Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-14, 21:20
  #61
Medlem
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Paradoxal
Det lär vi nog aldrig få veta. Inte vem/vilka GM är heller. Tänk för 30 år sedan, då kunde tidningarna skriva om ett mord i flera månader. Nu verkar det vara så många mord att det snarare verkar som det mörkas för att hålla allmänheten lugn.
Jo det är fel det att den koden de kallar det gäller för brot av invandrare typnåt sånt och att det strider mot vår lag att vi inte får ta del av vad som händer i vårt land . hindras från att veta .
skulle gärna vilja peta på det juridiska att man blir illa behandlad och så av polisen då man är utsatt för brott av invandrare .kanske lite off men sant .
jag har sett samma som dig att vissa mord verkar bara struntas i tystas ner . jag bor i Stockholm runt har det varit flera mord hittade mördade men inget står i media mer än de skjutningar som är i rinkeby tensta .tänkte på det idag det va två i Rissne tex under 2017 och några till såna fall det bara hörs ingenting mer än att de hittats mördade tidningarna är dåliga på följa upp mord . ett mord det lotta som blev ihjälslagen det stod så stora rubriker om det . men om Anna Books jävla bantning skönhetsoperationer står det .
fö samma fenomen orkan i Mexiko dödar 65 personer står en gång lite om det samma orkan närmar sig USA och en person dör av fallande träd ,det står live fem dagar och hela förstasidan tre dygn .
Vad jag vill säga är att människovärdet som Svensk media speglar är det där vissa människor länder är skit samma med .så är det med mord med i Sverige en annan kvinna än lotta blev mördad i vällingby av sitt ex men hon pratar man inte om .
varför pratar de inte om detta tro bygga upp acceptansen gäng uppgörelser låta attityden skit i det du växa .
somliga tror ju de är värda mer än andra trött på både expressen Aftonbladet trött på dessa blattar med sina jävla ideer med .
Citera
2018-01-15, 22:08
  #62
Medlem
Någon som hört något mer eller kan vi avskriva detta till mängden av alla andra mord polisen inte vill (?) lösa...?
Citera
2018-01-15, 22:15
  #63
Medlem
megacoolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paradoxal
Någon som hört något mer eller kan vi avskriva detta till mängden av alla andra mord polisen inte vill (?) lösa...?

Kan ju vara ett fall av självsanering. Då kanske polisen låter det passera utan större ansträngningar för att hitta gärningsmännen.

Tänkte kolla Veckans Brott i morgon. Kanske de tar upp det där
Citera
2018-01-16, 14:24
  #64
Medlem
Identiteten på BO är fortfarande inte formellt bekräftad, enligt polisen.
Måste väl tolkas som att BO inte var från Sverige och inte bosatt i Sverige.
Citera
2018-01-20, 13:28
  #65
Medlem
fernebos avatar
Polisen låter verkligen inte särskilt engagerade eller intresserade. Man får nog förmoda att en bidragande orsak till det är att det handlar en kriminell utlänning. Ingen anhörig som bryr sig heller. Såna fall hamnar nog väldigt långt ned på prioriteringslistan. Sådant har Sverige blivit..

Citat:
Mordoffret fortfarande inte identifierat

Enligt uppgifter till GP blev mannen skjuten till döds. Snart två veckor efter mordet har polisen fortfarande ingen gripen eller misstänkt.

– Det finns många som har berättat både ditt och datt, säger polischefen Cecilia Bergsten.

http://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsv...erat-1.5074706
Citera
2018-01-22, 22:58
  #66
Medlem
Det är inte utlänning som är BO.
Citera
2018-01-22, 23:48
  #67
Medlem
megacoolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paradoxal
Det är inte utlänning som är BO.

Vem är då BO?
Citera
2018-01-23, 00:01
  #68
Avstängd
scips avatar
Är fyndplatsen av liket i närheten av den gamla skidanläggningen där dom haft flyktingar och någon form av behandlingshem?
Citera
2018-01-24, 07:09
  #69
Medlem
Sebzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paradoxal
Det är inte utlänning som är BO.

Hur kan du vara så säker?
Citera
2018-01-24, 15:26
  #70
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebzor
Hur kan du vara så säker?

Jag bara vet det. Vet även att polisen aldrig lär gå ut med identitet på BO och jag betvivlar starkt att någon GM kommer hittas och gripas för detta mordet. Sådan är detta landet nu för tiden, tyvärr.
Citera
2018-01-24, 15:39
  #71
Medlem
Varför är det så ?
Citera
2018-01-24, 21:18
  #72
Medlem
Sebzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paradoxal
Jag bara vet det. Vet även att polisen aldrig lär gå ut med identitet på BO och jag betvivlar starkt att någon GM kommer hittas och gripas för detta mordet. Sådan är detta landet nu för tiden, tyvärr.

Vad har du för grund till att hävda att det inte är en utlänning?
Är det en svensk som dött hade det ju varit värre
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback