2018-01-16, 14:32
Medlem
Soterns avatar
Undrar hur långt detta fallet hade kommit om den skulle utredas av svensk polis? De hade fan inte ens hittat ubåten om så tornet hade stuckit upp.
Vi borde ta in danska poliser till Sverige så de svenska poliserna fick lära sig lite hur en polisutredning ska göras.
Citera
2018-01-16, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nåja, än är det inte slut. Åklagaren måste bevisa sina anklagelser också, bortom allt rimligt tvivel! Och efterom det kommer att bli ett jurymål, så har M stora möjlighet att tala direkt till dem och charma dem! Särskilt om det sitter kvinnor där också, och det lär det ju göra.
!
Det kommer inte bli lätt att charma någon i juryn. Alla är förfasade över hans brott och ser honom som det kryp han de facto är. De ser en bestialisk mördare som skar huvudet av en levande människa. Visserligen skall de vara objektiva, men det går nog inte att hitta en objektiv jurymedlem i Danmark när det gäller det här fallet. Du är nog den enda som blir charmad av Madsen.
Citera
2018-01-16, 14:33
Medlem
Citat:
Nåja, än är det inte slut. Åklagaren måste bevisa sina anklagelser också, bortom allt rimligt tvivel! Och efterom det kommer att bli ett jurymål, så har M stora möjlighet att tala direkt till dem och charma dem! Särskilt om det sitter kvinnor där också, och det lär det ju göra.

Ja, det är fullkomligt meningslöst att läsa svenska tidningar, när det gäller saker som händer i andra länder. Jag förstår inte ens varför folk gör det.

Det kan han ju ha gjort efter döden, precis som med de andra kroppsdelarna. Tänk, lite, tänk!

Det heter INTE "bortom allt rimligt tvivel", det heter "bortom rimligt tvivel"!

Vem i hela världen blir charmad av den där typen? Sen har jurymedlemmarna 1 röst var = 6 röster och de 3 domarna 2 röster var.
Citera
2018-01-16, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Det heter INTE "bortom allt rimligt tvivel", det heter "bortom rimligt tvivel"!

Vem i hela världen blir charmad av den där typen? Sen har jurymedlemmarna 1 röst var = 6 röster och de 3 domarna 2 röster var.
Det blir tolv röster i så fall, som kommer fälla honom. Ingen lär rösta emot fällande dom.
Citera
2018-01-16, 14:36
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om jag inte har fel för mig så får jurymedlemmarna inte alls ta del av förundersökningen. De ska lyssna på vad som sägs i rättegången, vilka bevis som finns osv. Det är advokater och åklagare som har förundersökningen i sin hand. Kanske det är därför som Danmark inte släpper sina FUP:ar - för att inte juryn ska kunna ta del av hela undersökningen på förhand eller bilda sig en egen klar uppfattning innan rättegången.

Fast jag kan ju helt klart ha fel.

Är det så? Det måste vi ta reda på. Diva kanske vet förresten? Personligen skulle jag tycka att det kändes osäkert att sitta i en jury och ha så mycket makt över en människas liv, om jag inte hade fått del av precis allt material som faktiskt finns. Vad undanhålls mig liksom, och av vem och varför..?

Citat:
Jag håller med dig. Ett kryp som han skall överhuvudtaget inte ha nån uppmärksamhet efter rättegången. Lås in honom och låt honom fraternisera med de allra grövsta brottslingarna som även de sitter på särskilt fängelse utanför Köpenhamn. Förhoppningsvis blir han ihjälslagen efter några år av våldtäkter bakifrån.

Citat:
Ursprungligen postat av T.S Garp
Det får vi verkligen hoppas. Jag blir våldsamt upprörd när jag ser Madsens nuna i dagspressen. Det där lilla kräket... Han förtjänar inget annat än bli inlåst och misshandlad fysiskt och psykiskt för resten av hans patetiska liv.

Ni som önskar sådant här är ju lika onda som M (om det han anklagas för stämmer), men det fattar ni inte själva. Ni kände ju inte ens KW!
Citera
2018-01-16, 14:36
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Det blir tolv röster i så fall, som kommer fälla honom. Ingen lär rösta emot fällande dom.

Hur vet du det?
Citera
2018-01-16, 14:37
Medlem
Soterns avatar
Har de livstid i Danmark? För det är väl det enda rimliga.
Citera
2018-01-16, 14:38
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Undrar hur långt detta fallet hade kommit om den skulle utredas av svensk polis? De hade fan inte ens hittat ubåten om så tornet hade stuckit upp.
Vi borde ta in danska poliser till Sverige så de svenska poliserna fick lära sig lite hur en polisutredning ska göras.

Det värsta är att jag tror att du har rätt...
Citera
2018-01-16, 14:40
Medlem
Citat:
Hur vet du det?
Därför att han är skyldig till överlagt mord, sexuella övergrepp samt griftefridsbrott.
Citera
2018-01-16, 14:44
Medlem
Citat:
Hur vet du det?

Vem skulle va så korkad att rösta emot?
Citera
2018-01-16, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Har de livstid i Danmark? För det är väl det enda rimliga.

Ja, men man kommer vanligvis ut efter 14 år.
Citera
2018-01-16, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hackertyp0
Ja, men man kommer vanligvis ut efter 14 år.
Jag tror de kommer yrka förvaring. Då omprövas beslutet vartannat år, om jag minns rätt. Han kommer vara ute när han är 85+.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in