Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-03, 19:55
  #133
Medlem
yooiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Undra hur den kära Lasse hade vart i ett Tutto Baluttoavsnitt för övrigt. En av de största gästerna hittills om du frågar mig om det blir av men undrar hur löst Lagerbäck hade lossnat på slipsknuten och slappnat av a la Ranegie..
Lagerbäck eller Janne Andersson inför VM är drömgäster.
Citera
2018-01-03, 20:10
  #134
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
För första gången blev även jag lite trött på Nivas överdrifter. Ett orealistiskt gnällande är vad det är. För några år sen sa han att Barcelona och Real Madrid skulle spela i VARJE cl-final de kommande 10 åren. Sen dess har Atletico varit i fler finaler än Barcelona. Nu drar typ City och PSG ifrån och det är helt OMÖJLIGT att konkurrera med dem. Om 5 år förvånar det inte mig om han säger att Inters kinesmiljoner har KROSSAT hela serie a och det är helt OMÖJLIGt att konkurrera med Inter.

Enig. Visst att det finns en generell trend åt det håll han beskriver men han är väl drastisk och bombastisk tycker jag. Det känns fortfarande som att vi står rätt långt ifrån en superliga till exempel - på honom låter det som att den står runt husknuten.
Citera
2018-01-03, 23:28
  #135
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Enig. Visst att det finns en generell trend åt det håll han beskriver men han är väl drastisk och bombastisk tycker jag. Det känns fortfarande som att vi står rätt långt ifrån en superliga till exempel - på honom låter det som att den står runt husknuten.
Jag vet inte ens om jag förstår vad han menar. Om man för 10 år sen hade utsett de stratosfäriskt gigantiskt överjordiska superklubbarna 2017, hade man inte gissat helt fel då? Hade man trott att Juventus, Psg,Atletico, Man City skulle vara där. Eller ens Bayern Munchen? Hade man inte trott på lag som Arsenal, Milan, Inter istället? Arsenal med sin nya häftiga emirates med lougebiljetter som drog in mer än hela highbury. Och var inte Lazio ett sånt lag som skulle skapa en superliga tillsammans med Valencia runt år 2000? Jag förstår inte vad som gör det så mycket mer stängt,omöjligt och förutägbart nu. Snarare är det så att alla vill in på den globala fotbollsmarknaden och när vissa lag redan redan är uppköpta får man hitta andra. Kanske blir Aston Villa englands bästa lag om 10 år med indiska miljardärer eller Roma exploderar fullständigt med sin amerikanska franchise-kunskap från stora läskiga USA som är helt OMÖJLIGA att stå emot. Eller varför inte att ryska ligan får ett uppsving efter hemma vm och med en otäck statsunderstödd talangapparat som drillar sina spelare till maskiner tillsammans med stora skattelättnader för klubblagen.

De senaste 10-15 åren har väl snarare visat att lite vad fan som helst kan hända och nya uppstickare kommer hela tiden.
__________________
Senast redigerad av sebastian_ 2018-01-03 kl. 23:40.
Citera
2018-01-04, 08:45
  #136
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
För första gången blev även jag lite trött på Nivas överdrifter. Ett orealistiskt gnällande är vad det är. För några år sen sa han att Barcelona och Real Madrid skulle spela i VARJE cl-final de kommande 10 åren. Sen dess har Atletico varit i fler finaler än Barcelona. Nu drar typ City och PSG ifrån och det är helt OMÖJLIGT att konkurrera med dem. Om 5 år förvånar det inte mig om han säger att Inters kinesmiljoner har KROSSAT hela serie a och det är helt OMÖJLIGt att konkurrera med Inter.
Måste säga att jag håller med. Jag tycker inte ens Niva har rätt i det han säger, och då är jag långt i från lika fotbollskunnig som honom.
Men på senare år känns det ju som att konkurrensen har ökat. Att det aldrig är säkert vilka som vinner dom stora ligorna.
Visst PSG vann ligan redan i Mars under Zlatans sista år. Visst, City ser ut att ta en säker ligaseger i år.
Men Monaco vann ligan förra året. Leicester vann ligan för två år sedan.
Åren dessförinnan prenumererade Lyon på ligatitlarna. Samma sak med United, ish.

Det känns snarare som att det händer mer
nu för tiden än för en kanske tio år sedan.
Det känns som att det svänger bra mycket mer nuförtiden än förr.
När jag var yngre hade jag aldrig hört talats om Borussia Dortmund, Atletico Madrid eller för den delen Leicester.
Det var såna där lag man liksom valde på skoj på FIFA.

Liverpool, Inter, Milan, Roma, Arsenal var ju såna där lag man alltid räknade med skulle komma till CL och slåss om slutspelsplatserna. Men det har ju inte hänt på ett bra jävla tag tex.
Man har till och med kommit till den punkten att man tänker "ajuste, Milan och Inter var är dom?"
Kan bero på att jag inte följer Serie-A - men ändå. Det är inte dom lagen jag väljer på FIFA precis. Visst, FIFA är ett spel och inte verkligheten. Men att man inte ens tänker på att välja dom säger ju någonting. För fem år sen var dom givna.

Så nej, Niva var lite väl överdriven här.
Det känns ärligt talat mer öppet än någonsin tycker jag. Som sagt, det KÄNNS så. Statistiken kanske är en annan.
__________________
Senast redigerad av frantik 2018-01-04 kl. 08:49.
Citera
2018-01-04, 09:09
  #137
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Måste säga att jag håller med. Jag tycker inte ens Niva har rätt i det han säger, och då är jag långt i från lika fotbollskunnig som honom.
Men på senare år känns det ju som att konkurrensen har ökat. Att det aldrig är säkert vilka som vinner dom stora ligorna.
Visst PSG vann ligan redan i Mars under Zlatans sista år. Visst, City ser ut att ta en säker ligaseger i år.
Men Monaco vann ligan förra året. Leicester vann ligan för två år sedan.
Åren dessförinnan prenumererade Lyon på ligatitlarna. Samma sak med United, ish.

Det känns snarare som att det händer mer
nu för tiden än för en kanske tio år sedan.
Det känns som att det svänger bra mycket mer nuförtiden än förr.
När jag var yngre hade jag aldrig hört talats om Borussia Dortmund, Atletico Madrid eller för den delen Leicester.
Det var såna där lag man liksom valde på skoj på FIFA.

Liverpool, Inter, Milan, Roma, Arsenal var ju såna där lag man alltid räknade med skulle komma till CL och slåss om slutspelsplatserna. Men det har ju inte hänt på ett bra jävla tag tex.
Man har till och med kommit till den punkten att man tänker "ajuste, Milan och Inter var är dom?"
Kan bero på att jag inte följer Serie-A - men ändå. Det är inte dom lagen jag väljer på FIFA precis. Visst, FIFA är ett spel och inte verkligheten. Men att man inte ens tänker på att välja dom säger ju någonting. För fem år sen var dom givna.

Så nej, Niva var lite väl överdriven här.
Det känns ärligt talat mer öppet än någonsin tycker jag. Som sagt, det KÄNNS så. Statistiken kanske är en annan.
Jag håller med. Jag tycker även det finns en styrkebalans mellan de 4 stora ligorna de senaste åren som jag inte har sett innan. Ingen liga som är stratosfäriskt överlägen .

Spanska ligan: Överlägset resultatmässigt de senaste 5 åren. Men har störst problem ekonomiskt

Italienska ligan: Börjar genom Juventus att nå till finalerna igen. Alla topplag har fyllt på med ägare som har investerat. Publiksnittet och entusiasmen går upp. Omsättnigen ökar, inte bara för Juventus,utan för 4-5 andra storlagen

Premier league: Resultaten har gått uselt, men är klart rikast och i år visar de att resultaten är på väg tillbaka.

Bundesliga: Under en femårsperiod har resultaten varit bra, de senaste 2-3 inte särskilt. Men har en en klart högre omsättning än spanien och Italien och har allt runtomkring på plats med arenor och publiksnitt.

Om man jämför med 10 år sen så var serie a riktigt under isen och tyska ligans arbete hade inte gett frukt än. Då var känslan snarare att premier league skulle dra ifrån fullständigt. Så även liga vs liga aspekten är mer balanserad i dagsläget. Det finns ingen liga som helt håller på att gå under där de 1-2 största lagen borde pusha för en superliga.
Citera
2018-01-13, 00:57
  #138
Medlem
snillet_1s avatar
Tycker faktiskt Gusten återkommande visar rätt dålig pejl på den allsvenska supporterkulturen. Han håller ju inte på något lag - enligt egen utsago - och leker därmed neutral men gulaschen idag var rätt misslyckad. Det är ju ingen, möjligen ett par dårar, som tror att MFF på allvar odlar en "pedofilkultur".

Det är gnabb. En chans att köra in armbågen i revbenet på en konkurrent. Lustigt att Wilbacher som egentligen följer ligan mindre noggrant hade bättre koll där.
__________________
Senast redigerad av snillet_1 2018-01-13 kl. 01:00.
Citera
2018-01-13, 01:05
  #139
Medlem
onzycs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Tycker faktiskt Gusten återkommande visar rätt dålig pejl på den allsvenska supporterkulturen. Han håller ju inte på något lag - enligt egen utsago - och leker därmed neutral men gulaschen idag var rätt misslyckad. Det är ju ingen, möjligen ett par dårar, som tror att MFF på allvar odlar en "pedofilkultur".

Det är gnabb. En chans att köra in armbågen i revbenet på en konkurrent. Lustigt att Wilbacher som egentligen följer ligan mindre noggrant hade bättre koll där.

Fast Wilbacher följer väl allsvenskan oerhört noggrant. Han är ju otrolig gnagare och har bra koll på supporterkultur och allsvenskan rent generellt.
Citera
2018-01-13, 01:07
  #140
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onzyc
Fast Wilbacher följer väl allsvenskan oerhört noggrant. Han är ju otrolig gnagare och har bra koll på supporterkultur och allsvenskan rent generellt.

Nej, det gör han inte. Han har ju gång på gång understrukit - under poddens historia - att det är först på senare tid som han har en bredare koll på serien. AIK, visst, men inte ligan som sådan.
Citera
2018-01-14, 16:10
  #141
Medlem
simonvps avatar
Inte lyssnat senaste podden, men ser att Wilbacher nämner att Gusten spelade in avsnittet med 6 bärs i kroppen. Eller är det kanske kommande avsnitt han pratar om? Känns spontant inte som en bra idé. De körde väl en fyllepodd i Calciomania som var direkt jobbig att lyssna på.
Citera
2018-01-15, 10:41
  #142
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Inte lyssnat senaste podden, men ser att Wilbacher nämner att Gusten spelade in avsnittet med 6 bärs i kroppen. Eller är det kanske kommande avsnitt han pratar om? Känns spontant inte som en bra idé. De körde väl en fyllepodd i Calciomania som var direkt jobbig att lyssna på.

Gusten är en sådan där enerverande person som tror att han blir oerhört skön på fyllan, fast han egentligen blir långrandig, sluddrig och gaggig.
Citera
2018-01-15, 18:33
  #143
Medlem
Försökte Tompa skrika så Gugge skulle höra till Bali i senaste avsnittet? pallade 10 minuter av skrikandet innan jag gav upp.
Citera
2018-01-30, 17:37
  #144
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Lyssnade på ett gäng avsnitt efter att ha haft en typ 3 år lång paus från dessa två. Insåg dock relativt direkt att jag inte klarar av någon av dem. Framförallt inte Wilbacher som jag som person hatar och avskyr allt vad han står för. Han är en sån karikatyr av en Italien-vurmare som man tror endast skulle kunna vara en skriven karaktär.

Hans snack om gulasch och schnitzel, hans inflikningar när det snackas om mat och vin är så jävla skitnödiga. Det är så oerhört viktigt för honom att han får ställa en tom dum fråga angående vin eller mat för det är det han OCKSÅ vill att folk ska tänka att han kan. Han är som en parodi på sig själv i all sin förutsägbarhet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback