Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-10, 22:14
  #109
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonofjax
Farsan tycker man ska lösa problem inom familjen. Hans egna ord "Du är en vuxen man,sljunk dig inte till samhället,du klarar det själv".
Men nu gör jag inte det,fixar det.
Jag jan inte fatta hur farsan fixar ta en lina då och då och sköta jobb och familj.

Hatar och älskar min far,men va fan. T.o.m när jag blev anhållen börja han snacka om affärrer och gav mig en lina när jag blev frisläppt.

Han på soc har fixat en plats åt mig,nånstans i blekinge. Jag har inte sagt det till farsan,han märker endå inget.

Tack för stöd!

Väck i huvet nu.
Får önska dig lycka till på din viktigaste resa i livet. Det kommer bli jävligt jobbigt, men det ska du klara!
Citera
2018-01-10, 23:48
  #110
Medlem
Klotas avatar
Bra att du bestämt dig för att komma iväg. Är jobbigast i början såklart, även efter att den fysiska abstinensen har lagt sig och du ska ta hand om allt det andra ett tag, och då är det bra med stöd till hands. Lycka till, ge det en chans och stanna kvar även när Missbrukaren vill att du ska dra.
Citera
2018-01-11, 17:52
  #111
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonofjax
Dra åt helvete ner era s.k,a råd.
Varför frågar du då? Jag var nykter och drogfri i 7 år så jag vet vad jag pratar om. Känner du någon missbrukare som dricker alkohol men slutat helt med droger kan du ju fråga honom vad hemligheten är för jag har aldrig hört talas om det.
Citera
2018-01-12, 19:28
  #112
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapuff
Varför frågar du då? Jag var nykter och drogfri i 7 år så jag vet vad jag pratar om. Känner du någon missbrukare som dricker alkohol men slutat helt med droger kan du ju fråga honom vad hemligheten är för jag har aldrig hört talas om det.

Jag har inte frågat,jag skrev att jag sen kunde ta nån öl efter jobbet. Alkoholen är inte nått problem för mig.
Men du kanske har rätt.
Citera
2018-01-15, 20:26
  #113
Medlem
Okej,nu är läget ganska dålit. Sitter hos farsan och berättat att jag ska ta in på behandlingshem.
Han blev arg som fan och allt blev bråk. Han slog inte mig men han slog sin kvinna. (dom yngsta barnen blir livrädda)
Jag är så jävla svag i kroppen,orkar inte slå. Kan inte slå min farsa vad han gör.
Blev lite konstigt text. Rädd och känner att jag inte kan orsaka sånt här om jag blir på behandling.
Citera
2018-01-15, 21:12
  #114
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonofjax
Okej,nu är läget ganska dålit. Sitter hos farsan och berättat att jag ska ta in på behandlingshem.
Han blev arg som fan och allt blev bråk. Han slog inte mig men han slog sin kvinna. (dom yngsta barnen blir livrädda)
Jag är så jävla svag i kroppen,orkar inte slå. Kan inte slå min farsa vad han gör.
Blev lite konstigt text. Rädd och känner att jag inte kan orsaka sånt här om jag blir på behandling.
Håll dig ifrån din pappa han verkar lite knäpp, minst sagt. Det är ditt liv du ska leva och du ska göra det på dina villkor.

Ett liv i drogmissbruk som du inte kan kontrollera är som du märkt inget liv, slutar i misär. Kör ditt eget race från nu och skit i farsan, han får väl tycka vad han vill.
Citera
2018-01-15, 21:52
  #115
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonofjax
Okej,nu är läget ganska dålit. Sitter hos farsan och berättat att jag ska ta in på behandlingshem.
Han blev arg som fan och allt blev bråk. Han slog inte mig men han slog sin kvinna. (dom yngsta barnen blir livrädda)
Jag är så jävla svag i kroppen,orkar inte slå. Kan inte slå min farsa vad han gör.
Blev lite konstigt text. Rädd och känner att jag inte kan orsaka sånt här om jag blir på behandling.

Säg inget mer till honom! Eller låtsas att du ändrat dig och lämna ett meddelande när du åker till behandlingen. Han är verkligen ingen förebild, så varför skulle du vilja ta emot råd av honom?
Citera
2018-01-16, 19:36
  #116
Medlem
Farsan ringde tidigare idag och bad om ursäkt för vad han gjorde. Han ville komma hem till mig och prata om behandligshem för han sa han kunde hjälpa mig istället.
Jag sa att jag inte hade tid för jag vet hur det skulle bli. Han skulle bjuda på en lina och prata bort mina tankar på behandling.

Jag ska inte prata med han mer,jag är inställd på att åka.

Hoppas bara att jag klarar det.
Citera
2018-01-16, 19:52
  #117
Medlem
PlanetCaravans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonofjax
Farsan ringde tidigare idag och bad om ursäkt för vad han gjorde. Han ville komma hem till mig och prata om behandligshem för han sa han kunde hjälpa mig istället.
Jag sa att jag inte hade tid för jag vet hur det skulle bli. Han skulle bjuda på en lina och prata bort mina tankar på behandling.

Jag ska inte prata med han mer,jag är inställd på att åka.

Hoppas bara att jag klarar det.

När tog du tram senast då?
Citera
2018-01-16, 21:00
  #118
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlanetCaravan
När tog du tram senast då?

Ett par timmar sen. Varför tror du jag behöver behandlingshem?
Citera
2018-01-16, 21:06
  #119
Medlem
PlanetCaravans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonofjax
Ett par timmar sen. Varför tror du jag behöver behandlingshem?

Jag har ingen aning om ifall du behöver behandlingshem eller inte. Låter ju nästan som att din farsa hedersmördar dig, rent psykiskt..
Citera
2018-02-07, 22:34
  #120
Avstängd
Först vill jag bara säga att jag önskar dig all lycka i din framtid! Jag är också i ett missbruk nu men jag håller på att sluta. Min drog är tabletter och jag håller på att sluta med dom nu. Det går hur bra som helst!
Tråkigt med din pappa 😔
Men jag tror på dig!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback