpYRaLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BettyBamBam
Råkade ut för ett privat, samt ett arbetsrelaterad bakslag idag. Och längre än så höll inte min nedtrappning.

Hade en gammal gömma med syra - Så nu sitter jag med två rejäla glas whisky, 400 ug syra och 4 mg Iktorivil innanför västen.

Jag kommer inte gå till jobbet imorgon.

Trist! Och uppenbart vill du inte vara nykter, när du ursäktar ditt drogande på bakslag. Vet du hur många som tar sig igenom bakslag, utan att ens nämna det för någon? Och här tar du 3 droger, och rätt så rejäla doser av allt. Så att du har någon önskan att sluta, det har du kanske. Men du måste hitta någon inre "peace" med det, och bli ärlig mot dig själv.

Hur skulle 400ug LSD och 4mg Klonazepam hjälpa dina bakslag?
Citera
2018-01-16, 20:52
  #26
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BettyBamBam
Råkade ut för ett privat, samt ett arbetsrelaterad bakslag idag. Och längre än så höll inte min nedtrappning.

Hade en gammal gömma med syra - Så nu sitter jag med två rejäla glas whisky, 400 ug syra och 4 mg Iktorivil innanför västen.

Jag kommer inte gå till jobbet imorgon.
Att du har droger och alkohol hemma visar på att du bara väntat på en anledning att använda igen. Du får ta nya tag när du verkligen bestämt dig.
Citera
2018-01-16, 22:54
  #27
Medlem
BettyBamBams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpYRaL
Trist! Och uppenbart vill du inte vara nykter, när du ursäktar ditt drogande på bakslag. Vet du hur många som tar sig igenom bakslag, utan att ens nämna det för någon? Och här tar du 3 droger, och rätt så rejäla doser av allt. Så att du har någon önskan att sluta, det har du kanske. Men du måste hitta någon inre "peace" med det, och bli ärlig mot dig själv.

Hur skulle 400ug LSD och 4mg Klonazepam hjälpa dina bakslag?

Någon inre peace har jag ju uppenbarligen inte funnit än. Men gjorde i alla fall slut på mitt lager av "funny drugs" ikväll, och har ingen som helst önskan efter att fylla på igen.

Hoppas att det här blev den sista påminnelsen. Känner mig ganska värdelös nu.
Citera
2018-01-16, 23:10
  #28
Medlem
BettyBamBams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BettyBamBam
Någon inre peace har jag ju uppenbarligen inte funnit än. Men gjorde i alla fall slut på mitt lager av "funny drugs" ikväll, och har ingen som helst önskan efter att fylla på igen.

Hoppas att det här blev den sista påminnelsen. Känner mig ganska värdelös nu.

Iofs. Jag tar ansvar för mina arbetsuppgifter och jag kommer inte skaffa några kids. Ska jag låta mig bli "the drunk uncle"?

Någon ska ju visa hur illa det kan gå också.
Citera
2018-01-17, 00:07
  #29
Medlem
SpYRaLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BettyBamBam
Någon inre peace har jag ju uppenbarligen inte funnit än. Men gjorde i alla fall slut på mitt lager av "funny drugs" ikväll, och har ingen som helst önskan efter att fylla på igen.

Hoppas att det här blev den sista påminnelsen. Känner mig ganska värdelös nu.

Kan bara säga att när jag ville bli nykter, så spola jag ner mina tabletter, hällde ut Laphroaig/Hennessy/Remy Martinflaskor i vasken, gjorde ny Facebook & Instagram, betalde alla mina skulder till privatpersoner som jag hade, som var drogrelterade.

Prova det.
Citera
2018-01-17, 01:59
  #30
Medlem
Buttersss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BettyBamBam
Någon inre peace har jag ju uppenbarligen inte funnit än. Men gjorde i alla fall slut på mitt lager av "funny drugs" ikväll, och har ingen som helst önskan efter att fylla på igen.

Hoppas att det här blev den sista påminnelsen. Känner mig ganska värdelös nu.

Ingen idé att känna dig värdelös eller dålig på något sätt, känns som att det var ett nödvändigt steg.

Du har redan vunnit på att du insett din problematik med drogerna, resten faller på plats när du verkligen känner att du vill sluta och ofta krävs det ett par bakslag för att bli övertygad, använd det inte som en ursäkt bara.

Fortsätt kämpa & fortsätt vara ärlig, där finns plats till förändring så länge du har livet i behåll.

Må väl
__________________
Senast redigerad av Butterss 2018-01-17 kl. 02:02.
Citera
2018-03-09, 14:50
  #31
Medlem
BettyBamBams avatar
Tar upp den här tråden igen.

Det har inte gått så bra för mig. Istället för ner så har jag gått upp i dos och ligger nu på 3 mg/dygn. Mest för att jag inte brytt mig om något på sistone, druckit alkohol och dämpat mina bakfyllor med doshöjningar.

Jag måste hålla mig borta från alkohol och ta det här på allvar nu.

Besökte en beroendeterapeut tidigare i veckan som jag kommer träffa regelbundet och har skrivit ut Ashtons manual så att jag kan "bocka av" varje trappsteg ner mot noll. Det och att prata med min terapeut om nedtrappningen hoppas jag ska motivera mig att ta mig ur det här.

Helvete vad jag hatar att vara beroende av den här skiten.
__________________
Senast redigerad av BettyBamBam 2018-03-09 kl. 15:07.
Citera
2018-03-09, 17:20
  #32
Medlem
Buttersss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BettyBamBam
Tar upp den här tråden igen.

Det har inte gått så bra för mig. Istället för ner så har jag gått upp i dos och ligger nu på 3 mg/dygn. Mest för att jag inte brytt mig om något på sistone, druckit alkohol och dämpat mina bakfyllor med doshöjningar.

Jag måste hålla mig borta från alkohol och ta det här på allvar nu.

Besökte en beroendeterapeut tidigare i veckan som jag kommer träffa regelbundet och har skrivit ut Ashtons manual så att jag kan "bocka av" varje trappsteg ner mot noll. Det och att prata med min terapeut om nedtrappningen hoppas jag ska motivera mig att ta mig ur det här.

Helvete vad jag hatar att vara beroende av den här skiten.

Det är fullt normalt och så det går till, självsabotage och destruktivitet tills man tittar sig omkring i en tom lägenhet om man har tur och inser att man förlorat. Men det är också så man blir fri, inte för att jag uppmanar dig något och vår allas botten skiljer sig i längd och djup. Klipper du inte alkoholen nu kan det gå riktigt illa, tänk också på att 3 mg inte är särskilt mycket eller speciellt svårt att komma ur, det är om du fortsätter öka dosen det blir en sann horribel mardröm och fruktansvärt mycket värre än så du känner just nu. Fortsätt kämpa istället för alkoholen, den förvärrar hela din situation mer än vad du tror. Som sagt lycka till.
Citera
2018-03-09, 18:13
  #33
Medlem
BettyBamBams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butterss
Det är fullt normalt och så det går till, självsabotage och destruktivitet tills man tittar sig omkring i en tom lägenhet om man har tur och inser att man förlorat. Men det är också så man blir fri, inte för att jag uppmanar dig något och vår allas botten skiljer sig i längd och djup. Klipper du inte alkoholen nu kan det gå riktigt illa, tänk också på att 3 mg inte är särskilt mycket eller speciellt svårt att komma ur, det är om du fortsätter öka dosen det blir en sann horribel mardröm och fruktansvärt mycket värre än så du känner just nu. Fortsätt kämpa istället för alkoholen, den förvärrar hela din situation mer än vad du tror. Som sagt lycka till.

Ja, som du säger. Slutar jag inte nu så sitter jag nog snart i den där tomma lägenheten. I bästa fall.

Har verkligen inte funnit någon njutning, bara bedövning, i de här vardagsfyllorna som dämpats med benso innan läggdags och så fort jag vaknar. Men mitt psykiska allmäntillstånd har däremot blivit allt sämre.
Citera
2018-03-09, 19:30
  #34
Medlem
FabianBengtssons avatar
De är verkligen inte lätt att kliva av klonazepamet, håller själv på efter att dagligen käkat runt 4 mg i ungefär 2 år. Slutade röka cannabis för 10 veckor sedan efter att dagligen rökt större mängder i närmare 15 år tyckte ärligt de va jobbigt som fan med att svettningar och taskig sömn. Men ingenting om man ska jämföra, men det ska man ju såklart inte göra, två helt olika saker.

För att komma till sak, det som funkar för mig va att klippa ikton rakt av och byta ut den mot stess, har funkat bra än så länge. Gick från 4 mg ikto direkt till 20 mg stess uppdelat på två intag om dagen. Vet att det inte motsvarar dosen i klonazepam och jag har en hel del utsättningssymptom som yrsel, svettningar och annat men jag kan sköts jobbet och de hjälper att jag kommit igång med träningen och sköter kosten samt skippar alkoholen helt.

Kämpa på! Kommer långt på vilja och inställning, sen får man ta att man inte är helt 100 ett tag framöver.
Citera
2018-03-09, 20:41
  #35
Medlem
BettyBamBams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FabianBengtsson
De är verkligen inte lätt att kliva av klonazepamet, håller själv på efter att dagligen käkat runt 4 mg i ungefär 2 år. Slutade röka cannabis för 10 veckor sedan efter att dagligen rökt större mängder i närmare 15 år tyckte ärligt de va jobbigt som fan med att svettningar och taskig sömn. Men ingenting om man ska jämföra, men det ska man ju såklart inte göra, två helt olika saker.

För att komma till sak, det som funkar för mig va att klippa ikton rakt av och byta ut den mot stess, har funkat bra än så länge. Gick från 4 mg ikto direkt till 20 mg stess uppdelat på två intag om dagen. Vet att det inte motsvarar dosen i klonazepam och jag har en hel del utsättningssymptom som yrsel, svettningar och annat men jag kan sköts jobbet och de hjälper att jag kommit igång med träningen och sköter kosten samt skippar alkoholen helt.

Kämpa på! Kommer långt på vilja och inställning, sen får man ta att man inte är helt 100 ett tag framöver.

Tack för stöd och råd!

Jag kan fixa Diazepam också, men är lite skraj för den långa halveringstiden där. Men samtidigt är ju den den sista man ska trappa ut på enligt Ashtons manual, så det kanske är en bra idé att trappa ut delvis med Diazepam? På slutet ska jag nog göra det.

Och du, vi fixar det här och blir fria från piller!
Citera
2018-03-09, 22:45
  #36
Medlem
FabianBengtssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BettyBamBam
Tack för stöd och råd!

Jag kan fixa Diazepam också, men är lite skraj för den långa halveringstiden där. Men samtidigt är ju den den sista man ska trappa ut på enligt Ashtons manual, så det kanske är en bra idé att trappa ut delvis med Diazepam? På slutet ska jag nog göra det.

Och du, vi fixar det här och blir fria från piller!

För mig personligen vet jag att det är betydligt mkt lättare att gå av diazepam än klonazepam, har gjort det flera gånger utan större bekymmer, fördelarna med diaz är ju lite den lååånga halveringstiden.

Sen ska du nog inte stirra dig helt blind på Ashtons manual, är ju väldigt individuellt hur vi reagerar på benz och utsättning. Får helt enkelt känna sig fram lite.

Kommer gå kanon. 👌
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback