• 42 205 online
  • 1 146 808 medlemmar
  • 59 366 066 inlägg
  • 1
  • 2
2018-01-13, 23:23
Avstängd
Kattlucka och repstege till balkongen

Eller halsband som ger elstötar eller tryckluft

ot
satan va många problem jag löst idag
Citera
2018-01-13, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryggve52
Jag bor i lägenhet, tillsammans med min katt som jag älskar fruktansvärt mycket, eller egentligen är det min utan min grannes som jag tar hand om. Nu till problemet, när man inte ger honom någon uppmärksamhet så vill han ut. Han står och mjauar tills man släpper ut honom, och är det för kallt ute så vill han inte igen & det blir ett jävla springande, även på nätterna. Jag har prövat sluta ge honom mat
en han kommer endå alltid tillbaka och står och klöser på min dörr.

Skulle man på något sätt kunna tysta kattjäveln? Blir så jävla förbannad när man blir väckt 04:00 och ska upp och arbeta om 3 timmar så kan man inte somna om. Ibland vill
jag bara sätt munkavle på den.

Hjälp!

Känner igen fenomenet, har själv en 17-årig senil katt som jamar hela nätterna. Lagom till man själv ska gå upp brukar han tröttna och gå och lägga sig. Använder hörselproppar och det tar bort dom jävligaste övertonerna.
Citera
2018-01-13, 23:46
Medlem
Tryggve52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elbel
Kattlucka och repstege till balkongen

Eller halsband som ger elstötar eller tryckluft

ot
satan va många problem jag löst idag

Bor längst uppe, så blir lite väl lång stege tyvärr :/
Citera
2018-01-14, 00:02
Medlem
Öronproppar och ignorera. Det tar tid men funkar till sist. Tog mig 2 veckor att vänja av katterna att gå upp mitt i natten och klösa på balkongdörren, förstörs varje gång jag måste iväg mitt i natten för då ska dom också upp å väsnas i några dagar efter det. Katter är vanedjur och om dom märker att du gör som den vill så blir det ingen ändring, mata endast när den inte jamar, öppna när den inte är på dörren etc.
Citera
2018-01-14, 01:18
Medlem
Skrattgrabbens avatar
sätt munkavle på kattfan.
Citera
2018-01-14, 01:26
Medlem
Citat:
Jag bor i lägenhet, tillsammans med min katt som jag älskar fruktansvärt mycket, eller egentligen är det min utan min grannes som jag tar hand om. Nu till problemet, när man inte ger honom någon uppmärksamhet så vill han ut. Han står och mjauar tills man släpper ut honom, och är det för kallt ute så vill han inte igen & det blir ett jävla springande, även på nätterna. Jag har prövat sluta ge honom mat

Skulle man på något sätt kunna tysta kattjäveln? Blir så jävla förbannad när man blir väckt 04:00 och ska upp och arbeta om 3 timmar så kan man inte somna om. Ibland vill

Hjälp!

om du hör honom 0400 så hör dina grannar honom också.
Citera
2018-01-15, 15:19
Medlem
Hundviskarens avatar
Citat:

Hjälp!
Skaffa en blomspruta, fyll den med starkt citronvatten och ge katten en dusch varje gång den jamar så ska du se att ditt problem snart är löst!
Citera
2018-01-15, 18:03
Medlem
Risken med olika sprutmetoder är väl att katten hittar något annat sätt att protestera, finns mycket att välja på.
Lämna in den till ett katthem om något sådant finns i närheten.
Bäst för alla?
Citera
  • 1
  • 2