Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Om jag inte har fel för mig så får jurymedlemmarna inte alls ta del av förundersökningen. De ska lyssna på vad som sägs i rättegången, vilka bevis som finns osv. Det är advokater och åklagare som har förundersökningen i sin hand. Kanske det är därför som Danmark inte släpper sina FUP:ar - för att inte juryn ska kunna ta del av hela undersökningen på förhand eller bilda sig en egen klar uppfattning innan rättegången.
Fast jag kan ju helt klart ha fel.
Är det så? Det måste vi ta reda på. Diva kanske vet förresten? Personligen skulle jag tycka att det kändes osäkert att sitta i en jury och ha så mycket makt över en människas liv, om jag inte hade fått del av precis allt material som faktiskt finns. Vad undanhålls mig liksom, och av vem och varför..?
Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Jag håller med dig. Ett kryp som han skall överhuvudtaget inte ha nån uppmärksamhet efter rättegången. Lås in honom och låt honom fraternisera med de allra grövsta brottslingarna som även de sitter på särskilt fängelse utanför Köpenhamn. Förhoppningsvis blir han ihjälslagen efter några år av våldtäkter bakifrån.
Citat:
Ursprungligen postat av
T.S Garp
Det får vi verkligen hoppas. Jag blir våldsamt upprörd när jag ser Madsens nuna i dagspressen. Det där lilla kräket... Han förtjänar inget annat än bli inlåst och misshandlad fysiskt och psykiskt för resten av hans patetiska liv.
Ni som önskar sådant här är ju lika onda som M (om det han anklagas för stämmer), men det fattar ni inte själva. Ni
kände ju inte ens KW!