2018-01-15, 20:10
Medlem
Barbara Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Någon i bandet sade senare att de hade haft planer på att göra comeback i slutet av 80-talet. Hade de gjort en ny platta och en världsturné 1989 så hade det förmodligen blivit en framgång, men de avstod alltså.

Ja de hade några låtar på lut där efter The Visitors, de ville bara få göra sina respektive soloprojekt först."I am the city" borde definitivt ha varit en singel nån gång under 80-talet.

Och en platta i slutet av 80-talet hade varit fantastiskt! Då hade de varit redo för uppsvinget i början på 90-talet... Nåväl, man får väl lov att drömma och filosofera kring "tänk om"?
Citera
2018-04-27, 13:13
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbara Ann
Ja de hade några låtar på lut där efter The Visitors, de ville bara få göra sina respektive soloprojekt först."I am the city" borde definitivt ha varit en singel nån gång under 80-talet.

Och en platta i slutet av 80-talet hade varit fantastiskt! Då hade de varit redo för uppsvinget i början på 90-talet... Nåväl, man får väl lov att drömma och filosofera kring "tänk om"?

Kanske behöver du inte drömma mer?

https://www.dn.se/kultur-noje/abba-aterforenas/
Citera
2018-04-27, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian

Vilken glädjande nyhet för oss som växte upp under deras storhetstid.

Skall bli roligt att höra deras nya musik och har man tur så kanske det kommer en konsert också framöver.
Citera
2018-04-27, 13:56
Medlem
ABBA återförenas!!!

Som rubriken lyder så återförenas ABBA och släpper nytt material.

Så vad tror ni, kommer det bli flipp eller flopp?

https://www.expressen.se/noje/abba-aterforenade-spelat-in-ny-musik/
Citera
2018-04-27, 13:59
Medlem
Hirvis avatar
Spännande! Hoppas verkligen det blir bra. Vore tråkigt med något helt meningslöst. Ge oss en hit
Citera
2018-04-27, 14:05
Medlem
SavageBreakers avatar
Flopp.
Citera
2018-04-27, 14:08
Medlem
Dimpens avatar
Nor det blir lite av nyhetens behag. Först flip och sen flopp. Med andra ord - flipflopp.
Citera
2018-04-27, 14:09
Medlem
jay.simpsons avatar
Musiken förändras publiken dör ut gissar på flopp. Hur många unga idag känner egentligen till och lyssnar på ABBA?
Citera
2018-04-27, 14:16
Medlem
Underbart! Någonstans inom mig har jag känt på mig att det en dag skulle bli en återförening, så detta var en kul nyhet.
Och har de någonsin gjort något dåligt? Nej.
Men jag tror ändå det blir något mittemellan, som kanske en flpp?
De är så pass stora också att skulle det bli en katastrof så är ändå återföreningen i sig en succé- världen kommer med andra ord att förlåta dem.
Men jag tror på detta, det blir nog bra.
Citera
2018-04-27, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jay.simpson
Musiken förändras publiken dör ut gissar på flopp. Hur många unga idag känner egentligen till och lyssnar på ABBA?

Men de riktar sig ju knappast mot unga. Även sådana som mina föräldrar som är ca 70 år och var stora Abba-fans när det begav sig lyssnar också på musik, har Spotify och går på konserter.

Jag tror inte det blir nån internationell megahit men säkert en framgång i alla fall. Björn och Benny är två mycket begåvade låtskapare.
Citera
2018-04-27, 14:20
Medlem
Analretendents avatar
Tror att det blir en lyckad historia, om än kortvarig. De kommer kanske ha 1-2 låtar som spelas på radio, men deras musik kommer att sälja och streamas med goda siffror. Målgruppen är inte dagens tonåringar utan de som lyssnade på ABBA när de var som störst.
Citera
2018-04-27, 14:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Troian

Verkligen en rolig nyhet!

Jag hade faktiskt inte förväntat mig ny musik trots deras "återförening". Tyvärr står det inte när låtarna släpps, förutom den ena som ska framföras på BBC. Kan vi rentav hoppas på ett nytt album?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in